Pagina 2 van 6
Geplaatst: 12 mei 2008, 19:05
door jonnotje
denk dat dat wel mee zal vallen
Geplaatst: 12 mei 2008, 19:42
door jerrow
Rare boel, bougie is nat maar motor werkt gewoon niet...bougie geeft vonken maar motor werkt niet, ontsteking staat op punt maar toch werkt motor niet...,
Is er niemand die nog maar een idee heeft van wat het zou kunnen zijn?
Geplaatst: 12 mei 2008, 19:46
door Tombo
Veel te veel benzine? Of te weinig (sproeier dus).
Maak de bougie eens helemaal droog en loop hem eens aan, dat werkt vaak beter
Geplaatst: 12 mei 2008, 19:52
door harmen251
hoe is uw compressie?
Geplaatst: 12 mei 2008, 20:32
door jerrow
Heb van aller sproeiers geprobeerd, hetzelfde effect.
Compressie? Tja, nieuwe hogedrukkop, ori FS1 cilinder met van dijk tuning, dit kan niet mislopen volgens mij... Denk niet dat het dat is.
Er is iets niet pluis, ik probeerde hem aan te lopen en hij wilde geen enkele keer een ontploffing doen in de verbrandingskamer...
Er gebeurt gewoon niks in de verbrandingskamer... Niet bij het aankicken en ook niet bij het aanlopen...
Geplaatst: 12 mei 2008, 20:58
door Triforce
op hoeveel heb je je ontsteking afgesteld op 1,6mm of 1,8mm
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:06
door Tombo
Als het 1 van die 2 is moet hij gewoon lopen. Hooguit wat beroerder als het tijdstip niet perfect is.
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:09
door Triforce
wat zou het allemaal zijn laten we even een lijstje maken zodat jerrow die af kan lopen,
ik denk zelf aan:
ontsteking
valse lucht
te klein/grote sproeier
sproeier verstopt
carb niet vast gedraait aan het blok
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:17
door jerrow
Triforce schreef:wat zou het allemaal zijn laten we even een lijstje maken zodat jerrow die af kan lopen,
ik denk zelf aan:
ontsteking
valse lucht
te klein/grote sproeier
sproeier verstopt
carb niet vast gedraait aan het blok
Ontsteking morgen nog eens checken
Valse lucht, ik zou niet weten waar, alles is aangesloten zoals het moet
kleine en grote sproeiers geprobeerd
sproeiers zijn nieuw ori mikuni en dus niet verstopt
carb altijd terug vastgedraaid aan blok
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:18
door Triforce
valse lucht van onder de cilinder en/of bij de carb
en natuurlijk contact aan doen voordat je het vergeet
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:20
door jerrow
Cilinder is met nieuwe pakkingen mooi tot 800gram aangetrokken.
Hoe kan ik hier weten of ie valse lucht trekt?
Valse lucht bij de carb hetzelfde?
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:21
door jerrow
Triforce schreef:op hoeveel heb je je ontsteking afgesteld op 1,6mm of 1,8mm
1,8 perfect gemeten
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:22
door Triforce
800gram met een moment sleutel of afgewogen met een weegschaal
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:23
door jerrow
Denk net aan iets,
ik heb m'n tank uitgespoeld met tankcure.
Nadien met tinner en water nagespoeld.
Als er misschien nog wat water inzat en dat mengt zich met 2-takt, zou dat de oorzaak zijn?
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:23
door Triforce
dat zou het goed moeten doen, als je hem aan loopt doe je het dan wel in de 1ste versnelling in hoge en lagere toeren??