Pagina 2 van 4

Geplaatst: 14 jan 2008, 08:19
door jonnotje
maar je kan er ook een cdi ontsteking op zetten van een yamaha dt-R dat is gewoon met licht en vliegwiel maar geen contactpunten :P

maar waar koop je zoiets?

Geplaatst: 14 jan 2008, 10:02
door Tombo
Op een brommersloop ofzo, die brommers zijn echt heel weinig gekocht (best jammer, want voor hun tijd zagen ze er echt supermodern uit :shock:)

Geplaatst: 14 jan 2008, 10:04
door edje
en iets van een mt onsteking dan? volgens mij in elk geval van het zelfde merk als fs1, je gebruikt de zelfde vliegwieltrekker :P maarja, zal vast niet zo passen :roll:

Geplaatst: 14 jan 2008, 11:46
door Jables
Alleen van een dt-r of ook van een dt 50 of dt 80 of dt 80 LC of dt 80 LC2 ?

Geplaatst: 14 jan 2008, 11:57
door Tombo
Normale DT50 heeft dezelfde ontsteking als een FS1 (dus met contactpunten). Van die duitse 80cc FS1's weet ik niet

Geplaatst: 14 jan 2008, 12:08
door YamaSam
heb eindelijk alle componenten toegekregen vanmorgen,
kan ik vanavond nog es wat aan m'n eigen rotor werken!
streefgewicht van de binnenrotor is <100gr.
ik ga een proefmodel draaien in teflon, zodat het gewicht minimaal blijft..

benieuwd wat' gaat geven

Geplaatst: 14 jan 2008, 12:12
door Tombo
Ben benieuwd 8)
Van de week ga ik mijn binnenrotor ontsteking fixen, ik hoop eigenlijk morgen al. Selettra met vast ontstekingstijdstip (geen curve helaas), meteen ff een cilinderkop afvrezen, en als het kan, ook m'n cilinder zelf :twisted:

Geplaatst: 14 jan 2008, 12:42
door Zwap

Geplaatst: 14 jan 2008, 12:52
door YamaSam
Tombo schreef:Ben benieuwd 8)
Van de week ga ik mijn binnenrotor ontsteking fixen, ik hoop eigenlijk morgen al. Selettra met vast ontstekingstijdstip (geen curve helaas), meteen ff een cilinderkop afvrezen, en als het kan, ook m'n cilinder zelf :twisted:

wil je voor je'm monteert, es effe wegen wat die rotor juist weegt dan?
merçi!

Geplaatst: 14 jan 2008, 12:56
door Tombo
is goed, weet alleen niet of ik zo'n nauwkeurige weegschaal heb.

Geplaatst: 14 jan 2008, 14:21
door edje
plaats van het gewicht maakt ook aardig wat uit he :wink:

Geplaatst: 14 jan 2008, 14:46
door YamaSam
edje schreef:plaats van het gewicht maakt ook aardig wat uit he :wink:

das waar, we zouden alle modellen moeten vergelijken in gewicht en diameter/dikte
Tom kan daar misschien een rotationeel inertiequotiënt bij berekenen? :nerd:

al ben ik eigenlijk vrij gerust, als een hpi binnenrotor over de 300gr weegt en de diameter pakweg 5cm (schatting) is, kan dat niet lichter lopen dan iets van pakweg 80gr en ocharme 3 à 4cm diameter toch?

Geplaatst: 14 jan 2008, 15:07
door mpro09
Zwap schreef:http://z8.invisionfree.com/FizzyTalk/index.php?showtopic=7546


je moet hier is kijken, looks very nice 8)

Geplaatst: 14 jan 2008, 15:15
door YamaSam
mpro09 schreef:
Zwap schreef:http://z8.invisionfree.com/FizzyTalk/index.php?showtopic=7546


je moet hier is kijken, looks very nice 8)

:? vind je dat?
Afbeelding
de ontsteking tot daar, vind het blok er maar begaaid vanachterkomen..

Geplaatst: 14 jan 2008, 15:20
door Hans W
dat is volgens mij zo`n onsteking uit bamiland