Pagina 2 van 3
Geplaatst: 01 apr 2008, 19:08
door jonnotje
maar die moet toch worden afgedraait?

dat kan ik niet... en een velleman kitje wil ik ook wel eens proberen

Geplaatst: 01 apr 2008, 19:09
door Brambo
dus kortom een rd ontsteking past op een fs1???
Geplaatst: 01 apr 2008, 19:27
door ginofs1
yep
Geplaatst: 01 apr 2008, 21:43
door Brambo
hoe zit het dan met de bedrading?
en is een elctronische ontsteking echt veel beter dan ???
Geplaatst: 02 apr 2008, 09:52
door jonnotje
je hoeft hem alleen niet meer af te stellen... en is ook naukeuriger

Geplaatst: 02 apr 2008, 10:19
door Tombo
Een RD heeft naar mijn weten gewoon een contactpunten ontsteking
Geplaatst: 02 apr 2008, 10:29
door jonnotje
dt r bedoelt hij dan denk ik die heeft wel cdi dacht ik
Geplaatst: 02 apr 2008, 18:31
door ginofs1
rd 80
deze heeft geen punten.je moet wel de bobine er bij hebben
dijkie heeft er een te koop.
de koppel veren van een rd 80 passen ook goed en je koppeling slipt nooooooit meer.
(dus geen meer gewicht van een groter koppel huis of medere platen)

Geplaatst: 02 apr 2008, 18:32
door jonnotje
of mallossie mhr 80cc veren

Geplaatst: 02 apr 2008, 18:35
door ginofs1
Geplaatst: 06 apr 2008, 17:07
door ginofs1
hier een ontsteking met slop gaten.
bij deze ontsteking kan je dus gewoon je punten op 0,35 stellen.
en door middel van de grondplaat te draaien kan je het tijdstip onafhankelijk afstellen.
dus altijd een perfect afgestelde ontsteking.
gr gino
Geplaatst: 06 apr 2008, 19:06
door ginofs1
hier een ontsteking van een honda mt.
deze geeft een zeer krachtige vonk.
wat je moet aan passen is :
grondplaat, een platte schijf waar je de mt grond plaat op vast kan zetten.
vul ring om de krukas gat te verklijnen, of het hard over zetten.
dus best wel een leuk klusje.
dan heb je ook een beer van een ontsteking die de accu goed op laad.
gr gino

Geplaatst: 06 apr 2008, 19:16
door ginofs1
dit is mijn PVI ontsteking.
deze binnen rotor ontsteking heeft een van de lichtste rotors.
en blijft een strakke vonk behouden ook op hogere toeren.
gr gino
Geplaatst: 06 apr 2008, 19:23
door ginofs1
voor de genen die het begrip 2t goed verstaan, is het veel nouwkeuriger
on je ontsteking af te stellen met een graden schijf.
een graden schijf telt namelijk 360 graden.
stel je hem af op mm dan heb je namelijk: de slag 40 mm en hier ga je dan 1,8 mm voor zitten.
gr gino
Geplaatst: 06 apr 2008, 19:24
door edje
ginofs1 schreef:hier een ontsteking van een honda mt.
deze geeft een zeer krachtige vonk.
wat je moet aan passen is :
grondplaat, een platte schijf waar je de mt grond plaat op vast kan zetten.
vul ring om de krukas gat te verklijnen, of het hard over zetten.
dus best wel een leuk klusje.
dan heb je ook een beer van een ontsteking die de accu goed op laad.
gr gino

van de vulring vat ik nog niet helemaal, kun je dat wat uitleggen?