Pagina 2 van 4
Geplaatst: 05 mar 2009, 19:10
door Tombo
Wat ook helpt is om je brommer ff schuin naar links te zetten, aangezien een FS1 tank laat maar zeggen een n-vorm heeft (doorsnede dan, de tank klemt om het frame heen), vaak zit er aan de rechterkant wat meer benzine nog.
Geplaatst: 05 mar 2009, 19:21
door mpro09
ja daar kan je net 6x ofzo de vlotter mee vol gooien, daarna is ie echt leeg

Geplaatst: 05 mar 2009, 19:25
door Tombo
Ah, een man met ervaring

Geplaatst: 05 mar 2009, 19:46
door Axel
Ik weet uit ervaring (lees: onderweg zonder benzine staan en geen reservestand hebben) dat ik met mn 2RU tank rond de 200 km kan rijden, dus ik tank als ik 190 km heb gereden.
Geplaatst: 05 mar 2009, 20:34
door eelco
Waarom heb je dan geen reservestand?

Geplaatst: 05 mar 2009, 20:41
door reddevil
heb ik nu ook met mijn nieuwe brommer
ik rijde.. ik denk ah red het wel met mijn reserve naar de pomp..
nou ik switch naar mijn reserve.. niks ie ermee

terwijl hij het op mijn oude brommer wel deed!
zelfde kraantje

Geplaatst: 05 mar 2009, 20:49
door paull
een benzine meter is wel tof

Geplaatst: 05 mar 2009, 21:30
door eelco
reddevil schreef:heb ik nu ook met mijn nieuwe brommer
ik rijde.. ik denk ah red het wel met mijn reserve naar de pomp..
nou ik switch naar mijn reserve.. niks ie ermee

terwijl hij het op mijn oude brommer wel deed!
zelfde kraantje

Maf...

!
Geplaatst: 05 mar 2009, 21:51
door Niels
Ik kan misschien wel via mijn werk een massameter regelen?
Ben je zelfs temperatuuronafhankelijk en heb je een nauwkeurigheid van +/- 0,15%

Geplaatst: 05 mar 2009, 23:21
door Axel
eelco schreef:Waarom heb je dan geen reservestand?

Ik heb maar 1 rietje (die andere was helemaal naar de klote) aan mn kraantje en waarschijnlijk zit dat andere gat dicht ofzo

Maar ik heb er nu geen probleem meer mee, gewoon op je teller letten wanneer je weer moet tanken

Geplaatst: 06 mar 2009, 10:19
door Pipedown
gewoon afentoe even in je tankie kijken. Hij hoeft toch niet bijna helemaal leeg te zijn voordat je gaat tanken?

Geplaatst: 06 mar 2009, 13:19
door paull
Pipedown schreef:gewoon afentoe even in je tankie kijken. Hij hoeft toch niet bijna helemaal leeg te zijn voordat je gaat tanken?

Dan hoef je minder vaak naar de pomp te rijden, zo leer je het in het bromfietsexamen.9wat nergens op slaat'
Geplaatst: 06 mar 2009, 18:48
door Roberto.B
lijkt me wel handig zo benzine-meter,

komt er nog wel eens op
Geplaatst: 06 mar 2009, 20:46
door niels16
je moet een zeer gevoelige temperatuursensor in de tank bouwen die voelt aan de warmte van je benzine
als je 2 cm boven de bodem plaatstmeet hij geen temperatuur meer geeft hij dat aan moet je volgens mij nog zat over hebben om te tanken toch,,dit systeem gebruikt bmw ook

Geplaatst: 06 mar 2009, 20:53
door Roberto.B
ja maar de warmte heeft er toch niet zoveel mee te maken of wel