Het grote kleine vragen topic v3.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?


de t en de m :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

Tombo schreef:Jep


mooi :wink: bedankt
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

edje schreef:
Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?


Bij het TIG lassen voer je zelf materiaal toe (in de vorm van staven van ongeveer 1m en diktes tot een paar mm). door dat je dit zelf toevoegt kun je onder het lassen het lasproces goed beinvloeden. daardoor is het wel weer moeilijker. bij Mig/Mag voert het lasapperaat zelf draad en gas toe. aleen te verstellen als je niet aan het lassen bent. [size=10]bij mig beinvloed je beschermgas de las niet[/size], bij mag wel.


ojajo weet je dat zeker.
bij de mijne kan dat wel :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, bij mij bij het hovercraft team zaten van die grappenmakers die aan de spanningknop en de toevoersnelheid knop zaten te draaien als ik aan het bakken en braaien was :evil: dik knetteren, lassen mislukt enzo :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

hoe dik is de inlaatschijf van een fs1 (2RU)?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

mijn orri schijf is 3mm
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Yamaha rd50m schreef:hoe en met wat voor soort las aparaat kan je best aan en uitluitbocht lassen?


Je kan met alles lassen, als je maar kan lassen....
Of is het kunt lassen ?
edje

Bericht door edje »

ginofs1 schreef:
edje schreef:
Jeti schreef:Wat is het verschil tussen TIG en MIG?


Bij het TIG lassen voer je zelf materiaal toe (in de vorm van staven van ongeveer 1m en diktes tot een paar mm). door dat je dit zelf toevoegt kun je onder het lassen het lasproces goed beinvloeden. daardoor is het wel weer moeilijker. bij Mig/Mag voert het lasapperaat zelf draad en gas toe. aleen te verstellen als je niet aan het lassen bent. [size=10]bij mig beinvloed je beschermgas de las niet[/size], bij mag wel.


ojajo weet je dat zeker.
bij de mijne kan dat wel :lol:


ja je kunt natuurlijk de instellingen wel veranderen door aan de knoppen te draaien tijdens het lassen, maar of dat echt je las ten goede komt? :lol:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

bestaat of heeft iemand toevallig een fs1 met dit type vering?:
Afbeelding
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Handyman schreef:
Yamaha rd50m schreef:hoe en met wat voor soort las aparaat kan je best aan en uitluitbocht lassen?


Je kan met alles lassen, als je maar kan lassen....
Of is het kunt lassen ?

kengt :wink:
óf kungt :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Axel

Bericht door Axel »

Probleempje: mn brommert start niet en ik weet bijna 100% zeker dat het een elektrisch probleem is, en ik denk het contactslot. Als ik em namelijk in de lichtstand zet doen achter- en neutraallicht het namelijk niet. Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen behalve het contactslot?
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

doet je claxon het? zekering kapoet?
Axel

Bericht door Axel »

Claxon heb ik niet, zekering is heel.
Axel

Bericht door Axel »

Axel schreef:Probleempje: mn brommert start niet en ik weet bijna 100% zeker dat het een elektrisch probleem is, en ik denk het contactslot. Als ik em namelijk in de lichtstand zet doen achter- en neutraallicht het namelijk niet. Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen behalve het contactslot?


Net gemerkt dat me accu ook een beetje dood is, heeft dit ook invloed of niet?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

dat je lampjes niet branden wel, maar dat hij niet start heeft normaal niks met de batterij te maken.
heb je nog ontsteking?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gesloten