Pagina 2 van 3
					
				
				Geplaatst: 13 jan 2010, 20:35
				door butt head
				GoM!cky schreef:butt head schreef:GoM!cky schreef:butt head schreef:boormachiene 
lappenkop
belchrom alu 
en een beetje gedult moet voldoende zijn
Ik denk dat jij engelen-geduld hebt als jij naven kan polijsten met een boormachine  
  
 
nee valt mee 
met de boor machiene gaat het prima die draait ook 3000 toeren onbelast 
schuuren doe ik niet aan is aleen maar extra werk als het al glad is enkel op poetsen en met een uur glimt het als een zonetje
 
Dan kunt gij méér dan ik kan... Op een uur een naaf polieren dat ze blinkt als een spiegel en dat met een boormachine, LOL ... eerst zien en dan geloven 

Geen enkel boormachien is sterk genoeg, als je dan wat kracht gaat zetten dan zal hij uitdoven gegarandeert! 
Zonder schuren en op 1 uur tijd en dan nog wel met een boormachien, no offence maar daar geloof ik niks van sorry ...
Belgom is niet om te polieren, daar kan je chromé mee opblinken en daar houdt het op.
Boormachien is ook onbegonnen werk... Polijstpasta en slijpmolen of motorblok met lappenschijven en dan de 2 soorten pasta (wit en blauw) je hebt zelf groene pasta en bruine en beige (zelfs om PVC te polijsten).
Topmerken zijn PFERD en UNIPOL.
En als je iets professioneel wilt voor toch nog een redelijke prijs kijk dan eens op deze website:
http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... opTarget=3 
hoe de cilinder kop voor 2 uur poetsen er uit zag
na 2 uur poetsen 
de voor naaf voor 3 uur poetsen met de hand (is niet tussen de spaken gadaan)
na het poetsen 
het hoeft bij mij ook niet te glimmen als chroom als het maar glimt dan vind ik het best
overtuicht 
als je maar een beetje kwaat maakt 
en met zoon boor machiene kun je niet duwen maar wel met hoge toeren en bij gebrek aan een goede polijst machiene kom je toch snel uit op een boormachiene met ene lappe kop of een vilt kop
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 jan 2010, 20:40
				door GoM!cky
				butt head schreef:GoM!cky schreef:butt head schreef:GoM!cky schreef:butt head schreef:boormachiene 
lappenkop
belchrom alu 
en een beetje gedult moet voldoende zijn
Ik denk dat jij engelen-geduld hebt als jij naven kan polijsten met een boormachine  
  
 
nee valt mee 
met de boor machiene gaat het prima die draait ook 3000 toeren onbelast 
schuuren doe ik niet aan is aleen maar extra werk als het al glad is enkel op poetsen en met een uur glimt het als een zonetje
 
Dan kunt gij méér dan ik kan... Op een uur een naaf polieren dat ze blinkt als een spiegel en dat met een boormachine, LOL ... eerst zien en dan geloven 

Geen enkel boormachien is sterk genoeg, als je dan wat kracht gaat zetten dan zal hij uitdoven gegarandeert! 
Zonder schuren en op 1 uur tijd en dan nog wel met een boormachien, no offence maar daar geloof ik niks van sorry ...
Belgom is niet om te polieren, daar kan je chromé mee opblinken en daar houdt het op.
Boormachien is ook onbegonnen werk... Polijstpasta en slijpmolen of motorblok met lappenschijven en dan de 2 soorten pasta (wit en blauw) je hebt zelf groene pasta en bruine en beige (zelfs om PVC te polijsten).
Topmerken zijn PFERD en UNIPOL.
En als je iets professioneel wilt voor toch nog een redelijke prijs kijk dan eens op deze website:
http://www.matthys.net/nederlands/ezsho ... opTarget=3 
hoe de cilinder kop voor 2 uur poetsen er uit zag

na 2 uur poetsen 

de voor naaf voor 3 uur poetsen met de hand (is niet tussen de spaken gadaan)

na het poetsen 

het hoeft bij mij ook niet te glimmen als chroom als het maar glimt dan vind ik het best
overtuicht 
als je maar een beetje kwaat maakt 
en met zoon boor machiene kun je niet duwen maar wel met hoge toeren en bij gebrek aan een goede polijst machiene kom je toch snel uit op een boormachiene met ene lappe kop of een vilt kop
 
