Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19 mei 2009, 12:23
door mpro09
geen foto, wel een schematische tekenig in paint, staat ook ergens op het forum in zon begrenzer topic
:P

Geplaatst: 19 mei 2009, 16:15
door niels16
mpro09 schreef:geen foto, wel een schematische tekenig in paint, staat ook ergens op het forum in zon begrenzer topic
:P


YamaSam schreef:je moet een magneetje aan je sleutelhanger hangen,
en een reedcontactje in je kabelboom (wel een wisselcontact-type)

je zwartwitte draad van de ontsteking voorzie je van een weerstandje, dat eet dan stroom op van de condensator.. doet slecht rijden..
tenzij je met je magneetje op het reedcontact zit, dan 'wisselt' de doorgang met een zonder weerstand (doet goed rijden)

aangezien je toch eerst je motor moet afleggen trek je even aan je sleutel, en je magneet lost van het contact
sleutel er weer in, en draait als een patat


reddevil schreef:
mpro09 schreef:deze heb k gemaakt. gaskabel begrenzer die je makkelijk onder de tank kan verstoppen, de slag van je gashandle blijft het zelfde alleen gaat de carb niet verder open.
in een ander begrenzer topic staat er een hele uitleg bij maar die kan ik nu ff nie vinden
Afbeelding


(wat moet ik hier nu zien :shock: ??)


mpro09 schreef:
mpro09 schreef:ehm ja maar of je er wat van begrijpt?
vraag maar dan :D

je moet je gaskabel doorknippen(ter hoogte van de tank zodat je hem daaronder kan verstoppen).
dan doe je een speciaal kabelbusje om het uit uiteinde aan de kant van de carb (deze moet er in de lengte omheen dus niet zoals bijvoorbeeld bij je koppelings kabel).
dan maak je aan allebei de uiteindes een klein oogje en die maak je met een trekveertje aan elkaar.

dit alles doe je in een buisje met een inhammetje aan de bovenkant op dit buisje maak je dan een plaatje met een hoekje eraan die in dit inhammetje valt. dit plaatje heeft de vorm van een T maar dan met het rechter stuk van deT langer, hiermee zit hij vast op het buisje
om de buis zit ook een ringetje met een handletje eraan dit ringetje schuif je onder het linker gedeelte van het Tvormige plaatje(zo is hij ontgrenst.
als je dan je hand onder je tank rand door haald schuif je het ringetje aan het handletje onder het Tplaatje vandaan waardoor het onderste gedeelte van de T in het inhammetje valt. als je dan gas geeft blijft het kabelbusje hier achter hangen en rekt de veer uit.(je slag in de gashandle blijft het zelfde maar de carb gaat niet verder open)
op de uiteindes van het buisje maak je van die afstellers die ook aande koppelings kabel zitten zo kanje afstellen hoe ver je carb open gaat.
dit is echt een k*t werkje omdat je goed je kop erbij moet houden welke kant je moet op draaien en omdat je op de rollen geen last van wind enzo hebt

om hem weer te ontgrenzen moet je met een mesje het Tplaatje omhoogduwen en de ring er weer onder schuiven

betje duidelijk zo :P
k kan goed begrijpen dat je er geen drol van snapt maar vraag dan maar :D

zie topic: electronische begrenzer


jonnotje schreef:Afbeelding

in kleur is die wat duidelijker denk ik

blauw= t stuk
groen = kabel busje
rood = een trekveer

Een snelheidsbegrenzer voor de grote luchtfilter annex oliedrum ala 2RU, niet voor die koffiepadbussen van andere modellen...



Men neme een emmertje van plastic, bv een 1 liter toetjesemmer van de Aldi.
Knip 'm na wat meetwerk hoe 'ie het mooist voor het gat tussen je filter en je blok komt grof op maat.
Daarna een beetje fijner bij-(of af)knippen, en met 2-componentenlijm in de filterdeksel lijmen.
Gebruik de tekst op de deksel als stelpunt, tekst horizontaal=open, tekst verticaal=dicht.
Staan je lettertjes mooi recht op de rollenbank.

Als je de deksel weer op de filter schroeft, rand & rubber een beetje vetten.
Met een kwartslag aan de filterdeksel kan je nu de luchtslang naar je blok afsluiten.
Loopt 'ie alsnog te hard, plak er nog wat zelfklevend antisliprubber of iets dergelijks tussen om de kieren wat beter te dichten.
Gaat 'ie te sloom, maak je een kiertje of een gaatje in het plastiek tot het naar je zin is.

Als het spul een beetje flexibel is (dun plastic) dicht het het best.
De originele uitvinder van dit systeem had het van plexiglas gemaakt, dat leek mij wat stug....

Experimenteer ze !

Peter.
Een snelheidsbegrenzer voor de grote luchtfilter annex oliedrum ala 2RU, niet voor die koffiepadbussen van andere modellen...



