Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:36
door jonnotje
wat zijn de verschillen in de krukas dan? :?

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:45
door Tombo
teddys57 schreef:Met welke schijfblok heb je gereden Tom met een 2Ru of met een echte FS1 schijfblok want die rijden wel degelijk harder.......dat zal je pa ook nog wel weten dat die membraam FS1 de schijf vroeger niet bij hielden.
Krukas van oud schijfblok is ook anders dan van 2Ru.

2RU blok, tegen 1J5 membraan.
De krukas is naar mijn weten toch vol? Dus zonder gaten? Dat moet niet zo heel veel uitmaken. Waarom loopt zou zo'n oud schijfblok dan harder lopen :P

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:55
door YamaSam
knoerharde, onverbeterbare flowerpower, ongetwijfeld :lol:

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:57
door YamaSam
bedenk net, hoeveel octaan tankten die mannen vroeger? 110 of zo toch?

tankten de '70-rijders eigenlijk normale toen?
zat er toen zoveel meer zuurstof in de lucht misschien?

of hadden de rijders zoveel minder zuurstof tussen de oren? :lol:

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:59
door YamaSam
ok, dus om in de redenering voort te gaan,

teletijdmachine naar de middeleeuwen met de fizzy,
lampolie erin en BLAZEN!!! :D

Geplaatst: 05 nov 2007, 19:09
door teddys57
Ik tankte altijd bij de BP in berg en en dal waar je zelf kon zeggen hoeveel smering je er in wilde ik nam altijd 1 op 20 dacht ik en heb nooit een vastloper gehad,ook zat er toen lood in de benzine.
Maar de echte kenners hebben mij altijd verteld dat een oud schijfblok een andere krukas had als een 2RU.En de gemiddelde membraam blokken reden toendertijd allemaal 85 en schijf 95 met uitzonderingen sommige streets reden over de 100.

Geplaatst: 05 nov 2007, 19:12
door YamaSam
teddys57 schreef:... sommige streets reden over de 100...

hoeveel minuten dan? :D

nee grapje, ben al blij dat je ze opdeelt, en niet zegt dat ze allemaal 100 gingen..

dat lood was idd nog zo slecht niet :twisted:

Geplaatst: 05 nov 2007, 19:35
door ginofs1
hee sam wil jij niet een beetje vogelen met methanol.
verhouding steeds wat verhogen en de themp goed in de gaten houden.
ik denk dat hier nog wel wat pk tjes verstopt zitten.
gr gino

Geplaatst: 05 nov 2007, 19:40
door teddys57
Ik heb zelf nooit een vastloper gehad en in die jaren waren de orginele spullen niet duur.

Geplaatst: 05 nov 2007, 20:56
door luuk
ik heb de man gesproken en gevraagt
wat reden is van het verschil
hij dat er verschil in de krukas zat

Geplaatst: 05 nov 2007, 21:44
door dijkie
De rechtse carters van een fs1 en 2ru zijn het zelfde.krukas fs1 dikkewangen met gaten zwaarder bigend.
2ru vollekrukas dun bigend. vroeger reed ik, met bardall of castrol als smering 1 op 20 nooit geen vasloper gehad.
Met een uit gehaalde f5b erop top rondt de 100. met een naadpijp.

Geplaatst: 05 nov 2007, 22:02
door teddys57
Ja en de legering is anders en fs1 heeft grotere onluchting,en het materiaal van waar de schijf van is gemaakt is anders.
Bij de 2ru werd nogal bezuinigt op de fabricagekosten....

Geplaatst: 05 nov 2007, 22:41
door Hans W
nu is het geheim ook ontrafelt van de vroegere fs1`s die 110 liepen

(het licht aan de krukas :lol: )

Geplaatst: 06 nov 2007, 00:38
door YamaSam
zou het cartervolume achter de piston veel gescheeld hebben met die dikke wangen en gaten dan?

zwaarder geeft meer "stamina" , niet zo snel van z'n melk..

met die gaten zou je misschien, door ze een richting te geven à la propellor, druk kunnen opbouwen?
een klein volume onder druk 'schiet' z'n inhoud waarschijnlijk wel beter de spoelpoorten door...

santé, komen er wel achter! :D

Geplaatst: 06 nov 2007, 09:57
door Tombo
Dat idee van die gaten had ik ook!
Als je het boek van bell leest staat dat een hoge carterdruk eigenlijk helemaal niet nodig is, dat is een ouderwets idee