Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14 jun 2009, 21:42
door oklim
ik las net tot er special gereedschap is voor het los en vastdraaien van de bouten onder
heeft iemand daar een handigheitje voor mischien ?

Geplaatst: 16 jun 2009, 21:08
door oklim
Welke dikte orginele forkolie kan ik het beste gebruiken mij is 7,5 w aanbevolen

Geplaatst: 16 jun 2009, 21:20
door Niels
oklim schreef:ik heb ze tenslote door gezaagt ik moest de binnen poten hebben


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Afbeelding

Ooit gehoord van een oliefiltersleutel? Kan je ronde dingen (bijv. binnenpoten die meedraaien) mee vasthouden.
Ik neem aan dat je DX (voor schijfrem) poten hebt?
Doodzonde om door te zagen en die bouten onderaan kan je gewoon loskrijgen met een Imbus en anders de kop eraf boren met een boortje 6,5 ofzo :wink:

Geplaatst: 16 jun 2009, 21:57
door oklim
DE bout onderin zit vast aan een klein pijpje in de binnenpoot en die draaide mee
Normaal heb je er speciaal gereedschap voor nodig maar ik ben er nu zelf achter gekomen aldoende leert men
en ja het is zeker zonde maar ik moest de binnenpoten onbeschadigt er uit hebben en dat is gelukt morgen heb ik de keerringen en kan ik hem gelukkig monteren

Geplaatst: 16 jun 2009, 22:21
door FS1SE
de afstap schroef kun je iets insteken in die binnen pijp zitten gaten die alleen niet over een
druk iets scherps in dat gat om het pijpje tegen te houden of een gaatje in boren maar pas op je draad voor het boutje

Geplaatst: 16 jun 2009, 23:27
door oklim
Al wat je geschreven hebt fs1se heb ik geprobeerd
maar ik heb het gevonden een draadstang ik dacht m8 kun je er in draaien het pijpje onderin loopt taps toe
ik heb het uitgeprobeerd ivb met de montage