Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05 jul 2007, 21:48
door fs-ael
let ook op als je laatpoeder coaten

dan je moet en over de schtoefdraad van de schokbrekers doet

ook zul je jen balhoofd cups moeten beschermen

poeder coat krijg je er echt moeilijk af zonder warm te stoken

bij spuiten heb je deze problemen niet

lat ook op of je geen deuken in het frame en achterbrug

hebt zitten, plamuren gaat niet bij poedercoaten

Geplaatst: 05 jul 2007, 21:54
door Niels
fs-ael schreef:let ook op als je laatpoeder coaten

dan je moet en over de schtoefdraad van de schokbrekers doet

ook zul je jen balhoofd cups moeten beschermen

poeder coat krijg je er echt moeilijk af zonder warm te stoken

bij spuiten heb je deze problemen niet

lat ook op of je geen deuken in het frame en achterbrug

hebt zitten, plamuren gaat niet bij poedercoaten


En natuurlijk een superslechte aarding... maar dat is wel op te lossen :shock:

btw. lagerschalen tik je dan toch gewoon uit je frame?

Geplaatst: 05 jul 2007, 21:55
door fs-ael
probeer ze er eens in te krijgen als er daarna poedercoat in zit

het gaat wel maar makkelijk is anders

Geplaatst: 05 jul 2007, 21:56
door Niels
Dat klopt ja, ben je wel ff mee bezig...
Maar dat is volgens mij wel beter als afschermen.

Geplaatst: 05 jul 2007, 21:57
door fs-ael
als ze nog goed zijn zou ik afschermen

Geplaatst: 05 jul 2007, 22:01
door dewaal
fs-ael schreef:let ook op als je laatpoeder coaten

dan je moet en over de schtoefdraad van de schokbrekers doet

ook zul je jen balhoofd cups moeten beschermen

poeder coat krijg je er echt moeilijk af zonder warm te stoken

bij spuiten heb je deze problemen niet

lat ook op of je geen deuken in het frame en achterbrug

hebt zitten, plamuren gaat niet bij poedercoaten


ja goeie tip we hebben wat zitten stoken aan dat frame van die duitser :D

Geplaatst: 05 jul 2007, 22:03
door fs-ael
dat gun je niemand :wink:

Geplaatst: 05 jul 2007, 22:30
door dewaal
nee idd maar zo leer je iedere keer wa he :D

Geplaatst: 05 jul 2007, 22:51
door Jelle
nu twijfel ik weer ...



kan iemand de voor en nadelen eens mooi opschrijven van lakken en poedercoaten :(

Geplaatst: 06 jul 2007, 08:26
door Martijn
poedercoaten is kei en kei hard (dacht dat iemand een keer met een schroevendraaier en hamer er op gemept had en het bleef zitten). Maar aard slecht en kan je volgens mij enkel "snel" eraf halen door te stralen. En het is net zo mooi als lakken maar niet ori

Lak is makkelijk en goedkoop aan te brengen maar lang niet zo hard als een poedercoat, en aard wel en is makkelijk weg te halen.

Dat aarden kan je wel fixxen, je moet gewoon in alle gaten een bout draaien :)

Geplaatst: 06 jul 2007, 09:21
door Tombo
Als je een goede poedercoat bedrijf hebt ziet het er bijna net zo strak uit als gespoten lak. Als je dat dus hebt is poedercoating dus eigenlijk alleen maar beter als gespoten lak.
Verder moet je bij poedercoaten al je schroefdraad afdekken (wat ik ook al via MSN zei), met boutjes en moertjes, en zeggen dat ze oppassen voor je framenummer. Met stralen overigens hetzelfde, anders word je framenummer onleesbaar.

Geplaatst: 06 jul 2007, 10:01
door Niels
Martijn schreef:dacht dat iemand een keer met een schroevendraaier en hamer er op gemept had en het bleef zitten


Dat was ik denk ik... met een hamer (dat was trouwens bij het weer erin zetten van de balhoofd-lagerschalen) :lol:

Geplaatst: 06 jul 2007, 12:09
door tom_125
Welk is dat bedrijfje , want ik heb het mijne laten doen in Aarschot , en ik betaal 125 Euro voor frame en achterbrug , en het is altijd lang wachten.

Geplaatst: 06 jul 2007, 12:34
door Jelle
aarschot haha, das vlakbij :D

nee ik heb eentje gevonden in Herent...

Geplaatst: 06 jul 2007, 12:54
door punkemon
Tombo schreef:Als je een goede poedercoat bedrijf hebt ziet het er bijna net zo strak uit als gespoten lak. Als je dat dus hebt is poedercoating dus eigenlijk alleen maar beter als gespoten lak.
Verder moet je bij poedercoaten al je schroefdraad afdekken (wat ik ook al via MSN zei), met boutjes en moertjes, en zeggen dat ze oppassen voor je framenummer. Met stralen overigens hetzelfde, anders word je framenummer onleesbaar.


De nummers worden toch super duidelijk na het poedercoaten?want het minste putje zie je voor het minste alje hebt late poedercoaten!