Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:47
door fs-ael
euh alle lucht die niet via de carb de motor binne komt is valse lucht
een lucht filter heeft daar niks en dan ook echt niks mee van doen

Geplaatst: 09 dec 2009, 19:52
door nieknatuurlijk
fs-ael schreef:euh alle lucht die niet via de carb de motor binne komt is valse lucht
een lucht filter heeft daar niks en dan ook echt niks mee van doen

nouw toen ik mn lucht filter er zo'n stukje afhaalde:
viel deze uit bij stationair behalve als ik choke gebruikte...
Geplaatst: 09 dec 2009, 19:57
door Tombo
Dat zat waarschijnlijk je luchtfilter verstopt o.i.d.
Geplaatst: 09 dec 2009, 20:01
door Brambo
volgens mijn bescheiden menig zal het luchtfilter geen invloed hebben want het is zelfs van toepassing als de carter kap eraf is dus voldoende lucht zou ik zeggen.
Geplaatst: 09 dec 2009, 20:05
door Tombo
Ik had het over Niek.
Ik denk zelf dat je ergens valse lucht trekt
Geplaatst: 09 dec 2009, 20:10
door nieknatuurlijk
Tombo schreef:Dat zat waarschijnlijk je luchtfilter verstopt o.i.d.
dat lijkt me sterk, mn pa zei dat ie zo "valse lucht" aan ging zuigen.... (dan zal die het waarschijnlijk fout hebben??!) maar waarom valt mn brommer zo dan uit als ik mn choke niet gebruik??! dit snap ik dan niet echt meer.... (verder zal ik het maar overlaten aan de experts van het forum)
Geplaatst: 09 dec 2009, 20:47
door NIX
Lucht die niet via het filter wordt aangezogen wordt ook valse lucht genoemd. Die is echter hooguit niet helemaal gezuiverd. Op de motorloop hoort dat geen merkbaar effect te hebben.
Als de gasschuif helemaal beneden is, hoort de motor niet in toeren te blijven hangen. Zit er een klein beteje speling op de buitenkabel? Je carb hoor je helemaal op het spruitstuk te schuiven. Koop een ander afdekkapje als je huidige niet past. Als je op de chokeknop duwt, blijft het gas dan ook hangen?
Persoonlijk ben ik niet dol op imi carbs. Beter koop je een originele gebruikte.
Re: nalopen met gas los
Geplaatst: 09 dec 2009, 22:58
door indian
Brambo schreef:Beste Forum leden
ben bezig met het afstellen van de FS1
setup
16mm carb en spruitstuk
bos demper 32mm
13/44 tanwielverhouding
3E8 cilinder met gevlakte kop
nu heb ik een sproeier geplaatst van 200
na eerder sproeiers geplaatst te hebben rijdt hij redelijk
alleen als het gas los laat dan loopt hij niet meteen terug in toeren maar dat gaat langzaam
wie heeft er een idee?
Sproeier 170 erin doen luchtstelschroef anderhalve slag uitdraaien dan moet ie goed lopen.
ik reed vroeger fs1 cil 16mm carb met 170 sproeier en heb nooit gewisseld reed altijd perfect.
en met een f5b 60cc deed ik altijd sproeier 150 en nog steeds en natuurlijk wel de orginele.
Geplaatst: 09 dec 2009, 23:13
door NIX
En een 3E8 cilinder heeft meer dan zat aan een 150. Die heeft een uitlaatpoort die half zo hoog is als van een FS1.
Geplaatst: 09 dec 2009, 23:15
door FS1SE
mijn 3e8 heb echt nie genoeg aan een 150 sproeiert
en die uitlaat poort past men grote teen ruim in

Geplaatst: 09 dec 2009, 23:24
door Brambo
betekend dit dat ik mijn cilinder moet aanpassen?
nou voorlopig ben ik nog wel bezig dus.
Geplaatst: 09 dec 2009, 23:43
door koppel
dat lijkt mij niet nodig..............zoek waar het probleem begon............het wisselen van carb en spruitstuk
Geplaatst: 11 dec 2009, 17:52
door Brambo
Beste leden
het probleem is getackled
het was inderdaad vals lucht.
carb niet ver genoeg op het 16mm spruitstuk.
en vals lucht op de pakking tussen spruitstuk en blok.
bedankt.