Pagina 2 van 8
Geplaatst: 05 mei 2008, 07:44
door Aad
Triforce schreef:hij kan misschien wel een ontsteking geven maar niet genoeg om de brommer aan te houden, ik heb precies hetzelfde probleem gehad als dit vertrouw onze ervaring nou maar en dan zou hij het vast wel weer gaan doen
Gino's ervaring bedoel je?
Geplaatst: 05 mei 2008, 09:36
door Triforce
die bedoelde ik jah ik zal hem wel even aan passen
Geplaatst: 05 mei 2008, 13:40
door edje
als je je grondplaat loshaalt veranderd het onstekingstijdstip niet hoor

dus denk inderdaad dat je het bij het menbraam moet zoeken

Geplaatst: 05 mei 2008, 15:20
door Triforce
even een nieuwe pakking tussen stoppen en kijken als het helpt
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:55
door Frederik
er zitten nieuwe pakkingen overal
ik heb vandaag vanalles uitgeprobeerd, en ik heb verschillende dingen ontdekt
de ontsteking staat voor zover ik kan meten (met een digitale schuifmaat) heel goed, de puntjes beginnen opente gaan 1,6 mm voor BDP en de puntjes gaan ver genoeg open (een voelermaat van 30 gaat er heel vlot door, 35 lukt niet, omdat die van 5 te dun was en te hard werd aangetrokken door de magneten op het vliegwiel, maar ik denk dat ze ver genoeg open gaan)
de bougie vonkt ook, en blijft vonken als ik hem in gang probeer te lopen, en daarmee denk ik dat het niet aan de ontsteking ligt
ik heb ook het spruitstuk en de membranen opengevezen, en die heb ik ook gevlakt.
bij de membraanplaatjes zelf heb ik iets merkwaardig ontdekt; de membranen bleven openstaan, ze hadden niet genoeg kracht meer om toe te gaan, en daarom heb ik (of iem. anders, ik durf het niet met zekerheid te vertellen) de plaatjes omgedraait tijdens het reviseren, en daardoor bleven ze toe.
nu is het precies dat de cilinder niet genoeg druk kan maken om de membranen open te trekken
ik heb de membraanplaatjes terug gestoken zoals ze zaten, en alles gemonteerd (hierbij is plots een stuk van mijn membraan gebroken

en daardoor hangt hij nog maar met 3 bouten vast)
nu de membranen zijn omgedraait heb ik wel de indruk dat hij meer doet, het geluid is veranderd als ik hem probeer in gang te lopen, ook met gas open of toe verschilt het geluid.
wel heb ik nog steeds de indruk dat de cilinder gene mengsel aantrekt
de zuiger is wel versleten, maar voor de revisie reed hij echt goed, en toen was er heel veel speling te voelen op de krukas
hij heeft wel compressie, maar misschien niet genoeg?
en ik blijf het raar vinden dat hij echt niets doet, nog geen plofje
heeft iemand een idee hoe dit kan komen??
ik heb trouwens ook nog enkele nieuwe foto's, deze zal ik bij de andere links zetten op de 1ste pagina
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:22
door Triforce
Frederik schreef:er zitten nieuwe pakkingen overal
ik heb vandaag vanalles uitgeprobeerd, en ik heb verschillende dingen ontdekt
de ontsteking staat voor zover ik kan meten (met een digitale schuifmaat) heel goed, de puntjes beginnen opente gaan 1,6 mm voor BDP en de puntjes gaan ver genoeg open (een voelermaat van 30 gaat er heel vlot door, 35 lukt niet, omdat die van 5 te dun was en te hard werd aangetrokken door de magneten op het vliegwiel, maar ik denk dat ze ver genoeg open gaan)
de bougie vonkt ook, en blijft vonken als ik hem in gang probeer te lopen, en daarmee denk ik dat het niet aan de ontsteking ligt
ik heb ook het spruitstuk en de membranen opengevezen, en die heb ik ook gevlakt.
bij de
membraanplaatjes zelf heb ik iets merkwaardig ontdekt; omgedraait tijdens het reviserende membranen bleven openstaan, ze hadden niet genoeg kracht meer om toe te gaan, en daarom heb ik (of iem. anders, ik durf het niet met zekerheid te vertellen) de plaatjes , en daardoor bleven ze toe.
nu is het precies dat de cilinder niet genoeg druk kan maken om de membranen open te trekkenik heb de membraanplaatjes terug gestoken zoals ze zaten, en alles gemonteerd (
hierbij is plots een stuk van mijn membraan gebroken
en daardoor hangt hij nog maar met 3 bouten vast)
nu de membranen zijn omgedraait heb ik wel de indruk dat hij meer doet, het geluid is veranderd als ik hem probeer in gang te lopen, ook met gas open of toe verschilt het geluid.
wel heb ik nog steeds de indruk dat de cilinder gene mengsel aantrekt
de zuiger is wel versleten, maar voor de revisie reed hij echt goed, en toen was er heel veel speling te voelen op de krukas
hij heeft wel compressie, maar misschien niet genoeg?
en ik blijf het raar vinden dat hij echt niets doet, nog geen plofje
heeft iemand een idee hoe dit kan komen??
ik heb trouwens ook nog enkele nieuwe foto's, deze zal ik bij de andere links zetten op de 1ste pagina
is helemaal niet erg als je de plaatjes omdraait dat doe ik juist ook,
daar heb je het gedeelte van het probleem al daardoor deed die van mij het ook niet en ik heb nu een andere carterdeksel die wel goed is
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:27
door Frederik
normaal is dat geen probleem, maar nu heb ik wel gezien dat ze altijd een beetje hebben open gestaan
daardoor denk ik dat de zuiger niet genoeg (onder)druk maakt om ze open te trekken en mengsel naar binnen te zuigen
maar ik heb ze nu terugomgedraait zoals ze zaten, en nu doet hij nog altijd niks, zelfs geen plofje
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:29
door Triforce
hij kan dan geen vacuum trekken en dus geen mengsel naar binnen zuigen
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:35
door Frederik
inderdaad
de cilinder heeft compressie (hoeveel weet ik niet, en ik weet ook niet hoeveel compressie een normale fs1 moet hebben)
en er is (normaal) geen enkele pakking die lekt
als je de krukas ronddraaid, hoor je wel de keerringen schuren, zou hij daar zo veel valse lucht trekken? en hij doet echt niks, als hij gewoon wat compressie verlies heeft, of wat valse lucht trekt, zou je toch verwachten dat hij ploft? of is het misschien dat en hij heeft te weinig compressie, en de vonk is te slecht (hoewel ze goed is), en hij trekt valse lucht, ...
dat het gewoon de combinatie is van alles
Geplaatst: 05 mei 2008, 21:47
door Frederik
en er is geen stuk van mijn carter afbebroken, alleen een stukje van 1 van de bevestigingsgaten, daardoor kan ik maar 3 bouten vastschroeven, maar hij dicht nog wel volledig af, het is niet dat er een opening zit.
ik denk zelf dat de zuiger gewoon te veel compressie verlies heeft, maar ik vind het dan raar dat hij voor de revisie wel reed, niet perfect, maar toch heel goed. als de cilinder echt veel compressie verlies heeft, dan zou er toen toch niet mee te rijden zijn?
Geplaatst: 05 mei 2008, 23:15
door Triforce
een normale FS1 heeft ongeveer 6,5bar aan druk
Geplaatst: 05 mei 2008, 23:16
door Triforce
Frederik schreef:en er is geen stuk van mijn carter afbebroken, alleen een stukje van 1 van de bevestigingsgaten, daardoor kan ik maar 3 bouten vastschroeven, maar hij dicht nog wel volledig af, het is niet dat er een opening zit.
ik denk zelf dat de zuiger gewoon te veel compressie verlies heeft, maar ik vind het dan raar dat hij voor de revisie wel reed, niet perfect, maar toch heel goed. als de cilinder echt veel compressie verlies heeft, dan zou er toen toch niet mee te rijden zijn?
dicht je inlaatspruitstuk eens met vloeibare pakking en zet hem zo vast
Geplaatst: 06 mei 2008, 08:58
door YamaSam
als je kickt moet je die klep horen in je carb.
check es met zeepsop of je carterhelften wel dicht zijn,
volgens mij maakt hij idd geen onderdruk onder je piston,
kan enkel keerringen of helften zijn, de rest komt uit in je carb
je kan dat testen met met dat zeepsop, door piston bovenaan te zetten,
met je vinger een zeepbel op de flens van de carb te trekken. (carb afhalen)
als je dan een halve toer achteruit draait, mag het niet opblazen,
doet ie dat wel, is je klep kapot
vinger op het bougiegat en es kicken, dat moet goed 'protten', anders is je reviseur de segmenten vergeten.
ook op het olieaftapplug-gat kan je die bellentest doen, maar als je carter naar de vitessebak toe lekt, draait ie doorgaans nog.
je bougie wordt niet nat hé? en je vlotterkamer zit wél vol benzine toch?
met die vloeibare pakking zou ik nog effe wachten voor het een kouwgombal wordt, steek dan een andere klep.. je kan btw ook je duim op het inlaatgat houden, dat moet zuigen, doet ie dat, wordt het nat en schuif je op nr ontsteking...
met je vinger op het inlaatgat van de carb en kicken, dán wordt ie toch nat??
santé
Geplaatst: 06 mei 2008, 12:15
door edje
doe eens wat benzine in je cilinder door je bougiegat, dan de bougie er in en kijken of ie wil lopen

Geplaatst: 06 mei 2008, 17:10
door Frederik
als ik met mijn hand de carb opening dichthou, voel ik hem niet trekken en wordt mijn hand niet nat
als ik mijn vinger in het bougiegat steek, voel ik wel compressie, ik zal proberen een compressiemeter te regelen en dan zal ik de compressie eens meten
en ik heb het blok volledig gerevisseerd volgens de uitleg die ergens op de homepagina van deze site te vinden is, en ik heb nieuwe pakkingen en keerringen gebruikt, en deze ook licht ingeolied
dus ik zou het heel raar vinden dat hij daar ergens valse lucht trekt
of kan ik misschien iets verkeerd hebben gemonteerd waardoor hij niet meer gaat, dit is de eerste dat ik een fs1 blok openhaal.