Pagina 2 van 3
Geplaatst: 29 dec 2009, 23:05
door 1j5
hey marco hoe kom je aan zon heldere avatar

Geplaatst: 29 dec 2009, 23:21
door Twowheeler
Komt door die subaru op de achtergrond

Geplaatst: 29 dec 2009, 23:48
door robertehendriks
laars,
ik denk dat je het probleem moet zoeken in je carburateur afstelling.
+/- 170 sproeier, luchtschroef niet verder uitdraaien dan 2 slagen.
verder ontsteking afstellen op 0,35
Geplaatst: 29 dec 2009, 23:53
door Laars
Vandaag de tank leeg laten lopen , benzine gezeefd.
Bijna geen vuil, enkele flinters.
Carb helemaal schoongeblazen 140 lang in de carb en blazen maar.
Ik heb een 5 bak tot in de 4e versnelling goed in zijn 5 terugvallen. Waarschijnlijk vertanding.
Maar.... na een km of 5 weer het zelfde gelazer. geen of bijna geen gasreactie. geluid blijft in de uitlaat en alleen gasgevend in zijn 1 of 2 naar huis tuffen.
Ku.........t
Denk dat ik maar eens een andere cilinder probeer. Ik weet het niet meer

Geplaatst: 29 dec 2009, 23:59
door Laars
IK zat te denken...
Ik rij zonder luchtfilter (tis een Yamaha DT)
Zou dit eea tot gevolg kunnen hebben???????
Kou, vocht ???
Geplaatst: 30 dec 2009, 00:35
door nieknatuurlijk
ik had van de week mn brom gepoetst, luchtfilter kapje eraf en erop gedaan.
Stukje rijden, viel schroefje van mn luchtfilterkapje eraf, toerental ging hard achteruit, motor viel uit...
Daar zou het wel door kunnen komen
Geplaatst: 30 dec 2009, 08:22
door 1j5
Laars schreef:IK zat te denken...
Ik rij zonder luchtfilter (tis een Yamaha DT)
Zou dit eea tot gevolg kunnen hebben???????
Kou, vocht ???
Als je cilinder genoeg compressie heeft zit het probleem bij de luchtfilter

Geplaatst: 30 dec 2009, 19:20
door Tombo
Grote kans dat er iets rond je carburateur bevriest (membraan ofzo?)
Je rijdt met zonder luchtfilter, het is nu rond het vriespunt, zuigt dus hele koude lucht aan. Benzinemengsel verdampt (onttrekt dus warmte), wordt nog kouder, en laat de boel bevriezen?
Geplaatst: 30 dec 2009, 19:43
door marco
Laars schreef:Denk dat ik maar eens een andere cilinder probeer. Ik weet het niet meer

En meteen ff een luchtfilter monteren.
Tombo schreef:Grote kans dat er iets rond je carburateur bevriest (membraan ofzo?)
Je rijdt met zonder luchtfilter, het is nu rond het vriespunt, zuigt dus hele koude lucht aan. Benzinemengsel verdampt (onttrekt dus warmte), wordt nog kouder, en laat de boel bevriezen?
Is toch juist goed koude lucht?
Geplaatst: 30 dec 2009, 19:56
door Tombo
Ja, maar te koude lucht (als het gaat bevriezen) niet

Geplaatst: 30 dec 2009, 20:46
door Niels
Tombo schreef:met zonder luchtfilter
Ga jij ook altijd met zonder jas naar buiten?

Geplaatst: 31 dec 2009, 00:23
door Triforce
Mijn DT vindt het juist fijner als het zo koud is

het warm worden duurt wat langer maar als hij eenmaal warm is trek hij heerlijk.
Misschien dat de membraam klepjes niet meer goed aansluiten

Geplaatst: 31 dec 2009, 11:04
door Laars
Triforce schreef:Mijn DT vindt het juist fijner als het zo koud is

het warm worden duurt wat langer maar als hij eenmaal warm is trek hij heerlijk.
Misschien dat de membraam klepjes niet meer goed aansluiten

Wacht wel even tot de temperaturen iets beter worden
Zoals Niels schreef:Ga jij ook altijd met zonder jas naar buiten?
Zelfs zonder met jas is het te koud.
Geplaatst: 18 jan 2010, 14:28
door Laars
Ben er nog steeds niet uit
Starten alleen middels aanduwen, kicken alleen als de motor warm is.
Stationair reageert hij wel op het gas. Geen snelle gasreactie meer.
Zodra de brom in de 1e versnelling wordt gezet en weg wil rijden smoort de hele boel.
Dus als er echt vermogen geleverd moet worden dan laat hij het afweten.
Compressie is optimaal. Nieuwe zuiger met veren. geen speling.
Geplaatst: 18 jan 2010, 14:41
door mpro09
bougie? weet je wel niet hoe koud het is?
