Pagina 2 van 8
Geplaatst: 04 apr 2008, 11:11
door Ruudsjuh
Opbokke met die vervuiling

Maar dat spul voor die op afstand bestuurbare autootjes, ....ethanol ofzo

kan je daar je FS1 niet op stoken??
Geplaatst: 04 apr 2008, 13:33
door Triforce
kan maar ik zou wel meer olie erbij in gooien,
en je fs1tje rijd er heel erg goed op maar gaat heel snel stuk als je hem alleen maar daarop laat rijden dus anders gewoon door de benzine heen gooien en kijken als je er een verschil in hebt
en van bestuurbare autotjes is de brandstof nitro
Geplaatst: 04 apr 2008, 13:34
door Niels
Van de FS1 ook hoor

Geplaatst: 04 apr 2008, 13:36
door Triforce
ik ga binnen kort nitro door de benzine heen gooien en ga ik kijken welke effect het heeft met mijn nieuwe uitlaat
Geplaatst: 04 apr 2008, 14:15
door jonnotje
nitro is toch gas?

gas en vloeistof mengen word een hele klus denk ik

Geplaatst: 04 apr 2008, 14:18
door Niels
Gas onder druk zetten

200 bar ofzo

Geplaatst: 04 apr 2008, 15:29
door mpro09
in je tank zeker, word je plaatjes tank ineens een 2ru tank

Geplaatst: 04 apr 2008, 15:35
door Aad
Nu denk ik aan die kanariegele tank op 'n fs1 van Sam dacht ik.
Geplaatst: 04 apr 2008, 19:18
door Triforce
ik kan wel wat bij de luchtmacht regelen met een hydraulische of pneumatisch, vliegtuigen hebben 3000psi druk in het systeem dus iets boven de 200bar,
en nitro is gewoon vloeibaar
Geplaatst: 04 apr 2008, 23:48
door Handyman
Tombo schreef:Ja, maar dat is totaal niet te vergelijken

Een 2-takt FS1, en een geblazen 4-takt met computergestuurde injectie etc
Een auto met computer is "beveiligd" tegen pingelen.
Deze rijdt beter met V-power / Ultimate (lees : zuiniger & schoner).
In een stenentijdperk 2-takt zal het niets uitmaken, hoogop met megacompressie tegen pingelen, maar tank dan euro98...
Zoals ik al zei, kwaad kan het niet. Ennuh, milieu en tweetakt gaan ook niet echt hand-in-hand..

Geplaatst: 05 apr 2008, 10:24
door Tombo
Dat bedoel ik. Die auto past zich min of meer aan aan de soort brandstof. Als dat ding ontworpen is voor benzine met een hoog octaangetal, zal hij daarop allicht beter lopen
Geplaatst: 05 apr 2008, 10:34
door Triforce
pak gewoon E85 dat heeft een octaan gehalte van 115
Geplaatst: 05 apr 2008, 10:39
door Tombo
octaangetal! Ohjah, verder heeft E85 een octaangetal van rond de 104

Maar nogmaals, octaangetal zegt niks over "hoe snel" een brandstof is, enkel wat over de klopvastheid ervan!
Geplaatst: 05 apr 2008, 11:37
door jonnotje
riigght

Geplaatst: 05 apr 2008, 12:30
door rise and shine
die vn mij loopt op zonnebloem olie
Ownee, dat werkte juist niet, 95 dan maar... binnekort nog eens diesel bij de dax naar binnen gooien

schijnt ook te werken ( wel gemixt met benzine dan..)