Pagina 2 van 3

Geplaatst: 03 nov 2008, 21:55
door Niels
:lol: :lol: :lol:

Afbeelding
(reparatie-actie) :P

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:03
door mpro09
:P dat was de keerring, maaar op een gegeven moment werd het blok zo heet dat het gewon tussen de carters vandaaan droop :lol:

waar chris met die denneappel uit het bos kwam :mrgreen:

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:06
door Niels
Ooow :lol:
Ik dacht dat dat met die keerring was :P

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:11
door mpro09
ja als het door de hitten tussen je carters uitkomt, zullen de keerringen het ook wel begeven hebben :P

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:21
door Laars
Niels schreef:Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P


Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:25
door PD
of je vloeibare pakking tussen je carters is gaar geworden..

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:27
door Niels
Naja dat kan ook, ligt eraan of het blok gerevibeund is of dat het nog de originele pakking is :P

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:28
door PD
er hoort toch noooit een echte pakking tussen?
heb ik iig nog nooit mee gemaakt

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:29
door Laars
Laars schreef:
Niels schreef:Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P


Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??


Maar kan je erbij zoals bovenstaand???

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:30
door Niels
Nee klopt, maar het is best vreemd als een vloeibare "originele" (dus vanaf de fabriek zegmaar) spontaan begint te lekken...
Of er moet iemand dat blok gerevibeund hebben en niet overal even veel pakking tussen gedaan hebben.

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:30
door rise and shine
PD schreef:er hoort toch noooit een echte pakking tussen?
heb ik iig nog nooit mee gemaakt


Zit ori toch helemaal niets tussen?

(Vind het nu al raar dat ik het zeg, maar volgens mij zat er bij mijn 2ru bak geen vloeibare pakking?)

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:31
door Niels
Origineel zit er een soort van grijze vloeibare pakking tussen.
Je ziet ze nog wel eens op Ebay in van die tubes, het is ook geen siliconenpakking...

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:33
door rise and shine
Niels schreef:Origineel zit er een soort van grijze vloeibare pakking tussen.
Je ziet ze nog wel eens op Ebay in van die tubes, het is ook geen siliconenpakking...


dan was mijn bak verbeunt, want er zat echt niets tussen :shock:

Vraag me nu trouwens wel af hoe het kan dat dat ding niet als een gek lekte.... :roll:

Back On Topic....

Geplaatst: 03 nov 2008, 22:44
door Laars
Laars schreef:
Laars schreef:
Niels schreef:Ik denk ook olie...

Olie is visceus, maar wordt bij verhitting minder visceus en dus als je blok een tijdje gelopen heeft lekt de olie door een gaatje/kiertje/scheurtje oid. in je verbrandingskamer.
Je hoeft het blok niet te splitsen hiervoor. Hooguit, als je een membraanblok hebt, moet je koppeling er helemaal af. :P


Dus de keerring kan vanaf de rechter carterhelft vervangen worden.
Deksel eraf, koppeling eraf en dan de keerring vervangen??


Maar kan je erbij zoals bovenstaand???


Maar kan je erbij zoals bovenstaand

Geplaatst: 04 nov 2008, 16:26
door FS1SE
Laars schreef:Lijkt er wel op.

Moet dan je blok geplitst worden??

ne dan hoeft alleen de r koppelings kant er af met de rest van zijn kornuiten