help!

Alles over de techniek en sleutelen
lespaultje

Bericht door lespaultje »

valse lucht zal het denk ik niet zijn, het is denk ik die roest in me tank, wat andries dus zei
ik heb hier al de spullen voor sealen en ontroesten e.d. dus ik zal dat zometeen gelijk es doen! bedankt nog voor de reacties!
en valse lucht, hoe kan ik dat dan goed nakijken ??
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

meestal merk je dat metteen aan het arm lopen, en kurkdroge bougie hoe je de carb ook zet..

zeepsop rond het spruitstuk en op de carb blazen is een oude, maar vrij logische manier..
when men were men, and helmets were for divers
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

Andriesfs1 schreef:dus als het hier aan ligt houthars laten uitharden in je tank dan komt er een ondoordringbaar laagje in je tank dus geen roest e.d. meer en je bent gegarandeerd van dit probleem af :) !

Kan iemand mij vertellen hoe dit precies gaat? Mijne heeft roest in de tank! :o En ik wil geen verstopte tank mat allemaal houthars erin.
lespaultje

Daan1990 schreef: Kan iemand mij vertellen hoe dit precies gaat? Mijne heeft roest in de tank! :o En ik wil geen verstopte tank mat allemaal houthars erin.

ik had ook roest in me tank, en ben ik naar een motorzaak geweest, die hebben me er uitleg over gegeven en de benodigde spullen aangeboden :P
het proces gaat als volgt:

-je leegt je tank van de benzine
-daarna moest ik een ''tankcure'' schoonmaakmiddel erin doen, 1 nacht erin laten staan en af en toe schudden(dat reinigt de tank van het achtergebleven benzine)
-dan goed uitspoelen met water, en laten drogen(kan met behulp van een fohn bijvoorbeeld en ook echt GOED drogen) :P
-als het droog is, dan doe je de ''tankcure'' Ontroester erin, dat schudt je ook goed en 1 nacht laten staan.(af en toe ook weer schudden)
-dan de ontroester eruit halen en dan ook weer goed uitspoelen met water en laten drogen.
-als de tank helemaal droog is, dan doe je de tankcoating erin(ik moest 2 blikjes met elkaar mengen(goed mengen!) en dat erin gieten)
als je dat erin doet, dan moet je het 10 a 15 minuten goed schudden met de tank. dan komt in elk hoekje van de tank de coating, na 10 minuten ongeveer laat je de overige coating eruit lopen(echt goed uit laten lopen zodat er geen overige coating in je tank zit)
dan circa 5 dagen laten staan om goed te laten drogen.

en de coating , dat stelt het houthars voor :wink:

je moet maar es gewoon een keer naar een motorzaak gaan , die kunnen het ook allemaal uitleggen, of je krijgt wel een A4tje met de uitleg :wink:
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

ja, ik zou alleen niet met water naspoelen want dat begint onmiddelijk weer te roesten op blank metaal tenminste bij mijn tank was dat wel het geval
lespaultje

Andriesfs1 schreef:ja, ik zou alleen niet met water naspoelen want dat begint onmiddelijk weer te roesten op blank metaal tenminste bij mijn tank was dat wel het geval

met wat heb jij het dan uitgespoelt ?
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

oude benzine
lespaultje

dat is ook een optie ja :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

ja, ik had alleen wel een ander foutje gemaakt :x :evil: :?
op de gebruiksaanwijzing stond dat je de tank ondersteboven moest leggen voor het laten drogen van het houthars
dus ik dat zo gedaan; volgende dag een hele lange druppel houthars over mijn lak heen dat al helemaal opgedroogd was :evil: zit er nu nog steeds op
heb het er nog een beetje af kunnen schuren met heel dun schuurpapier maar die hele dikke druppel zit er nog steeds
lespaultje

oei, dat is wel zuur
ja ik had de mijne ook op z'n kop gelegd, er hing alleen een druppel uit me tankgat, maar dat was niet zo'n ramp, kon ik zo afbreken :P
maar over je lak :( bij mij op t papier staat ook, om dat spul te verwijderen, moet je aceton gebruiken, maar ik weet niet of dat zo goed is voor de lak :?
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

nee weet ik ook niet
als er niet zo n dikke laag op zit, krijg je het er nog wel af met heel dun schuurpapier
maar zo n hele dikke druppel wordt wel moeilijk :( de man waar ik het van gekocht heb, zei met een spatel
moet ik dat nog maar eens proberen
is jouw probleem nu opgelost trouwens :) ? carburateur ook schoongemaakt?
lespaultje

ik heb me carb gewoon schoongemaakt met benzine, en de ontsteking helemaal goed afgesteld, het is nu alleen kwestie van wachten op mijn tank :lol: die is nog aan het drogen :wink:
dus hopelijk gaat ie het dan gewoon doen! ik heb ook een benzinefilter ertussen gezet, dus dat moet ook wel helpen :D

maar met een spatel :? zometeen zit er een dikke kras in je lak, dat wil je denk ik ook niet
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

nee zeker niet
ik heb het met een schroevendraaier geprobeerd, maar je moet idd wel heel voorzichtig zijn
lespaultje

succes er dan nog mee! :wink:
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

dankje, jij ook :wink:
het probleem zal nu wel opgelost zijn!
Plaats reactie