Pagina 2 van 6

Geplaatst: 22 jan 2008, 12:41
door Ton
Axel schreef:Ben ik dan de enige die gewoon brommix tankt? :lol:

Nee hoor doe ik ook :? .

Geplaatst: 22 jan 2008, 13:28
door Aad
Ik tank euro 98, en gooi er 1:30 mengsmering bij (altijd 15ml in een flesje in m'n zijkap, en dan tank ik vijf liter en flikker ik de oelie der bij)

Geplaatst: 22 jan 2008, 15:44
door Thomash
euro 95 en een olie op dit moment castrol scooter in de olietank. Is op dus binnen kort weer scooter of tts kopen iig rij ik 9/10 met Castrol olie.

En ik gooi eigenlijk altijd nog wat compressie poeder in mijn tank

Geplaatst: 22 jan 2008, 17:23
door jonnotje
95 en 1:30 olie

Geplaatst: 22 jan 2008, 17:56
door dewaal
98 en 1:50

Geplaatst: 22 jan 2008, 18:04
door Triforce
dewaal schreef:98 en 1:50


Is dat niet een beetje te weinig?

Geplaatst: 22 jan 2008, 18:07
door Thomash
Met de huidige kwaliteit van olie lijkt mij dat geen probleem. Ik zou het zelf ook doen als ik niet een mengpompje had

Geplaatst: 22 jan 2008, 18:10
door dewaal
Triforce schreef:
dewaal schreef:98 en 1:50


Is dat niet een beetje te weinig?


nee dat deed m'n vader vroeger ook in de tank en die van hem liep ook 115kmh :lol:

Geplaatst: 22 jan 2008, 18:12
door Triforce
das netjes,

ik vraag me eigenlijk af hoeveel cc of 1 op nog iets de olie pomp doet

Geplaatst: 22 jan 2008, 18:16
door Thomash
Kan je afstellen wat je oliepomp doet. Mijne doet 1:40 heb ik uitgerekend.

Weet niet zeker hoe ik hem moet verzeten naar schraler dus vind ik het wel goed zo ;)

Geplaatst: 22 jan 2008, 18:35
door YamaSam
Tombo schreef:Omdat het een 2-takt is en geen ouderwetse 4-takt motor met kleppen. BIj een 2-takt motor heeft loodvervanger geen zin. Bij oude motoren sleten de klepzittingen als er geen lood in de benzine zat. Maar tegenwoordig mag er geen lood meer in benzine zitten, dus wordt er loodvervanger toegepast bij oude motoren. Dit om het slijten van de klepzittingen tegen te gaan.
En zoals je weet zitten er in een 2-takt motor geen kleppen, dus laat staan klepzittingen!
En VroEgAh reed iedereen minimaal 120 km/h, en als het nog even kan, in de 3e versnelling zelfs. Dus verhalen van VroEgaH neem ik niet zo nauw ;)

how Tom, vergeet je niet dat' lood vrij onbrandbaar is? en apart van je kleppen,
het verarmt je mengsel, maar verlaat het punt dat' detoneert..
dacht ik he.. ;)

wat dat harder rijden 'froehah' betreft, zou misschien wel es wat met de zuurstof in de lucht kunnen temaken hebben denk,
en zoals Dijkie terecht opmerkte, er lagen toen geen drempels, én reed haast niemand rond ook

Geplaatst: 22 jan 2008, 19:07
door Aad
vroeger waren der meer stoffige zanderige wegen, dus mischien moeten we gewoon stof en zand in 't luchtfilter doen in plaats van 'n filter :lol:

ik rijd liever wat te rijk, rijd op deze manier ook al behoorlijk wat km's rond dus dat bevalt me wel

Geplaatst: 22 jan 2008, 20:00
door ginofs1
lood is echt alleen maar voor de klepjes, daar komt immers geen olie.
2 langs elkaar wrijvende materialen mogen nooit van het zelfde materiaal zijn, dat slijt heel snel.
als we 2 verschillende materialen langs elkaar wrijven krijgen we elektrolyse werking, dus vreet elkaar op.
daar voor zat er lood in het brandstof die de metalen van elkaar isoleren er dus elektolyse voorkomen.

o ja ik pis in mijn tank, zit nog zat alcohol in om op te rijden.
en een dopje badschuim daar word hij lekker schoon van.hahaha.
gr gino

Geplaatst: 22 jan 2008, 20:03
door jerrow
Euro 95

Geplaatst: 22 jan 2008, 23:00
door prit2
95 en 1:25/30 voorlopig om in te rijden, daarna 35/40