Zoals ik al zei, jij kan meer dan ik kan... ik ben zeker overtuigd, je cilinderkopje van uwe SS blinkt mooi, alsook uw naven.
Ik krijg dat niet klaar op 2 uur en zeker niet met een boormachiene en geloof me, ik maak me dikwijls kwaad als ik polier 

 en hoe ik er dan uitzie, hehehe zo zwart als een hoed.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 jan 2010, 20:46
				door GoM!cky
				Hey Butt Head, 
dat is geen aanval op u hè, ik zeg maar wat mijn bevindingen zijn en ik polier héél véél voor en tijdens de opbouw van mijn FS1'tjes. Schroeven, boutjes, alles ...
Trouwens mooie SS heb je daar, 5 bakje aan de 3 vinnen op de cilinderkop te zien, klopt?
Je bent wel je bakelieten pakking tussen uw cilinderkop en spruitstuk vergeten zie ik  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 jan 2010, 20:57
				door butt head
				GoM!cky schreef:Hey Butt Head, 
dat is geen aanval op u hè, ik zeg maar wat mijn bevindingen zijn en ik polier héél véél voor en tijdens de opbouw van mijn FS1'tjes. Schroeven, boutjes, alles ...
Trouwens mooie SS heb je daar, 5 bakje aan de 3 vinnen op de cilinderkop te zien, klopt?
Je bent wel je bakelieten pakking tussen uw cilinderkop en spruitstuk vergeten zie ik  

 
ik val ook niet aan zit me gewoon te verveelen dan kom je wel vaker op een avond op een cite 
nee dat is een gewoone 70cc kop 
een 5 bak kop heeft hoge koel ribben en die staan zelfs op de plek waar bij de 70cc kop e22 staat op de foto hiet onder is een 5bak cilinder kop en cilinder 
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DOBJZDQF.jpg
die bakeliet pakkig zit tussen de carbu en spruitstuk 
http://lh6.ggpht.com/_yXIjnwayLEg/S04lJ ... C_0231.jpg
zelfs de carbu is gedaan 
met de feest dagen heb ik mij behoorlijk zitten verveelen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 jan 2010, 21:11
				door 1j5
				butt head schreef:GoM!cky schreef:Hey Butt Head, 
dat is geen aanval op u hè, ik zeg maar wat mijn bevindingen zijn en ik polier héél véél voor en tijdens de opbouw van mijn FS1'tjes. Schroeven, boutjes, alles ...
Trouwens mooie SS heb je daar, 5 bakje aan de 3 vinnen op de cilinderkop te zien, klopt?
Je bent wel je bakelieten pakking tussen uw cilinderkop en spruitstuk vergeten zie ik  

 
ik val ook niet aan zit me gewoon te verveelen dan kom je wel vaker op een avond op een cite 
nee dat is een gewoone 70cc kop 
een 5 bak kop heeft hoge koel ribben en die staan zelfs op de plek waar bij de 70cc kop e22 staat op de foto hiet onder is een 5bak cilinder kop en cilinder 
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DOBJZDQF.jpgdie bakeliet pakkig zit tussen de carbu en spruitstuk 
http://lh6.ggpht.com/_yXIjnwayLEg/S04lJ ... C_0231.jpgzelfs de carbu is gedaan 
met de feest dagen heb ik mij behoorlijk zitten verveelen  

 
 
 had ik even moten weten 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 17:18
				door 1j5
				Heb vandaag een oude slijpsteen omgebouwd tot polijst machine
Zit alleen nog even met het feit dat er nog wat witte sporen achterblijfen
is dat bij jullie ook zo  
 
er voor
er na
ombouw slijp machine
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 17:28
				door mpro09
				met de slijpbank gaat het eigenlijk nooit echt goed lukken, het is gewoon te zwak, ik heb daar ook een paar weken aan besteeds en het uiteindelijk opgegeven
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 17:58
				door Tombo
				Dat ligt er maar net aan hoeveel vermogen je slijpbank heeft.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 18:27
				door mpro09
				400w staat daar toch 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 18:48
				door Tombo
				Heb ik toch niet gezien lillike natnek! BAM!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 19:21
				door marco
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 19:46
				door Nico378
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 19:59
				door ginofs1
				hier mijn polijst machine.
380 volt
1,35 A
2800 rpm.
deze druk je niet stil.
maar het is geen leuk werk en na 15 min ben je zo zwart al een kolen boer.

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 20:00
				door mpro09
				moe je beter opletten jonge
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jan 2010, 20:02
				door ginofs1
				ps het is een originele, komt bij een schoen maker vandaar:wink: