Alles over de techniek en sleutelen
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 12 mei 2008, 19:05
denk dat dat wel mee zal vallen
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 12 mei 2008, 19:42
Rare boel, bougie is nat maar motor werkt gewoon niet...bougie geeft vonken maar motor werkt niet, ontsteking staat op punt maar toch werkt motor niet...,
Is er niemand die nog maar een idee heeft van wat het zou kunnen zijn?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18359 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 12 mei 2008, 19:46
Veel te veel benzine? Of te weinig (sproeier dus).
Maak de bougie eens helemaal droog en loop hem eens aan, dat werkt vaak beter
harmen251
1000km gereden
Berichten: 1094 Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker
Bericht
door harmen251 » 12 mei 2008, 19:52
hoe is uw compressie?
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 12 mei 2008, 20:32
Heb van aller sproeiers geprobeerd, hetzelfde effect.
Compressie? Tja, nieuwe hogedrukkop, ori FS1 cilinder met van dijk tuning, dit kan niet mislopen volgens mij... Denk niet dat het dat is.
Er is iets niet pluis, ik probeerde hem aan te lopen en hij wilde geen enkele keer een ontploffing doen in de verbrandingskamer...
Er gebeurt gewoon niks in de verbrandingskamer... Niet bij het aankicken en ook niet bij het aanlopen...
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 12 mei 2008, 20:58
op hoeveel heb je je ontsteking afgesteld op 1,6mm of 1,8mm
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18359 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 12 mei 2008, 21:06
Als het 1 van die 2 is moet hij gewoon lopen. Hooguit wat beroerder als het tijdstip niet perfect is.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 12 mei 2008, 21:09
wat zou het allemaal zijn laten we even een lijstje maken zodat jerrow die af kan lopen,
ik denk zelf aan:
ontsteking
valse lucht
te klein/grote sproeier
sproeier verstopt
carb niet vast gedraait aan het blok
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 12 mei 2008, 21:17
Triforce schreef: wat zou het allemaal zijn laten we even een lijstje maken zodat jerrow die af kan lopen, ik denk zelf aan: ontsteking valse lucht te klein/grote sproeier sproeier verstopt carb niet vast gedraait aan het blok
Ontsteking morgen nog eens checken
Valse lucht, ik zou niet weten waar, alles is aangesloten zoals het moet
kleine en grote sproeiers geprobeerd
sproeiers zijn nieuw ori mikuni en dus niet verstopt
carb altijd terug vastgedraaid aan blok
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 12 mei 2008, 21:18
valse lucht van onder de cilinder en/of bij de carb
en natuurlijk contact aan doen voordat je het vergeet
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 12 mei 2008, 21:20
Cilinder is met nieuwe pakkingen mooi tot 800gram aangetrokken.
Hoe kan ik hier weten of ie valse lucht trekt?
Valse lucht bij de carb hetzelfde?
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 12 mei 2008, 21:21
Triforce schreef: op hoeveel heb je je ontsteking afgesteld op 1,6mm of 1,8mm
1,8 perfect gemeten
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 12 mei 2008, 21:22
800gram met een moment sleutel of afgewogen met een weegschaal
jerrow
1000km gereden
Berichten: 1179 Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden
Bericht
door jerrow » 12 mei 2008, 21:23
Denk net aan iets,
ik heb m'n tank uitgespoeld met tankcure.
Nadien met tinner en water nagespoeld.
Als er misschien nog wat water inzat en dat mengt zich met 2-takt, zou dat de oorzaak zijn?
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 12 mei 2008, 21:23
dat zou het goed moeten doen, als je hem aan loopt doe je het dan wel in de 1ste versnelling in hoge en lagere toeren??