Pagina 92 van 100
Geplaatst: 28 sep 2010, 19:28
door Triforce
Mijn probleem is alweer verholpen, het enige wat ik heb gedaan is de ontsteking op 1,6mm gezet en rijdt nu al 40 kilometer goed

Geplaatst: 29 sep 2010, 20:30
door Camiel
je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
En je hebt er nog veeel meer.
Maar wat ik me afvraag

Bestaat er ook een 750 cc (of meer) 2 takker?
Zoja welke

en anders, waarom is dat niet mogelijk??
(k vroeg het me net af

)
Geplaatst: 29 sep 2010, 20:33
door Tombo
Suzuki GT750, 3-cilinder 2-takt. Kawasaki heeft ook een grote 3-cilinder 2-takt.
Verder zijn bijna alle sneeuwscooters en waterscooters uitgerust met grote 2-takt motoren (900cc 3-cilinders heb je veel, 180 pk ofzo). Ook veel kleine ultralights gebruiken grote 2-takt motoren (700cc 2-cilinder, 500cc 2-cilinder). Voor onze racehovercrafts hebben we Rotax 503 motoren, 500cc 2-cilinder 2-takt

Geplaatst: 29 sep 2010, 20:37
door Camiel
Oke thnx

:D:D
Geplaatst: 29 sep 2010, 20:38
door Jeti
Camiel schreef:je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
je hebt een 350 cc 2takker (RD van jet)
En je hebt er nog veeel meer.
Geplaatst: 29 sep 2010, 21:14
door NIX
RD500 4 cilinder. Ook legendarisch.
Geplaatst: 29 sep 2010, 21:54
door Twowheeler
Die 2takt diesels in schepen zijn meer dan 750cc
Maar die lijken niet op wat wij 2takt noemen.
De limit in cillinder grootte zal liggen in het niet meer goed kunnen spoelen(vullen) van de
Het mengsel moet namelijk helemaal vanuit de hoeken naar binnen stromen.
Plus in je Carter.
Je zou het op kunnen lossen door directe injectie maar dan zit je weer met afvoeren van je uitlaat gassen (kan je ook weer oplossen met lucht)
Maar kort gezegd: de vermogenswinst van een 2takt boven een 4takt gaat bij die grote's niet meer op
Correct me if i'm wrong

Geplaatst: 29 sep 2010, 22:28
door Tombo
Die 2-takt diesels werken ook vaak met uitlaatkleppen. Maar je zit een aardig eind in de goede richting.
Geplaatst: 29 sep 2010, 22:31
door Triforce
Camiel schreef:je hebt een 250 cc 2takker (RD van mitchel)
je hebt een 150 cc 2takker (MZ van jet)
En je hebt er nog veeel meer.
Maar wat ik me afvraag

Bestaat er ook een 750 cc (of meer) 2 takker?
Zoja welke

en anders, waarom is dat niet mogelijk??
(k vroeg het me net af

)
Je hebt een TZ750 en 700
RD500 TZ500
YZ serie (zonder de F want dit is viertakt)
Ik heb een YZ250, DT175 en een RS100 alle 3 2takt.
Je hebt trouwens al directe inspuiting voor 2takten, ik kan een setje kopen voor de RS100.
En kijk naar de Ditech van aprilia sr.
Geplaatst: 29 sep 2010, 22:32
door Tombo
Directe inspuiting? Bedoel je niet indirecte inspuiting?
Geplaatst: 29 sep 2010, 22:39
door Triforce
Tombo schreef:Directe inspuiting? Bedoel je niet indirecte inspuiting?
Ow oops is het indirecte?? dan is dat mijn fout,
Maar voor de RS100 kan ik een directe inspuiting kit kopen, ik weet zo niet meer welke site maar ze zijn er wel.
Geplaatst: 29 sep 2010, 22:52
door Tombo
Directe inspuiting is een verstuiver ín de cilinderkop, dus niet in/op het spruitstuk. Dat is best wel moderne en geavanceerde techniek, en je hebt een speciale cilinderkop nodig, vandaar mijn opmerking

Geplaatst: 29 sep 2010, 23:21
door mpro09
Geplaatst: 30 sep 2010, 11:40
door Triforce
Tombo schreef:Directe inspuiting is een verstuiver ín de cilinderkop, dus niet in/op het spruitstuk. Dat is best wel moderne en geavanceerde techniek, en je hebt een speciale cilinderkop nodig, vandaar mijn opmerking

Je kreeg er ook een nieuwe kop bij waar de verstuiver in zit, ik kan die site niet meer vinden waar dat ookal weer was.
Geplaatst: 30 sep 2010, 11:42
door Triforce
mpro09 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Lg_PmKmMCHI&feature=related
2.8litah

3.6litah V8
http://www.youtube.com/watch?v=lRKeuHyI ... re=related