Pagina 2 van 3

Geplaatst: 31 jul 2008, 18:19
door Triforce
ik had de punten op 0,35mm staan, net verse punten, en stond op 1,7mm voor ontsteking, en ik kon geen diode vinden, maar dan vindt ik het raar waarom mijn andere ontsteking het wel doet die ik ernu op heb zitten want ik werd er gek van,

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:07
door Axel
Punten staan wel goed opelkaar (dus niet scheef)? En 2ru ontsteking heeft zo'n inkepinkje op het vliegwiel en ergens een lipje en als die gelijk staan moeten de punten beginnen met openen.

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:14
door Triforce
Axel schreef:Punten staan wel goed opelkaar (dus niet scheef)? En 2ru ontsteking heeft zo'n inkepinkje op het vliegwiel en ergens een lipje en als die gelijk staan moeten de punten beginnen met openen.


ik heb deze punten uit denemarken gehaald speciaal voor de 2ru en ze sluiten recht opmekaar,

en dat lipje heb ik niet, alleen op de condensator

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:22
door Axel
Ja dat lipje zit ergens "binnenin"zeg maar :P Maar als je de inkeping en het lipje tegenoverelkaar zet dan moeten de punten dus openen. Als ze dan al open zijn of pas een eind daarna openen weet je dus dat het daaraan ligt :wink:

Geplaatst: 31 jul 2008, 21:17
door Triforce
ik zal der nog wel na kijken

Geplaatst: 07 aug 2008, 11:52
door Niels
Wat was hiervan nou uiteindelijk de oorzaak? Ik ben wel benieuwd...

Geplaatst: 07 aug 2008, 11:55
door Triforce
ik ben er niet verder mee gegaan, maar ik denk dat de diode niet tussen zat en dus niet deed, want alleen rechtstreeks deed hij het, ma ik heb nog een andere draadboom dus dat moet wel goed komen, waar niet aan geknoeid is :P

Geplaatst: 07 aug 2008, 12:59
door Niels
Die diode heb je niet per sé nodig.
Hij kan wel kapot zijn geweest natuurlijk.

Geplaatst: 07 aug 2008, 14:12
door Triforce
Met de 2RU ontsteking deed hij het niet op de huidige draadboom maar misschien wel met de andere, maar dat doe ik later pas als mijn 2RU weer in elkaar zit

Geplaatst: 07 aug 2008, 14:27
door edje
waar is die diode eigenlijk goed voor?

Geplaatst: 07 aug 2008, 15:06
door Niels
Naar mijn idee om te voorkomen dat er stroom via het frame het verlichtingscircuit in loopt.

Het kan ook een zener zijn, maar dat weet ik nog niet zeker.

Als ik hier meer over weet (ben ermee bezig) kan ik voor een paar euri's (rond de 5) een aanpassing aanbieden waardoor je lampen heel blijven :wink:

Geplaatst: 07 aug 2008, 15:17
door Triforce
mijn lampen heb ik sinds dat ik er een 12volt van gemaakt heb niet hoeven te vervangen, en voor heb ik een halogeen H3 erin zitten 8), alleen de knipperlicht lampjes gaan wat vaker stuk dan alle andere

Geplaatst: 07 aug 2008, 15:43
door Niels
En hoe heb je er dan 12V van gemaakt? Andere spoel erin?

En het is best logisch dat ze dan niet kapot gaan, want bij een bepaald toerental kan je 6V sneller overschrijden als 12V :P

Geplaatst: 07 aug 2008, 16:12
door PD
Niels schreef:Naar mijn idee om te voorkomen dat er stroom via het frame het verlichtingscircuit in loopt.

Het kan ook een zener zijn, maar dat weet ik nog niet zeker.

Als ik hier meer over weet (ben ermee bezig) kan ik voor een paar euri's (rond de 5) een aanpassing aanbieden waardoor je lampen heel blijven :wink:


nou dan geef ik je die 5 euro graag en mag je de mijne fixen haha

Geplaatst: 07 aug 2008, 16:30
door YamaSam
krijg hier déjà vu's denk :)

triforce, als je je brommer nog wil gaan oppeppen zal je toch weer last krijgen

met een origineel spoel geeft de mijne op toptoeren tegen de 48V :lol:

ik blijf voorstander van spoel afwikkelen ipv andere foefelingen