Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20 dec 2007, 21:08
door Giel_fs1
jij zeker met kip?

Geplaatst: 20 dec 2007, 22:30
door Riemer
dat zou eventueel nog wel maakbaar kunnen zijn.

Geplaatst: 21 dec 2007, 00:24
door fs-ael
mwa een 2 takt 2 cilinder met maar 1 carter werkt nie zo best
Geplaatst: 21 dec 2007, 00:26
door mpro09
moeten ze exact tegelijk heen en weer gaan, maar ja dan is een grote natuurlijk makkelijker
Geplaatst: 21 dec 2007, 11:19
door Riemer
fs-ael schreef:mwa een 2 takt 2 cilinder met maar 1 carter werkt nie zo best
dat is ook weer zo
Geplaatst: 21 dec 2007, 18:28
door edje
mpro09 schreef:moeten ze exact tegelijk heen en weer gaan, maar ja dan is een grote natuurlijk makkelijker
of een cilinder gebruiken als een soort van turbo. hoe het precies zit weet ik niet maar dat deden ze eerder wel eens met van die racers....
Geplaatst: 22 dec 2007, 16:22
door Tombo
Jawa heeft ook zo'n soort motor gehad, 2 zuigers op 1 drijfstang, 1 zuiger/cilinder was groter als de ander. De kleine zuiger/cilinder verbrande ook nog eens de uitlaatgassen van de grote zuiger/cilinder.
Geplaatst: 22 dec 2007, 18:41
door Handyman
Geplaatst: 22 dec 2007, 18:53
door Tombo
Jah die had ik gepost
Maar zaoals je zelf wel weet, is een 2-takt motor met een simpele uitlaat niet echt de meest efficientste verbrandingsmotor

die spuugt nogal wat goed vers mengsel uit. Dat is het idee erachter geweest!
Geplaatst: 22 dec 2007, 18:56
door Handyman
Een schijfblok met een juist geplaatste schijf (

) zorgt voor weinig mengsel uit je uitlaat.
Maar goed, 2-cilinder 2-takt is gewoon geen feestje waard.
Geplaatst: 22 dec 2007, 19:45
door mpro09
behalve met iedere cilinder zijn eigen carter carb en uitlaat
dan is het wel vet

Geplaatst: 23 dec 2007, 17:46
door YamaSam
Handyman schreef:Maar goed, 2-cilinder 2-takt is gewoon geen feestje waard.
als de ta125 af is geef ik er anders wel enkele vermoed ik!
