Pagina 2 van 4
Geplaatst: 26 jun 2008, 15:20
door Yamaha rd50m
sommige hebbe een glazen bol,
andere noeme magic sam

Geplaatst: 26 jun 2008, 15:27
door YamaSam
als je kijkt hoe een moeite we gedaan hebben om het topic "post je actuele setup" per rijder compleet te krijgen qua aandachtspunten..
daarenboven zijn sommige factoren pas te weten als je ze echt ziet, een voetpakking bijvoorbeeld, of die de poorten niet overlapt, weet je nooit,
-hoe de poorten aansluiten op het onderblok
-de staat van de lagers en de keerringen
-hoe afgesloten de demper nog is
-het gewicht van de piston
-de gerealiseerde compressie
-etc etc
powerband van..tot.. en zoveel per uur, ok. dan één trap tegen de expansie dat ie wat lekt, en alles is weer anders
das er net zo leuk aan, aan die tweetaktspullen
Geplaatst: 26 jun 2008, 22:17
door ginofs1
YamaSam schreef:als je kijkt hoe een moeite we gedaan hebben om het topic "post je actuele setup" per rijder compleet te krijgen qua aandachtspunten..
daarenboven zijn sommige factoren pas te weten als je ze echt ziet, een voetpakking bijvoorbeeld, of die de poorten niet overlapt, weet je nooit,
-hoe de poorten aansluiten op het onderblok
-de staat van de lagers en de keerringen
-hoe afgesloten de demper nog is
-het gewicht van de piston
-de gerealiseerde compressie
-etc etc
powerband van..tot.. en zoveel per uur, ok. dan één trap tegen de expansie dat ie wat lekt, en alles is weer anders
das er net zo leuk aan, aan die tweetaktspullen

Geplaatst: 28 jun 2008, 12:14
door jonnotje
ik zat te denken dat ik de spoel kanalen niet groter ga maken, maar gewoon precies laat aansluiten, en ze dan zo glad mogelijk ga maken, omdat de cilinder kokend heet word, en als de benzine dan in aanraking komt met de cilinder zal het ook gaan koken/stomen...
het word dus een superfijne massa benzine deeltjes, en alles wat niet glad is zal dus tegenwerken....
dremelen dus! (de poorten kwamen zonder er al wat aan te hebben gedaan al best mooi overeen met de carter!

)
Geplaatst: 05 jul 2008, 16:55
door jonnotje
poorten geleik gemaakt met de carter

nog een beetje afwerken

Geplaatst: 08 jul 2008, 12:46
door edje
dan heb je geluk gehad, volgens mij moet je meestal ook het carter aanpassen op de cilinder

Geplaatst: 08 jul 2008, 16:41
door jonnotje
ja, ik ga hem er binnekort op gooien

beetje napoetsen nog, hoen doen jullie dat? zodat het nog gladder word? schuurpapiertje op een stokkie ofzo?

Geplaatst: 08 jul 2008, 16:50
door mpro09
dat vroeg ik me dus ook af hoe je de wand van de spoelers bewerkt
Geplaatst: 09 jul 2008, 00:24
door Triforce
ik doe het met een dremel met een zachte polijst kop (gewoon van katoen) plus comandant en dat wordt best glad maar nog steeds een beetje ruw, en ik heb er tot nu toe alleen maar efficientie uit gehaald
Geplaatst: 09 jul 2008, 09:18
door YamaSam
de juiste maat van vijl heb je daarvoor nodig, een dremel zal altijd putjes maken, omdat je op een punt bezigbent, en met een vijl op een vlak

Geplaatst: 09 jul 2008, 12:34
door jonnotje
maar met een veil kan je niet rond? eigelijk moet je een soort schuur rubber hebben
ff zelf wat beunen dus

Geplaatst: 09 jul 2008, 12:46
door YamaSam
zo'n smalle schuurband wil ook wel es lukken, maar dan moet het wel een fijne zijn..
Geplaatst: 09 jul 2008, 15:33
door jonnotje
voor in de dremel bedoel je?
Geplaatst: 09 jul 2008, 19:41
door ginofs1
hier doe je dat mee.
een dremel kan nooit goed aan de binnenkant komen.
een tandarts boor daar is alles voor te krijgen, vijl, vrees. polijst, punt, bol, lang, dik, dun.
en het gaat veel sneller dan met de dremel.
Geplaatst: 09 jul 2008, 19:52
door edje
maar ook dan ben je op een punt bezig zoals sam al zei
