Pagina 2 van 7
Geplaatst: 30 jan 2008, 20:57
door appiefs1
jeroenvans schreef:14 44 had ik met 50 cc fs1... dus ik zou maar eens met 14 voor beginnen...
ja dat heb ik nu ook
maar zoek dus het probleem van de slippende koppeling?
Geplaatst: 30 jan 2008, 21:01
door jeroenvans
ok... je kan strakkere (immi) veren proberen, een extra stalen plaat werkt ook. ik heb het beide. en met een warme motor slipt mijn 60cc immi f5b nu ook niet meer.
Geplaatst: 31 jan 2008, 15:34
door mpro09
of je platen en veren zijn gewoon versleten
Geplaatst: 31 jan 2008, 19:55
door jeroenvans
kan ook...
Geplaatst: 01 feb 2008, 22:29
door appiefs1
oke, hij deed het eerst dus niet
maar welke platen bedoel je koppelingsplaten toch?
Geplaatst: 02 feb 2008, 00:21
door mpro09
ja

Geplaatst: 06 feb 2008, 09:51
door appiefs1
volgende probleem:
ik heb dus en snelle schijf erin gezet en alles weer in elkaar gezet allen nu wil die niet meer starten
als je kick lijkt het elke keer of die aanslaat allen dat doet die niet?
ik zat dus te denken dat mijn schijf misschien verkeerd stond, als de zuiger op het laagste punt is( das toch helemaal naar beneden naar de krukas?) dan is die nog dicht maar als je hem en slag verder draait gaat die open.
hij staat toch goed zo ofniet?
is zit ook en nieuwe zuiger in met 2 gaten bovenin, de broemboer zij dat dat niks uitmaakten klopt dat?
Geplaatst: 06 feb 2008, 11:06
door Triforce
de zuiger met de openingen hebben alleen zin bij carburateurs op het cilinder zelf en bij een FS1 cilinder heeft het totaal geen nut, en heb je de merk tekentje van je schijf tegenover de spie op het krukas
Geplaatst: 06 feb 2008, 11:20
door edje
maar het kan wel gewoon met een dt zuiger

Geplaatst: 06 feb 2008, 16:30
door Tombo
Alleen oppassen met een DT zuiger, de zuigerveerslotjes zitten op een andere plek
Geplaatst: 06 feb 2008, 16:49
door appiefs1
Triforce schreef:en heb je de merk tekentje van je schijf tegenover de spie op het krukas
dat snap ik even niet?
als de zuiger op het laagste punt is( das toch helemaal naar beneden naar de krukas?) dan is die nog dicht maar als je hem en slag verder draait gaat die open. dit is toch goed?
Geplaatst: 06 feb 2008, 16:53
door YamaSam
als je met "een slag" enkele graden wil zeggen "ja"
die pin in de as en de verschillende schijven staan ook reeds ergens op de site..
in de regel: piston gaat richting bougie? -> zuigen aan carbu, dus open
piston vliegt weg van bougie-> carbu dicht, en druk in carter
Geplaatst: 06 feb 2008, 17:13
door Triforce
je hebt op de schijf een puntje, zit dicht bij de krukas als je die tegen over de spie zet dan heb je hem op de goede timing, en als je hem verzet kan het zijn dat hij alleen veel toeren kan draaien heb ik keer gehad
Geplaatst: 06 feb 2008, 18:15
door Axel
Zo zou het eruit moeten zien als de zuiger op het bovenste dode punt staat:

Geplaatst: 06 feb 2008, 18:28
door Handyman
De schijf wel, dat kogellager hoort dicht te zijn aan deze kant.
Zou de olie zo niet je bak in lekken ?
En je middencarter weer uit ?
