Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10 jan 2008, 16:31
door mpro09
krukas?

gewoon, een dag pauze nemen en je blok splitsen :wink:

Geplaatst: 10 jan 2008, 16:34
door Niels
Dat was dan ook echt het enigste wat wij niet konden repareren op vakantie, maar voor de rest had ons alles kunnen overkomen en dat hadden we op kunnen lossen 8)
Maar een vereiste is ook dat je je brommer door en door kent...

Geplaatst: 10 jan 2008, 16:37
door Jorn
geen tijd om blok te splitsen :)

Geplaatst: 10 jan 2008, 16:38
door Tombo
Tuurlijk wel, het is vakantie, dan maak je er tijd voor. Als je daar geen tijd voor hebt moet je niet aan zo'n reis beginnen denk ik

Geplaatst: 10 jan 2008, 16:41
door Niels
Jah eigenlijk wel :P
Wij hebben toen iets van 2 weken aan voorbereiding gehad (niet elke dag, maar dan nog)... :shock:

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:34
door Jorn
Hoe bedoel je voorbereiding ?

wat bereid je dan voor ?
goede brommer is toch goede brommer daar hoef je toch niet veel aan te doen ?

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:37
door Tombo
Ja, hij kan op dat moment een goede brommer zijn... Dat kan over 100 km totaal anders zijn.
Maar dingen nakijken zoals evt preventief contactpunten vervangen, condensator, (wiel)lagers, ketting + tandwielen, banden (profiel), kabels (rem/koppeling/gas), remblokken (achter/voor, evt remblokken schijfrem), remvloeistof, tank (vuil van binnen), staat van zuiger, accu, lampjes etc etc

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:39
door Niels
Inderdaad alle vloeistoffen, kabels, remmen, assen, bouten/moeren etc. etc. controleren...
Voorbereiding heet dat :wink:

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:48
door Thomash
Mij lijkt dat ook wel wat zo'n weekje of 2 weg. ik zou echter wel dichterbij huisblijven:P had al eensplannen voor luxemburg maar ging niet door vanwege de meerijders :(.

Geplaatst: 10 jan 2008, 17:49
door Tombo
Ik iwl in het voorjaar/van de zomer naar Ameland gaan, dat vind ik al een eind :P

Geplaatst: 10 jan 2008, 18:30
door Niels
Luxemburg haal je in 2 dagen... :P


....als je via Jelle rijdt (Brussel)

Geplaatst: 10 jan 2008, 18:59
door harmen251
zeker alles eens goed ontkolen voor je zo een lange trip doet, kan heel wat schelen.

vergeet ook je bougie niet en sproeier eerst goed in orde te krijgen, voor lange ritten is een b9hs wel goed, behalve als je continu op deellast rijdt.

Geplaatst: 10 jan 2008, 19:12
door Niels
B9HS is niet echt bepaald voor lange ritten toch?
Ik heb de vakantie gedaan met B7HS en dat ging perfect met een F5B...

Geplaatst: 10 jan 2008, 19:14
door Jelle
Niels schreef:...als je via Jelle rijdt (Brussel)


ja niels, rij jij maar door brussel stad :lol: :lol:

Geplaatst: 10 jan 2008, 19:16
door Tombo
Niels schreef:B9HS is niet echt bepaald voor lange ritten toch?
Ik heb de vakantie gedaan met B7HS en dat ging perfect met een F5B...

Ligt er idd maar net aan wat voor een setup je hebt. Een B9 in een F5B is kansloos, zo komt je bougie nooit op temperatuur. Ik zou alleen een B9 doen als je 1 of andere zwaar opgevoerde FS1 hebt, en als het 30+ graden is ofzo.