Pagina 98 van 99
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 18:38
				door Zwepper
				ff kijken of ik hem ken vinde
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 18:41
				door jonnotje
				Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 22:49
				door Twowheeler
				Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 apr 2009, 23:26
				door Axel
				jonnotje schreef:Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
 
Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 00:02
				door nl-terror-poesje
				ruimte maken en daarna zet je van die grote bandenlepels erop. doe t met beleid anders vliegt ie in t rond!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 09:37
				door paull
				Twowheeler schreef:Ik heb vandaag de keerring van de koppeling drukstift vervangen met een keering uit zo'n keerring set van jmpb. Aleen m'n blok zeikt nog steeds olie: de hele linkerkant van m'n band heeft een vettig laagje! Ik ga denk ik ook de keerring van het aandrijf tandwieltje vervangen, is dat veel werk? Wat kan het nog meer zijn?
Als je blok aan die kant olie lekt eerst eens goed kijken waar het vandaan komt. Je kan wel alle keeringen gaan vervangen, maar misschien is de nieuwe keering niet goed, of niet goed gemonteerd. Zinloos als de koppeling drukstift lekt en dat je dan de tandwielkeering gaat vervangen....Maar, een paar nieuwe is nooit verkeerd 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 09:40
				door YamaSam
				ook de stift zelf goed bekijken, er zijn er veel die nietmeer dicht te krijgen zijn wegens te sterk ingesleten..
je kan ze één keer omdraaien..   

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 13:20
				door Twowheeler
				Ok ik zal hem vanmiddag even starten om te kijken waar hij lekt. Die stift is toch gewoon een staafje, zonder inkepingen? En de keering moet met de tekst naar buiten, dus de holle kant binnen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 14:11
				door YamaSam
				ja en ja 
door de jaren slijten er ribbels in en krijgt ook een goede keerring het nietmeer afgesloten..
(stift kan ook krom zijn)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 14:38
				door Zwepper
				heb hier hetzelfde probleem gehad met mijn stiftje gewoon een ander in doen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 17:06
				door Twowheeler
				Stift is nog goed! Ik heb het probleem gevonden: de keerring was te klein en is er gewoon uitgelopen! Ik heb nu een originele yamaha keerring besteld.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 17:28
				door Axel
				Axel schreef:jonnotje schreef:Triforce schreef:bij die moet je vlink rammen, en op het lager een grote ratel dop erop, en het oude lager bewaren om de nieuwe ermee in te slaan
beter maar gewoon rustig warm stoken, en dan idd met een grote lager dop op de buitenrand, desnoods ook nog ene blokje hout en een plastic of nylon hamer tikken
 
Maar ik heb de krukas er al uit, en daar zit dat lager dus nog op vast. Dus ik moet er onder zien te komen, dat gaat toch nooit met een dop?
 
Is gelukt, krukas in de bankschroef, goed heet gemaakt en toen met 2 grote platkopschroevendraaiers voorzichtig eronder gewrikt 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 17:58
				door reddevil
				Twowheeler schreef:Stift is nog goed! Ik heb het probleem gevonden: de keerring was te klein en is er gewoon uitgelopen! Ik heb nu een originele yamaha keerring besteld.
zeker een "uit het setje" keerring!
altijd lek  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 18:18
				door Twowheeler
				Idd! Maarja ben al lang blij dat ik (hopelijk) het probleem heb opgelost! Nu nog op zoek naar een werkende clignoteur automaat, dan hoef ik tenminste niet m'n duim te bewegen 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 apr 2009, 19:37
				door reddevil
				haha had ik tijdje terug ook! maar toen ging ik met regen op me smoel! en waren al me knipperlichten stuk  

  dus rij nu mooi zonder   
