Geplaatst: 19 mei 2009, 12:23
geen foto, wel een schematische tekenig in paint, staat ook ergens op het forum in zon begrenzer topic


Powered by Weduwe.IT
https://fs1forum.com/
mpro09 schreef:geen foto, wel een schematische tekenig in paint, staat ook ergens op het forum in zon begrenzer topic
YamaSam schreef:je moet een magneetje aan je sleutelhanger hangen,
en een reedcontactje in je kabelboom (wel een wisselcontact-type)
je zwartwitte draad van de ontsteking voorzie je van een weerstandje, dat eet dan stroom op van de condensator.. doet slecht rijden..
tenzij je met je magneetje op het reedcontact zit, dan 'wisselt' de doorgang met een zonder weerstand (doet goed rijden)
aangezien je toch eerst je motor moet afleggen trek je even aan je sleutel, en je magneet lost van het contact
sleutel er weer in, en draait als een patat
reddevil schreef:mpro09 schreef:deze heb k gemaakt. gaskabel begrenzer die je makkelijk onder de tank kan verstoppen, de slag van je gashandle blijft het zelfde alleen gaat de carb niet verder open.
in een ander begrenzer topic staat er een hele uitleg bij maar die kan ik nu ff nie vinden
(wat moet ik hier nu zien??)
mpro09 schreef:mpro09 schreef:ehm ja maar of je er wat van begrijpt?
vraag maar dan![]()
je moet je gaskabel doorknippen(ter hoogte van de tank zodat je hem daaronder kan verstoppen).
dan doe je een speciaal kabelbusje om het uit uiteinde aan de kant van de carb (deze moet er in de lengte omheen dus niet zoals bijvoorbeeld bij je koppelings kabel).
dan maak je aan allebei de uiteindes een klein oogje en die maak je met een trekveertje aan elkaar.
dit alles doe je in een buisje met een inhammetje aan de bovenkant op dit buisje maak je dan een plaatje met een hoekje eraan die in dit inhammetje valt. dit plaatje heeft de vorm van een T maar dan met het rechter stuk van deT langer, hiermee zit hij vast op het buisje
om de buis zit ook een ringetje met een handletje eraan dit ringetje schuif je onder het linker gedeelte van het Tvormige plaatje(zo is hij ontgrenst.
als je dan je hand onder je tank rand door haald schuif je het ringetje aan het handletje onder het Tplaatje vandaan waardoor het onderste gedeelte van de T in het inhammetje valt. als je dan gas geeft blijft het kabelbusje hier achter hangen en rekt de veer uit.(je slag in de gashandle blijft het zelfde maar de carb gaat niet verder open)
op de uiteindes van het buisje maak je van die afstellers die ook aande koppelings kabel zitten zo kanje afstellen hoe ver je carb open gaat.
dit is echt een k*t werkje omdat je goed je kop erbij moet houden welke kant je moet op draaien en omdat je op de rollen geen last van wind enzo hebt
om hem weer te ontgrenzen moet je met een mesje het Tplaatje omhoogduwen en de ring er weer onder schuiven
betje duidelijk zo![]()
k kan goed begrijpen dat je er geen drol van snapt maar vraag dan maar
zie topic: electronische begrenzer
jonnotje schreef:
in kleur is die wat duidelijker denk ik
blauw= t stuk
groen = kabel busje
rood = een trekveer
Roberto.B schreef:wat heb je toch weer een verhaaaal geschreven met je koffiepadbussen
Stephan schreef:Maar op zich, ik weet niet of het voor iedereen zo geldt, kan je toch je choke aanzetten -> meer benzine -> onvolledige verbranding -> minder koppel en topsnelheid?