Pagina 2 van 4

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:06
door Ruudsjuh
500 misschien 600 zo simpel is et

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:07
door Thomash
dewaal schreef:
Thomash schreef:Betaalbaar zou een zundapp zijn maar dat rijd ook weer niet zo goed als een fs1. ss50 goede staat zijn echt onbetaalbaar en mbtjes zijn boere kinkel brommers :P

Maar over de waarde. goed afgesteld zou ik er wel 6 a 700 voor geven.

Slecht rijdt baar zoals de jouwen echter.. niet zoveel 400 a 500 ?


een dapp rijd nie zo goed als een fs1 da is een goeie :lol: :lol:


Das mijn ervaring met een zundapp was waarschijnlijk niet zo beste dus vandaar ;) zware kopeling trekspie etc

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:08
door Ruudsjuh
Heb je trouwens wel es aan je vliegwiel gewiebeld of er geen speling op de krukas zit ?? :prof:

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:21
door Martijn
Als je goed degelijk rond wil rijdne, en fijn 4 takt geluid wil, dan zou ik voor zo;n nieuwe immi dax gaan ... of iets wat daar oplijkt ?

Of een scooter ...

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:25
door occ1s
We doen net alsof we die laatse zin van je niet gehoord hebben :P
Een sc.. daar begin ik niet aan :P maar ik zal wel kijken voor zon imi dax.. die honda daxjes zijn iig wel uber vet ja..

U allen hoort nog van me.. zal m iig op mp zetten voor 500 euro, minimaal en dan op bieden :)

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:30
door Axel
Ik vind die honda dax echt spuuglelijk :roll:

Geplaatst: 02 apr 2008, 22:51
door edje
sheelt dat occ1 er op rond moet rijden :lol:

Geplaatst: 02 apr 2008, 23:06
door occ1s
lol .. wie is Occ1s.. aub.. noem me stephan xD
Maarja goed.. ben wat aan het rondkijken voor iets anders idd

Geplaatst: 02 apr 2008, 23:16
door Dorfie
Martijn schreef:Als je goed degelijk rond wil rijdne, en fijn 4 takt geluid wil, dan zou ik voor zo;n nieuwe immi dax gaan ... of iets wat daar oplijkt ?

Of een scooter ...


Jah, stop maar al. Koop absoluut geen immi dax. Dat is echt dikke brol.

Die 4taktjes hebben evenveel of even weinig problemen als deen fs1. Beter nog, zo'n immi dax is van vele mindere kwaliteit als een Yamaha FS1.

Geplaatst: 03 apr 2008, 11:44
door jonnotje
als ik in de buurt zou wonen had ik hem graag geprobeert te maken... 8) maar als je hem écht kwijt wilt, wat ik me niet kan voorstellen(want beter dan fs1 kan haast niet :lol: ) denk ik dat je moet vragen wat voor jouw goed voelt om hem kwijt te doen... je weet zelf het beste wat je er in heb gestoken...

Geplaatst: 03 apr 2008, 17:21
door mpro09
je krijgt er geheid spijt van

kijk naar Waslijn die had ook zon brommer doe het noooit deed altijd gezijk maar uiteindelijk na alles goe bekeken te hebben kwam ie er toch achter: afgesleten nokje van het vliegwiel(geloof ik) en als je hem dan helemaal weer perfect hebt voelt een stuk beter dan 600euro in je zak

Geplaatst: 03 apr 2008, 17:48
door occ1s
Goed.. ik snap het... maar ik heb de kennis niet... had ik dat maar dan had ik het kunnen oplossen.

Ten eerste, heb er nu een 60cc onder hangen, en mn afstelling van de ontsteking klopt voor geen hol.

Heb m maximaal op 0,40 mm staan (dus wanneer hij het verste open is). alleen die tijd van ontsteking wil maar niet vlotten.
Heb de tutorial van die ontsteking 100x doorgelezen, en ook nog de replies erbij, maar ik kom er maar niet uit.

En waneer het wel zou lukken, is de vraag nu of hij bij 1.8mm voor BDP de punten op 0,40 mm open moeten zijn, of dat ze dan net open gaan.

En dan, mn voortandwiel, die zit ook los, dat clipje blijft maar losgaan.
Heb m al vastgeknepen met een tang, wat goed leek te gaan, maar dan gaat hij na een hele poos weer los.

Nog een... altijd vastlopers, heb al flink wat zuigers en cilinders vastgelopen, terwijl de afstelling van de carburateur wel goed is... Iets in het blok wat mis is ofzo?

Naja goed, zo erg is het allemaal niet, maar ook al doet hij het, een rit naar school durf ik er niet op te wagen...

Geplaatst: 03 apr 2008, 18:07
door Aad
Ik dag da je em pas keer naar 'n afsteller o.i.d. had gebracht?!!

Gewoon niet opgeve, wat moet je nou op zo'n klein chinees vreemd dingetje, tsja, ik zal je wel herkenne als ik keer in de buurt rijdt, maar goed, dan heb ook de neiging om er 'n schop tege te geve :D, oftewel, beter niet doen!

Geplaatst: 03 apr 2008, 18:11
door occ1s
Ja nou ok.. afstelling is altijd flut geweest bij mij..

Niemand die mij uit kan leggen om het Tijdstip te regelen?!

Geplaatst: 03 apr 2008, 18:24
door edje
het is simpel zat. we willen een vonk op 1.6-1.8mm VOOR het bovenste dode punt (bdp) van de slag. er springt een vonk over zogauw de punten opengaan. ze moet de punten dus zo zetten dat ze op 1.8-1.6 mm open gaan. dan controleer je of de punten ongeveer 0.3-0.4mm open staan OP het bdp. als dat niet zo is dan zijn je punten versleten en koop je een nieuw setje.