Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 okt 2009, 12:51
door mpro09
dr staat toch echt wat anders :wink:

Geplaatst: 28 okt 2009, 16:35
door koppel
is soms ook lastig met woorden uit te leggen wat je bedoelt, mijn verhaal klopt alleen als de grondplaat verdraaibaar is, met een beetje freeswerk maak je zo een paar nette stelsleuven, dan kan je zowel de lichthoogte als het tijdstip afstellen.

en dat is wat ik wil...

Geplaatst: 02 nov 2009, 13:14
door maartuh
Nou ik hem mijn kickstarter gefixt (nieuw asje) zodat ik niet heel de buurt door hoef te rennen/lopen om de brommer aan te proberen te lopen, dat scheelt weer. Heb ook een bus startpilot gehaald en ben weer aan de gang gegaan.

Heb de contactpunten voor de zekerheid nog even vervangen, en de cilinderkop er even afgehaald om de zuiger mooi schoon te maken (had er ooit wat olie in gedaan omdat ik hem toen lang weg had gezet dus hij was een beetje bruinig)

Bij het terugdraaien van de draadeindes heb ik er nu alleen 1tje net dol gedraaid dus daar zal ik een helicoil voor in het blok moeten maken jammergenoeg.

Nouja, daarvoor en daarna nog niet starten he. Ik heb gisteravond welgeteld 1 keer WEL wat gehad en dat was nadat ik startpilot had gespoten. Mijn gas stond nog wat open erbij dus hij wilde even wat toeren maken en hield toen op (en deed het daarna weel als vanouds niet)

Ik denk omdat hij eventjes wel startte dat dat compressieverhaal wel in orde is maar denk aan:
-te zwakke vonk
-carburateur staat helemaal fout

Ik heb dat schroefje bij de luchtinlaat helemaal dichtgedraaid en daarna 1,5 slag eruit gedaan. Hoe moet de stationair steller ongeveer staan als basisstand?

Hoe kan ik herkennen of ik een goede vonk heb?
Hij is blauw maarja, wat is goed...
Ik heb wel een plaatje van het forum gehaald met hoe mijn ontstekingsspoel er ook ongeveer uitziet, is dat normaal? (De linker dus die wat warrig eruitziet)

Afbeelding

Geplaatst: 02 nov 2009, 13:35
door Triforce
een blauwe vonk is goed!

ik denk dat of de punten verkeerd staan of de carb slecht af is gesteld kwa sproeier

Geplaatst: 02 nov 2009, 14:59
door maartuh
nog een vraagje erbioj trouwens:

Op mijn 10mm carb had ik een kabel-choke zitten maar nu op mijn 16mm carb zit een staafje wat ik omhoog kan trekken maar dan meteen weer omlaag veert. Ik neem aan dat dat nu de choke is? Hoe werkt die dan? moet je die omhoog trekken om te choken en omhoog houden?