Pagina 2 van 3
Geplaatst: 30 jun 2007, 18:53
door mpro09
ja als het aan je koppleing ligt en dat denk ik wel
Geplaatst: 30 jun 2007, 19:03
door Tombo
vervang dan meteen je koppelingsveren als je je koppelingsplaten gaat vervangen. Maar stel eerst eens je koppeling goed af, dat staat hier op de site al diverse malen geschreven.
Geplaatst: 01 jul 2007, 19:15
door jonnotje
ik heb ff gereden, maar dat hij in hoe toeren wil gaan rijden blijft hetzelfde, en word wel erger lijkt het... dusss
ik wil nu mijn koppeings platen gaan vervangen....
maar wat ik wil weten is die 4 schroefen in de koppeling, moeten die heel vast zitten? zo nee waar zijn ze dan voor
ik weet namelijk nieteens hoe de kopeling werkt.... kan het ook niet vinden
Geplaatst: 01 jul 2007, 20:12
door mpro09
ja die moeten redelijk vast zitten maar je moet er wel voorzichtig mee om gaan, die houden alle platen van de koppling op hun plaats.
als je niet weet hoe het werkt moet je echt goed op letten dat je alles op volgorde weer terug doet en niks vergeet
Geplaatst: 02 jul 2007, 11:12
door jonnotje
okee dan ga ik dat doen, ik hoef dus alleen maar 2 tussenplaten en 4 veren te bestellen bij jmpb ?
Geplaatst: 02 jul 2007, 11:12
door Tombo
en als je wilt nog een extra stalen plaat, dan weet je zeker dat het niet meer slipt
Geplaatst: 02 jul 2007, 11:31
door jonnotje
moet de dan weer achter die 2e tussenplaat, en dan gewoon weer vast aan draaien?
bij jmpb stat die er toch tussen als stalen plaat? voor 9 euro ofzoiets?
Geplaatst: 02 jul 2007, 12:08
door Tombo
stalen plaat ja, in de volgorde:
-stalen plaat
-gevoerde plaat
-stalen plaat
-gevoerde plaat
-deksel
-4 veren + schroeven
Geplaatst: 02 jul 2007, 12:12
door jonnotje
okee bedankt dan zal ik dat bestellen

Geplaatst: 02 jul 2007, 12:36
door jonnotje
die extra stalen plaat komt dus voor de rest...
Geplaatst: 02 jul 2007, 20:15
door mpro09
hmm ik dacht dat die extra stalen plaat bij de eerste kwam dus tussen de gevoerde platen in
maar ik kan het fout hebben of het maakt niks uit

Geplaatst: 02 jul 2007, 22:12
door fs-ael
zo heb ik het op dit moment ook zitten
dus
2 stalen op elkaar
dit werkte ongeveer 300 km nu slipt de koppeling weer een beetje als
de brommer koud is
Geplaatst: 02 jul 2007, 22:15
door jonnotje
dus:
gevoerde plaat
stale plaat
stale plaat
gevoerde plaat
en dan dichtschroefen...
zo hebben jullie het
is het niet beter als je:
gevoerde plaat
stale plaat
gevoerde plaat
stale plaat
en dan dichtscroefen doet?

Geplaatst: 02 jul 2007, 22:23
door fs-ael
het maakt denk ik niet zo heel veel uit
de extra stalen plaat zorgt volgens mij voor meer druk op de koppeling
Geplaatst: 02 jul 2007, 22:49
door mpro09
nee want die voorste kap werk ook als stalen plaat zeg maar(je zult het wel zien als je hem open maakt), het is idd alleen voor de extra druk maar dat heb je niet echtnodig als je brommer niet zwaar op gevoerd is.