Pagina 2 van 4

Geplaatst: 09 dec 2007, 15:07
door jonnotje
hardstikke bedankt, hier heb ik zeker wat aan 8)

in de kerstvakantie zal ik eens rustig beginnen te kijken wat ik wil gaan doen

foto van de piston, zo moet het worden dan toch?
Afbeelding



en de uitlaatpoort mag toch op z'n breedst 26 mm worden?

en de inlaat poort toch alleen een betere flow geven?



edit:

zo bedoel je toch dat de uitlaat poort een broodjes vorm moet worden.... en van bovenkant uitlaatpoort to bovenkant cilinder dan 29... op ze meest dus eerst iets van 27 a 28 en dan met een zuiger die bij de poortkant 1 mm is afgevlakt kijken of je nog verder kan gaan.... :P ik denk dat ik hem snap

Afbeelding

Geplaatst: 09 dec 2007, 17:52
door edje
opmaatkop :wink:

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:14
door Tombo
29mm is echt weinig ;)
Meet ook ff je deckheight op, dat zegt samen met de poorthoogte nog meer. Deckheight is de afstand van de bovenkant van je zuiger in het bovenste dode punt, tot de rand van de cilinder.

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:19
door mpro09
das je squish toch?

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:21
door Tombo
Nee :P
De deckheight bepaalt samen met je poorthoogte de uitlaatpoorttiming. Eigenlijk kan je alleen aan de hoogte van je poort de timing niet berekenen/veel zeggen (officieel dan :P). Want stel dat je bv een deckheight van 4mm ofzo hebt (ff extreem) en je haalt de poort op tot 23mm van de cilinderrand (zoals bij de gemiddelde fs1 cilinder ofzo), dan heb je eigenlijk je uitlaatpoort naar 19mm opgehaald :P je uitlaatpoorttiming is dan vééls te hoog :P

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:32
door mpro09
wat is dan squish :huh:

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:39
door Tombo
De squish band zit vlak boven de zuiger (minder dan 1 mm verschil) waar een klein gedeelte van het mengsel tussen “weggeknepen” wordt, die schuine rand in je cilinderkop. De zuigerrand onder de squish band wordt niet aan de verbranding blootgesteld en wordt zodoende niet te warm. :P (met wat hulp van wikipedia :P)

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:40
door Niels
Squash, maar dan anders :shock:

Geplaatst: 09 dec 2007, 20:43
door Tombo
:nerd:

Geplaatst: 09 dec 2007, 21:34
door jonnotje
bij de deckheigh saat je zuiger dan op het bovendste punt als je dat meet?

edit:
ohja ik las het vrekeerd, ik heb het al, morge ochend ff alles meten dan denk ik 8)

Geplaatst: 11 dec 2007, 22:00
door jonnotje
okee nu ga ik dus in de kerstvakantie beginne, maar 25
mm ken ik me uitlaatpoort wel gewoon maken dus? dan koop ik wel een nieuw immi zuigertje en zuigerveertjes,
en die veil ik wel 1 mm lager bij de uitlaatpoort, maar als hij 25 mm is kan ik zeker nog gewoon rijden....?


dus hoe merk ik of ik te ver ben gegaan, ik steek die geveilde piston dus dan om te kijken hoe ver ik nog ken gaan...
maar wat doet de motor dan waaraan ik merk dat ik te ver ben gegaan en dus de gewone piston moet steken?

beetje raar verhaal maar hoop dat je het snap :?

Geplaatst: 11 dec 2007, 22:33
door Dorfie
Wanneer je geen compressie meer hebt?!

Of wnr hij vastloopt. :D

Geplaatst: 11 dec 2007, 23:26
door mpro09
als je vind dat ie ondering TE weinig doet, want je zal minder kopppel onderin krijgen en meer toeren die die mischien niet aan kan

Geplaatst: 12 dec 2007, 09:10
door jonnotje
maar als ik te veel toeren krijg, dan ken ik toch gewoon een groter achtertandwiel doen?

en hoe ken ik er voor zorgen dat ik onderin toch nog heel wat kracht krijg? want iedereen, ik dus ook wil, bovenin en onderin veel kracht hebbe :twisted:

Geplaatst: 12 dec 2007, 09:18
door Handyman
't Is meestal kiezen voor of flink optrekken, of een hoge top helaas.
0-100 in 10 seconden zal niet gaan....