Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26 jun 2008, 21:42
door ginofs1
Tombo schreef:Als je foto's hebt, graag posten

Dit soort projecten zijn vet
hum ik zal even zoeken naar wat fotos.
ik heb hier mee gespeelt (honda 125 ) atac
Geplaatst: 28 jun 2008, 12:32
door ronny
hierbij wat foto's
hij is nog niet klaar zo hij blijft namelijk niet rond
ik gebruik er maar een kleingedeelte van
een soort van taartpunt

Geplaatst: 07 jul 2008, 22:51
door 2f2-power
hey zijn er nog vorderingen op het gebied van het yvps systeem??
zal ff van de week kaneke benzeen afgooien met 100 milliliter A747
greetzz

Geplaatst: 08 jul 2008, 17:21
door ronny
nee heb er even niks aan gedaan druk he

Geplaatst: 25 okt 2008, 23:40
door 2taktdirk
Bij een fs1 cilinder zou het geweldig werken,ik maak de assen zelf voor de 350 ypvs kijk maar eens op het :rd350.nl ;forum,de besturing gaat dan met 4 kabels.
Geplaatst: 25 okt 2008, 23:48
door 2taktdirk
Je moet op het RD350.NL forum zoeken naar :dual pully: dan zie je het wel,dit maak je niet even voor het koffiedrinken.
Geplaatst: 26 okt 2008, 13:57
door ronny
bedankt zal even kijken en tja ik denk ook wel dat dit zomaar niet gemaakt is maar ja als je het niet probeert weet je het niet

Geplaatst: 26 okt 2008, 14:05
door Triforce
Volgens mij moet je het systeem meteen bij de uitlaatpoort plaatsen, dus je moet eigenlijk iets maken tussen de uitlaatpoort en uitlaat
Geplaatst: 12 jan 2009, 11:15
door YamaSam
de ypvs van een rd125lc..
Geplaatst: 12 jan 2009, 11:18
door PD
sam, hoe werk daaat daan
Geplaatst: 12 jan 2009, 11:30
door YamaSam
links zie je die twee kabels op de cilinder aangesloten,
deze zijn verbonden met een soort rol, die dwars door de uitlaatpoort gaat.
Die rol heeft een rare vorm, er is dwars een koker uitgehaald.
de hoogte van de uitlaatpoort is hierdoor variabel gemaakt, je draait de rol, en opent of sluit de uitlaatpoort..
Zo kan je dus de hoogtoerigheid of bottompower instellen

Geplaatst: 12 jan 2009, 11:33
door PD
vet

Geplaatst: 12 jan 2009, 16:57
door ronny
ja dat is denk ik beter als wat ik aan het maken ben
als ik nog een poging ga doen zal het toch ook direkt in de uitlaatpoort
moeten komen denk ik
en dat zal zeker niet simpel worden ben ik bang
ik werk eerst mijn 378 af en dan hoop ik weer wat tijd te krijgen
Geplaatst: 12 jan 2009, 18:53
door YamaSam
zoals verwacht is het Yamaha-brouwsel waanzinnig mooi afgewerkt,
die "rol" die erinzit, die passeert echt rakelings langs de piston, in eender welke stand dat hij staat.
Ben wel zwaar gebiologeerd geraakt door dit ontwerp, nu ik het van dichtbij es heb kunnen zien. Weer een brommer om niet meer weg te doen dus
Het valt me wel op dat er binnen de typeaanduiding "RD" wel heelwat onderzoek gedaan is bij de Yamannekens. De RD125 tweecylinder (opvolger van AS1-2-3) zowel als de latere ééncylinder, hadden allemaal wel een hele reeks experimenten aan boord.
De ontsteking niet in het minst, maar die "torque induction" en ypvs etc etc.
m'n hoed was al af, dus trek ik nu wat aan m'n haar
