Pagina 92 van 100
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 20:25
				door phil91
				weet iemand hoe je die "segerring"voor het voortandwiel moet losmaken? wil een ander tandwiel erop zetten
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 20:28
				door Axel
				Beetje prutsen met een punttang helpt bij mij altijd 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 20:30
				door phil91
				Axel schreef:Beetje prutsen met een punttang helpt bij mij altijd 

 
hoe precies dan:P ben namelijk ook al een tijdje aan het prutsen:P
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 20:35
				door Axel
				Ja gewoon 

 Moet wel lukken met een beetje geduld. Probeer de uiteinden wat uit elkaar te trekken en dan schiet ie er bijn mij altijd wel vlot vanaf.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 20:41
				door jonnotje
				borgveertangetje, die is daar voor gemaakt 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 21:17
				door phil91
				t is gelukt na een hoop pijn en moeite:P met zo'n punttang zit nu een groter tandwiel op, es kijken of dat veel scheelt. bedankt voor de hulp jongens!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 22:38
				door occ1s
				zorg wel dat het de borgveer dan nog ff aandrukt met een tang, zodat hij nog strakker in de inkeping valt, daarna ff met een schroevendraaier de borgveer in de inkeping 1 of meerdere rondjes draaien, zodat je zeker weet dat hij goed in de inkeping zit. Ik had namenlijjk het probleem dat mn voortandwiel helemaal was verschoven naar voren toe, omdat mijn borgveer niet geod vastzat ^^
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 jan 2008, 22:46
				door Niels
				Dus jij knijpt alle borgveren ff krom met een tang? Goed idee ja...
Nog een tip:
Een borgveer heeft, omdat hij gestanst is uit een stuk plaatstaal of zoiets, een zijde met bolle randjes en een zijde met platte randjes.
Houd er rekening mee dat de zijde met de platte randjes de kant is die de richting op wijst waarnaar de kracht wordt uitgeoefend.
Bijv. bij een voortandwiel wijst de platte kant van het tandwiel af.
Omdat de zijde waar de meeste kracht op komt te staan in dit geval dan meer raakoppervlakte heeft zal de clip er ook niet zo snel uit schieten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 09:16
				door Tombo
				Ook wil ik er nog aan toevoegen dat je die segerringen niet te vaak moet hergebruiken, 1 of 2 keer gaat nog wel, maar daarna worden ze slap en te groot, en heb je dus kans dat ze los kunnen gaan.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 19:41
				door Jables
				ey allemaal,
ik heb gisteren een fs1 cilinder op mn fs1 gezet ipv een f5b, nu heb ik sinds dien wat blowback uit mn carb, en daarnet zelfs rook. is dit ernstig en waar kan t aan liggen? miss dat mn inlaat schijf niet helemaal goed zit?
Jables
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 19:46
				door jonnotje
				denk het wel... maar ik weet het niet zeker....
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 19:51
				door Tombo
				Heb je je brommer opnieuw afgesteld?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 20:10
				door Jables
				ja, ontsteking 0p 1,8.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 20:14
				door Tombo
				En je sproeierbezetting?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2008, 20:35
				door Jables
				180 kort, ietsie groot voor het inrijden. maar voordat ik de f5b had had ik ook een fs1, maar dan met een 13mm ipv een 16 en toen had ik ook blowback, maar de rook zag ik vandaag voor t eerst. die rook kwam er trouwens uit toen te motor net uitgezet was