poedercoaten

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2159
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

let ook op als je laatpoeder coaten

dan je moet en over de schtoefdraad van de schokbrekers doet

ook zul je jen balhoofd cups moeten beschermen

poeder coat krijg je er echt moeilijk af zonder warm te stoken

bij spuiten heb je deze problemen niet

lat ook op of je geen deuken in het frame en achterbrug

hebt zitten, plamuren gaat niet bij poedercoaten
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

fs-ael schreef:let ook op als je laatpoeder coaten

dan je moet en over de schtoefdraad van de schokbrekers doet

ook zul je jen balhoofd cups moeten beschermen

poeder coat krijg je er echt moeilijk af zonder warm te stoken

bij spuiten heb je deze problemen niet

lat ook op of je geen deuken in het frame en achterbrug

hebt zitten, plamuren gaat niet bij poedercoaten


En natuurlijk een superslechte aarding... maar dat is wel op te lossen :shock:

btw. lagerschalen tik je dan toch gewoon uit je frame?
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2159
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

probeer ze er eens in te krijgen als er daarna poedercoat in zit

het gaat wel maar makkelijk is anders
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Dat klopt ja, ben je wel ff mee bezig...
Maar dat is volgens mij wel beter als afschermen.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2159
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

als ze nog goed zijn zou ik afschermen
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

fs-ael schreef:let ook op als je laatpoeder coaten

dan je moet en over de schtoefdraad van de schokbrekers doet

ook zul je jen balhoofd cups moeten beschermen

poeder coat krijg je er echt moeilijk af zonder warm te stoken

bij spuiten heb je deze problemen niet

lat ook op of je geen deuken in het frame en achterbrug

hebt zitten, plamuren gaat niet bij poedercoaten


ja goeie tip we hebben wat zitten stoken aan dat frame van die duitser :D
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2159
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

dat gun je niemand :wink:
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

nee idd maar zo leer je iedere keer wa he :D
Jelle

Bericht door Jelle »

nu twijfel ik weer ...



kan iemand de voor en nadelen eens mooi opschrijven van lakken en poedercoaten :(
Martijn

Bericht door Martijn »

poedercoaten is kei en kei hard (dacht dat iemand een keer met een schroevendraaier en hamer er op gemept had en het bleef zitten). Maar aard slecht en kan je volgens mij enkel "snel" eraf halen door te stralen. En het is net zo mooi als lakken maar niet ori

Lak is makkelijk en goedkoop aan te brengen maar lang niet zo hard als een poedercoat, en aard wel en is makkelijk weg te halen.

Dat aarden kan je wel fixxen, je moet gewoon in alle gaten een bout draaien :)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als je een goede poedercoat bedrijf hebt ziet het er bijna net zo strak uit als gespoten lak. Als je dat dus hebt is poedercoating dus eigenlijk alleen maar beter als gespoten lak.
Verder moet je bij poedercoaten al je schroefdraad afdekken (wat ik ook al via MSN zei), met boutjes en moertjes, en zeggen dat ze oppassen voor je framenummer. Met stralen overigens hetzelfde, anders word je framenummer onleesbaar.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Martijn schreef:dacht dat iemand een keer met een schroevendraaier en hamer er op gemept had en het bleef zitten


Dat was ik denk ik... met een hamer (dat was trouwens bij het weer erin zetten van de balhoofd-lagerschalen) :lol:
tom_125

Bericht door tom_125 »

Welk is dat bedrijfje , want ik heb het mijne laten doen in Aarschot , en ik betaal 125 Euro voor frame en achterbrug , en het is altijd lang wachten.
Jelle

Bericht door Jelle »

aarschot haha, das vlakbij :D

nee ik heb eentje gevonden in Herent...
punkemon

Bericht door punkemon »

Tombo schreef:Als je een goede poedercoat bedrijf hebt ziet het er bijna net zo strak uit als gespoten lak. Als je dat dus hebt is poedercoating dus eigenlijk alleen maar beter als gespoten lak.
Verder moet je bij poedercoaten al je schroefdraad afdekken (wat ik ook al via MSN zei), met boutjes en moertjes, en zeggen dat ze oppassen voor je framenummer. Met stralen overigens hetzelfde, anders word je framenummer onleesbaar.


De nummers worden toch super duidelijk na het poedercoaten?want het minste putje zie je voor het minste alje hebt late poedercoaten!
Plaats reactie