Men neme een emmertje van plastic, bv een 1 liter toetjesemmer van de Aldi.
Knip 'm na wat meetwerk hoe 'ie het mooist voor het gat tussen je filter en je blok komt grof op maat.
Daarna een beetje fijner bij-(of af)knippen, en met 2-componentenlijm in de filterdeksel lijmen.
Gebruik de tekst op de deksel als stelpunt, tekst horizontaal=open, tekst verticaal=dicht.
Staan je lettertjes mooi recht op de rollenbank.

Als je de deksel weer op de filter schroeft, rand & rubber een beetje vetten.
Met een kwartslag aan de filterdeksel kan je nu de luchtslang naar je blok afsluiten.
Loopt 'ie alsnog te hard, plak er nog wat zelfklevend antisliprubber of iets dergelijks tussen om de kieren wat beter te dichten.
Gaat 'ie te sloom, maak je een kiertje of een gaatje in het plastiek tot het naar je zin is.

Als het spul een beetje flexibel is (dun plastic) dicht het het best.
De originele uitvinder van dit systeem had het van plexiglas gemaakt, dat leek mij wat stug....

Experimenteer ze !

Peter.

_________________

_________________

Geplaatst: 19 mei 2009, 18:48
door Roberto.B
wat heb je toch weer een verhaaaal geschreven met je koffiepadbussen

Geplaatst: 19 mei 2009, 19:05
door niels16
Roberto.B schreef:wat heb je toch weer een verhaaaal geschreven met je koffiepadbussen


dat heb ik ook allemaal maar gekopieerd :wink:

Geplaatst: 19 mei 2009, 19:07
door Roberto.B
ooh oke 8) 8) 8) 8)

Geplaatst: 19 mei 2009, 20:38
door mathieu2
ik heb hier papieren van ja! geen gva maar zo een boekje van yamaha, met blauwe cover. er staat nergens dat hij 85kmh gaat.

in laarne heb je inderdaad pick up pintjes :P ik moet zeggen dat het redelijk flets bier is, tgaat binne, maar te weinig bruis naar mijn goesting, pale ale is ook van laarne en is vreee goe!

kheb het hier allemaal in een rapke gelezen want ik wil eigelijk iets anders weten nu: ik heb een rd die gereden heeft, maar met moeilijk starten ( moest lopen ), heeft weinig macht, bij tegenwind terugzakken, bij lage toeren zeker niet openzetten of hij valt ook weg. maar ik kon er wel 85kmh mee halen op vollenbak toeren, en hij trok snel op vanaf 5 a 6000 toeren.
ik heb er tijdje niet met gereden want lag helemaal uiteen voor beetje opknapping, nu hij terug af is, met nieuwe contactpunten, geeft de bougie geen vonken meer als je het tegen de cilinderkop houd, wat het normaal gezien moet doen.

wat is er mis met die ontsteking? bobijn? hoe kan ik dit uitmeten of hij kapot is of niet? of is het helemaal iets anders?

laatma komen!

joo

Geplaatst: 19 mei 2009, 22:18
door mathieu2
ik zal hier topic van maken in techniek en sleutelen. dit blijft gewoon de begrenzer topic dan!

Geplaatst: 30 mei 2012, 00:10
door Stephan
Maar op zich, ik weet niet of het voor iedereen zo geldt, kan je toch je choke aanzetten -> meer benzine -> onvolledige verbranding -> minder koppel en topsnelheid?

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:08
door nieknatuurlijk
dat valt op? maar het werkt wel, ideaal met handchoke :lol:

Geplaatst: 30 mei 2012, 10:53
door Jens36
Stephan schreef:Maar op zich, ik weet niet of het voor iedereen zo geldt, kan je toch je choke aanzetten -> meer benzine -> onvolledige verbranding -> minder koppel en topsnelheid?


Heb ik geprobeerd, maar omdat hij goed warm stond, wou hij gewoon niet starten met de choke op :)

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:36
door wannesfs1
in die tekening in paint: waarom dat veertje? gaat het ook zonder?
als je nu gewoon een bolletje ertussen plaatst?

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:35
door mpro09
omdat dan je gasslag vet kort wordt, kan je net zoged een boutje in je armatuur draaien :P

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:38
door wannesfs1
ah ja inderdaad, maar wat voor bolletje of zo moet je dan op de uiteinden van je kabel plaatsen om die veer aan te hangen?
hoe kan je zo'n bolletje erop plaatsen?

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:41
door mpro09
kweenie wat je met bolletje bedoelt maar op de kabel moet iets zitten waar het heveltje achter kan blijven hangen en je moet het veertje vastmaken aan de kabels

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:42
door wannesfs1
ah ok ik bedoel dus hoe je je veertje aan je kabel kan vastmaken?