Pagina 2 van 5
Geplaatst: 18 feb 2010, 17:35
door koppel
zelf rijd ik met een oudere alu cylinder, eurocylindro/AJ Huige met Asso zuiger (1 veer en de bekende rd poorten), volgens mij is de Athena de opvolger hiervan.
Kop is standaard 2RU, uitgefreesd tot 43 mm en licht gevlakt.
Snelle pijp met rechte achterkant, italiaans fabrikaat
snelle schijf, 16mm met 170 sproeier, kapje met extra luchttoevoer
conventionele ontsteking met ori puntjes, koude bougie Nippondenso W27FS-U
loopt exact 80 km per uur, redelijk wat kracht onderin, met iemand achterop of beetje tegenwind blijft ie kracht houden.
Mijn gewicht is ongeveer 80 kilo, fs1 heeft breed stuur, brede knipper en spiegels dus vangt veel wind
Binnenkort ook aan de CDI van Gino en wellicht gaat de cylinderkop ook z'n kant op voor verdere bewerking, top zal ongeveer hetzelfde blijven, maar meer kracht onderin en beter oppakken.
Geplaatst: 18 feb 2010, 19:07
door NIX
Ikzelf reed een Eurocilindro met 2 voetpakingen, assozuiger, enorm gevlakte kop die ik met de rattenstaart van en squishrand had voorzien (waar Gino nog een puntje aan kon zuigen), een uitlaat met schuine rand, een 16mm met 150, B8, puntenontsteking op 1,8, snelle schijf en 15/44 vertanding. Dat ging na netjes inrijden 85 echte km's/u. Ben 1x ingehaald door een enduro die ik wel bijhield, maar niet meer voorbijkwam. Een vriend van me haalde met dezelfde setup op een membraamblokje 80km.
Geplaatst: 18 feb 2010, 21:30
door zoef59
Ik zal hem eerst eens netjes inrijden voor ik verder vragen ga stellen.
Heb de squishrand even gemeten met een draadje tin en is presies 0,8mm, lijkt me goed dus.
Kan het zijn dat de puntjes gaan zweven, wat zou ik hier van merken?
Ook maar eens denken aan een ontsteking van Gino.
Geplaatst: 18 feb 2010, 22:02
door Triforce
zoef59 schreef:Ik zal hem eerst eens netjes inrijden voor ik verder vragen ga stellen.
Heb de squishrand even gemeten met een draadje tin en is presies 0,8mm, lijkt me goed dus.
Kan het zijn dat de puntjes gaan zweven, wat zou ik hier van merken?
Ook maar eens denken aan een ontsteking van Gino.
Ik zou hem inderdaad gewoon rustig in rijden, meeste zeggen dat je met een nicasil wandje meten kan blazen maar ik doe dat zelf niet, ik rijd hem eerst 500 km rustig in en dan geef ik al wat meer gas en haal em meer door in de toeren
Geplaatst: 13 mar 2010, 21:38
door zoef59
Hoi
Probleem gevonden, er zat een lange gasschuif in de 16mm carburateur, trekkracht nu een stuk beter top nog niet zoveel maar dat is een kwestie van inrijden, ik moet zeggen dat die Athena cilinder erg mooi loopt.
Ondanks nieuwe koppelingsplaten en veren slipt de koppeling, iemand nog goede tips?? wat voor versnellingsbak olie kan ik het best gebruiken.
Geplaatst: 13 mar 2010, 21:42
door pee67
zoef59 schreef:Hoi
Probleem gevonden, er zat een lange gasschuif in de 16mm carburateur, trekkracht nu een stuk beter top nog niet zoveel maar dat is een kwestie van inrijden, ik moet zeggen dat die Athena cilinder erg mooi loopt.
Ondanks nieuwe koppelingsplaten en veren slipt de koppeling, iemand nog goede tips?? wat voor versnellingsbak olie kan ik het best gebruiken.
Olie voor natte platenkoppeling moet je gebruiken
Geplaatst: 13 mar 2010, 21:50
door zoef59
Ik gebruik nu Castrol Power RS 4T 10w40, heb ik ook in mijn motor.
Geplaatst: 14 mar 2010, 00:35
door NIX
Paarse Dt 125 veertjes bij 50cc bestellen of Gino even PB'n.
Geplaatst: 14 mar 2010, 15:55
door zoef59
Bedoel je 50cc.nl??
Geplaatst: 14 mar 2010, 16:04
door mpro09
dt80
deze passen als het goed is ook en je hebt er 2 extra
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... ts_id=2437
Geplaatst: 14 mar 2010, 19:07
door Roberto.B
ik wil er effe bij zeggen dat je met een imi fs1 50cc ook 86 kan
heb ik dus
Geplaatst: 14 mar 2010, 20:53
door ginofs1
Roberto.B schreef:ik wil er effe bij zeggen dat je met een imi fs1 50cc ook 86 kan
heb ik dus
kom je ook op 24 4 naar de rit der ritten

Geplaatst: 25 mar 2010, 23:31
door zoef59
Paarse DT80 koppelingsveren zitten er nu in, koppeling slipt totaal niet meer wat ik ook doe hij pakt perfect op, goede tip hartelijk dank.
Nou nog meer trekkracht onderin want dat is helemaal niks, de kop word door Gino onderhanden genomen dan zou het beter moeten worden.
Geplaatst: 26 mar 2010, 13:32
door Roberto.B
ginofs1 schreef:Roberto.B schreef:ik wil er effe bij zeggen dat je met een imi fs1 50cc ook 86 kan
heb ik dus
kom je ook op 24 4 naar de rit der ritten

ja dan kom ik ook,
ik heb er veel zin in
ik kom vanuit leeuwarden dan op de brommer
Geplaatst: 09 apr 2010, 14:00
door zoef59
400km verder electronische ontsteking en kop bewerkt word de trekkracht onder in nog niks beter, ben al een paar dagen het forum aan het doorspitten opzoek naar antwoorden, wat ik een aantal malen ben tegen gekomen is dat de (Athena) AJH cilinders veel top vermogen hebben maar onder in minder, dit zou zitten in de poort timing, dat verklaart dan misschien waarom hij in elke versnelling onderin dood valt. Ben er een beetje mee aan het eind want het rijd zo niet lekker.
Mijn vraag is wat kan ik hier aan doen (misschien de poorten een beetje bijwerken) kan ik nog wat afstellen aan de carburateur.
Of een andere cilinder, wat/welk type cilinder moet ik hebben die meer vermogen heeft van onder uit.