Pagina 95 van 100
Geplaatst: 13 sep 2008, 18:23
door Dingetje
ik heb een 43mm cilinderkop gekocht bij jmpb
bougies met een korte schacht zijn daar te kort voor
nu heb ik er een met een lange schacht, maar die lijkt net weer iets te lang
hij zal geen koptikking hebben, maar veel scheelt het niet
kan ik gewoon met deze lange bougie rijden?
Geplaatst: 13 sep 2008, 19:06
door edje
zon protuna kop? daar moet en lange schacht bougie in met extra vulringen van een paar oude bougies, ik heb er geloof ik 4 stuks onder
nog een tip, die protuna koppen kun je nog een gigantisch eind vlakken, bij zat er een rand in van bijna 3mm

Geplaatst: 13 sep 2008, 19:36
door Dingetje
ik heb een k-star kop, maar die kan k idd ook wel een eind vlakken
ik weet niet of k dat doe, maargoed...moeten die ringetjes erom, want als k geen koptikking heb heb ik toch juist ook meer compressie doordat de bougie ver uitsteekt?
Geplaatst: 13 sep 2008, 19:45
door edje
ja dat wel maar dat weegt denk ik niet op tegen het feit dat je bougie op een rare plaats in de verbrandingskamer zit

Geplaatst: 13 sep 2008, 19:56
door Dingetje
ja ok, das waar
dan moet ik maar een paar ringetjes zien te fixen
bedankt
Geplaatst: 14 sep 2008, 20:06
door Yamaha rd50m
kan je met motip bussen waar je onderpoten enzo mee spuit ookg ewoon een tank zwart spuiten?
Geplaatst: 14 sep 2008, 21:39
door jerrow
Yamaha rd50m schreef:kan je met motip bussen waar je onderpoten enzo mee spuit ookg ewoon een tank zwart spuiten?
Ja, het verschil dat het 'm maakt is de blanke lak.
Daar moet je je even voor bevragen bij de verfhandelaar.
GreetzzZ...

Geplaatst: 15 sep 2008, 11:31
door Yamaha rd50m
owkey,
dus de blanke lak van motip is dan niet goed??
Geplaatst: 15 sep 2008, 11:36
door PD
ik heb er zelf iig geen goede ervaring mee... mij mij werd het een beetje grijs achtig..
misschien is het bij andere op het forum wel mooi en goed gegaan?
Geplaatst: 15 sep 2008, 11:41
door YamaSam
langer laten drogen tusen kleur en vernis denk.. dat grijsworden is doorgaans kleur die oplost in de vernis..
eerste laagje ook flinterdun spuiten, en dan een kwartier wachten voor je afspuit..
zo krijg je een dun laagje, dat goed gehecht zit op de onderlaag (verdunningsmiddel heeft in dat kwartier kunnen uitdampen)
als je metteen een dikke laag legt, lost die thinner de ondergrond mee op, dat kruipt dan in de vernis

Geplaatst: 15 sep 2008, 13:13
door R&zo
ik heb met motip blanke lak, dat als ik er een zachte doek over haal heb ik al krassen

Geplaatst: 15 sep 2008, 13:22
door YamaSam

das ni just!
teken van onvolledige verharding.. dus ofwel niet goed met de bus geschud op voorhand, óf de onderlagen niet volledig uitgehard voor je met de blanke lak kwam aanzetten..
voor je begint te spuiten, je bus schudden onder een straal warm water helpt ook, zo zet je meer druk op de bus, en de thinner verdamp snellen (minder lopen en sneller drogen)
Geplaatst: 15 sep 2008, 13:28
door Yamaha rd50m
en moet echt ook alle verf van je tank, of is eht ook goed als de verf gewoon effen is en daar primer over?
Geplaatst: 15 sep 2008, 13:31
door PD
als de tank maar goed glad is daarna kan je de primer doen, hij hoeft niet helemaal blank te zijn
Geplaatst: 15 sep 2008, 13:46
door R&zo
ik heb 5 minuten staan schudden toen ie van de verwarming af kwam
