Pagina 96 van 100
Geplaatst: 31 okt 2011, 19:05
door miran72
Een gevlakt koppie op m'n opgeboorde imi f5b gezet en nu heeft ie redelijke power in z'n 4, d'r is iig geen gat meer tussen 3 en 4de versnelling.
Maar het geluid baart me zorgen, motortje gaat denderen als ie net onder z'n top loopt (60 km/u).
Bougie scheef in koppie gedraait, zag ik pas toen ik aan het opruimen was en kreeg 'm er niet, maar zo in de kast gegooid.
Blokkie dat ik had gekocht in Rucfen vorige week( fs1 55....) gesplitst, bestond uit een 257 nummercarter en een 378 rechtercarter,was stevig aan geklooid iig maar koste ook maar een tientje. Oog voor de framebeugel is zowat afgescheurd moet ik ook weer een slachtoffer voor vinden die dat netjes weer vast kan lassen .
Bij m'n 2f2 was datzelfde oog ook afgescheurd en dat was prima gerepareerd en zag er keurig uit maar die man die dat gelast geeft is weg bij dat bedrijf, jammer.
Geplaatst: 31 okt 2011, 19:29
door Swizzer
Blok, luchtfilter en kabelboom weer teruggezet.
Geplaatst: 01 nov 2011, 12:29
door fs1willem
Begrenzers verwijderd. FS1 loopt nu 60km/uur met 11/44 tandwielverhouding. Theoretisch zou ze met de tandwielverhouding die ik voor ogen heb circa 80km/uur moeten gaan lopen.
Loopt op top nu nog niet helemaal lekker... ga nog even andere sproeier proberen.
Geplaatst: 01 nov 2011, 12:31
door fs1willem
Begrenzers verwijderd. FS1 loopt nu 60km/uur met 11/44 tandwielverhouding. Theoretisch zou ze met de tandwielverhouding die ik voor ogen heb circa 80km/uur moeten gaan lopen.
Loopt op top nu nog niet helemaal lekker... ga nog even andere sproeier proberen.
Geplaatst: 01 nov 2011, 13:06
door Tombo
Zolang je het vermogen niet hebt om die tandwielen te trekken, blijft het idd bij theoretische snelheid

Geplaatst: 01 nov 2011, 15:17
door fs1willem
Tombo schreef:Zolang je het vermogen niet hebt om die tandwielen te trekken, blijft het idd bij theoretische snelheid


Geplaatst: 01 nov 2011, 17:00
door marco
Kijk maar uit dat je geen overtoeren maakt met die lichte vertanding.
Geplaatst: 02 nov 2011, 23:44
door NIX
Bing carbje uitgekuisd en geconstateerd dat morgen de tank aan de beurt is.
Geplaatst: 03 nov 2011, 19:18
door fs1willem
Tombo schreef:Zolang je het vermogen niet hebt om die tandwielen te trekken, blijft het idd bij theoretische snelheid

Met de 13 ipv de 11 liep ze geheel naar verwachting al ruim 70km/uur

. Cilindertje heeft nog wel wat over, liep op de 2F2 met 13-39 vertanding ruim over de 85km/uur.
Maar voorlopig eerst het blokje maar eens echt verder (laten) reviseren.
Geplaatst: 04 nov 2011, 16:53
door marco
Dat zijn nette snelheden.
Wat moet er aan het blok allemaal gebeuren dan?
Daar kan ik je eventueel wel mee helpen.
Geplaatst: 05 nov 2011, 17:31
door fs1willem
marco schreef:Dat zijn nette snelheden.
Wat moet er aan het blok allemaal gebeuren dan?
Daar kan ik je eventueel wel mee helpen.
Zo'n beetje alles behalve de krukaskeerringen

. Wordt al aan gewerkt

.
Geplaatst: 05 nov 2011, 17:40
door marco
Je gaat toch niet bezuinigen op 2 keerringetjes??
Geplaatst: 05 nov 2011, 17:58
door Jeti
3 uren lang op Willy langs het water gereden. Wauw, wat was dat mooi.
Gaat gedeelte van RivierenRit 2012 worden.
Inclusief 3-dijkenpunt enzo.
Foto's volgen, meeste zonder brommer.
Het wordt echt eens tijd dat ik zulke ritten met een mooi opgeknapte brommer ga maken, om nòg mooiere foto's te kunnen maken.
Geplaatst: 05 nov 2011, 20:02
door NIX
Paar vorkpootjes gereed gemaakt voor verzenden, net als een vlotterbakje.
Bakwiel uit elkaar gerukt. Zal denk ik 40 jaar gelden voor het laatst gebeurd zijn. Zitten tot mijn verbazing conische lagers in waarvan 1 totaal versleten was. Hopelijk zijn ze een beetje makkelijk te krijgen en niet zo achterlijk duur. 1 Of 2 spaken zitten ook los, maar het zijn zulke joekels dat mijn spakenspannertje niet past.
Zuignappblokje nu goed vast gezet, halve maantje in het schakelhandvat gepropt en eens laten lopen. Loopt eigenlijk erg mooi. Beetje olie bijgevuld. Remstang meteen ook rechtgebogen, goed vastgezet en een fatsoenlijke veer en stelbout erbij gezocht. De aan het frame vastgelaste uitlaat weer normaal vastgebout.
Jet, wat voor olie gooit Vincent in een 266 blokje?
Geplaatst: 05 nov 2011, 20:31
door the_destroyers
Mijn streetblokje bijna volledig gedemonteerd, voor revisatie.
Alleen heb ik spijtig genoeg moeten constateren dat een echte prutser hetzelfde al eens heeft geprobeerd...
Heb binnen bijna alle boutjes moeten uitboren, is gelukkig gelukt.
Heeft iemand ook de schroefdraad van de krukas deels vernield. :s
Ik weet niet of ik het zelf allemaal zal kunnen, maar ik probeer het zeker eens, moet toch wel eens lukken.