Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 feb 2008, 00:58
door jeroenvans
ginofs1 schreef:hoi je spreekt over 35/40.
als je een fs1 ontsteking afstelt dan stel je de punten zo dat ze net gaan openen als de zuiger 1.8mm voor het bovenste dode punt staan.
afstellen met een voelemaatje gaat niet lukken , dan is het tijdstip niet goed en krijg problemen.
zwarte vlekken op je zuiger is niet erg.krassen in je cilinder boven de uitlaatpoort is uit den boze.

gr gino
daarnaast spreekt hij over zn vloeitjes en het tijdstip(afstelmethode waarover de jappen hun kaken stijf op elkaar hebben gehouden, en die sam ontdekt heeft.) de afstand van 035 - 0.40 geeft aan dat zn nokje op het vlegwiel nog niet versleten is.

Geplaatst: 06 feb 2008, 10:03
door YamaSam
meet es op hoeveel de piston staat wanneer de merktekens overeenkomen?

(er zijn veel verschillende types tekens, gecombineerd doorelkaar zal't ook niet gaan)
heb al lipjes op een spoel en lipjes op de condensator gezien

Geplaatst: 06 feb 2008, 15:23
door Handyman
Net ff nagemeten, het merkteken op het vliegwiel en de lip aan de punten staan in lijn op exact 1,8 mm voor BDP.
Ze gingen toch iets te vroeg open, staan nu perfect.
Sproeier 120 erin gejopt, gasnaald op de 1 na hoogste stand.

Morgen eens 20 km op en neer naar het werk, dan horen jullie het wel weer.

Volgens mij zat m'n carb ook iets in de knoop met de oliebanjo, misschien dat 'ie daar wat valse lucht trok.
Laatst een te grote banjo gemonteerd, aangezien niemand een kleintje had...

Meteen nog maar ff de keerring achter het tandwiel vervangen, die lekte ietsje.
En de voorrem wat gesmeerd, gaat weer lekker soepel.

Weer een middag om.

Geplaatst: 07 feb 2008, 20:14
door ginofs1
zo als ik eerder schreef jij bent een scherp mannetje, dus jij komt er wel uit.
gr gino

Geplaatst: 07 feb 2008, 21:02
door Handyman
Nah, reed wel weer best vandaag, nu stond er ook niet echt wind.
Ik slinger er toch maar eens een nieuwe cilinder onder.
Deze gaat al 10.000 km mee, met het nodige schuurpapiertunen..... :lol:

Geplaatst: 08 feb 2008, 20:34
door ginofs1
dat is al een hele ruk 10.000 km.
als het een orri is kan je hem beter laten booren naar eeen volgende maat.
orri yamaha zuiger kan ik voor een mooi prijsje voor je regelen.
gr gino

Geplaatst: 08 feb 2008, 23:31
door Handyman
Nee, een immi F5B.
Nog eens in Tiel gehaald, bij 50cc destijds.

Ik ga maar eens voor de 60cc denk ik.

Nog even in de schuur gecheckt, maar ik heb geen boortje 43.... :lol:

Geplaatst: 09 feb 2008, 16:36
door ginofs1
kan je hem niet net je vinger opschuren naar 43 mm.hahaha.
gr gino

Geplaatst: 02 mar 2008, 15:45
door Handyman
Oude zuiger, vrij weinig compressie meer denk ik :

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 02 mar 2008, 15:46
door Tombo
Joah, dat kun je denk ik wel stellen :P

Geplaatst: 02 mar 2008, 16:02
door Martijn
Ah joh, beetje vaseline op de randjes en dat glijdt weer als n gek :P

Geplaatst: 04 mar 2008, 11:29
door edje
je hebt er wel het maximale aantal kilometers uitgehaald :P