Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19 apr 2010, 20:58
door mpro09
:lol: :lol:

Geplaatst: 19 apr 2010, 23:43
door NIX
Ik heb een 2RU schijfcarter tegen een 1J5 genummerd carter zitten. Ik heb bij membraamblokjes nog nooit verschil in cilindervlak hoogte gezien.

Volgens mij is dit een argument tegen een bar in je werkplaats.

Als je bedoelt dat je een 80cc carter niet op een 50cc carter kunt krijgen, dan kan ik je vertellen dat er nog meer niet helemaal netjes aansluit.

Geplaatst: 12 dec 2010, 18:13
door yamaha_fs1_2ru
Dus ik begrijp hier uit... dat ik nu tijden lang een 2ru carter zoek voor niets?

dat ik er ook 1 van een 1J5 op kan doen... dus:

Links 2ru rechts 1j5?

Links (waar nummer instaat) rechts (waar olie aftap inzit)

Geplaatst: 12 dec 2010, 18:31
door yamaha_fs1_2ru
en je gaat naar membraam
... dus heb je er nog niets aan...
yamaha_fs1_2ru schreef:Dus ik begrijp hier uit... dat ik nu tijden lang een 2ru carter zoek voor niets?

dat ik er ook 1 van een 1J5 op kan doen... dus:

Links 2ru rechts 1j5?

Links (waar nummer instaat) rechts (waar olie aftap inzit)

Geplaatst: 12 dec 2010, 19:01
door NIX
Met zo'n blokje rijdt TomD al een hele poos probleemloos rond. 2RU carters breken vaak op de aftapbout.

Geplaatst: 12 dec 2010, 19:19
door yamaha_fs1_2ru
alleen heb je dan geen schijf...

Geplaatst: 12 dec 2010, 19:44
door NIX
dus?

Geplaatst: 12 dec 2010, 19:46
door Tombo
Dat is toch alleen maar beter

Geplaatst: 12 dec 2010, 20:12
door Twowheeler
nietus

Geplaatst: 12 dec 2010, 20:13
door Camiel
Twowheeler schreef:nietus

²

Geplaatst: 12 dec 2010, 20:19
door marco
Welluz +1

Geplaatst: 12 dec 2010, 22:15
door yamaha_fs1_2ru
schijf aan de top...

ik wil gewoon weer schijf hebben.

Geplaatst: 13 dec 2010, 14:40
door Triforce
marco schreef:Welluz +1


Je hebt betere voordelen bij membraam:

Is zuiniger.
Onderhoud vriendelijk (want je kan de klepjes makkelijk vervangen zonder de carterdeksel lost te halen.
Openings timingen is variabel (dus geen vaste tijdstip waarop hij effectief is).

nadelen:

Minder effectief bij hoge toerentallen boven de 10.000 toeren (wegens zweven van kleppen).
Kleppen kunnen na een tijd metaal vermoeiing krijgen waardoor de kleppen open blijfen staan.
Extra aandachtspunt bij valse lucht

Geplaatst: 13 dec 2010, 17:31
door koppel
en dat is nog niet alles:

membraan systeem reageert op over- en onderdruk van de motor, tijdsduur van open/dicht en de mate van opening wordt bepaald door wat de motor op dat moment vraagt, geeft een prettiger karakter, zeker bij lage toeren, betere cylindervulling bij verschillende toerentallen en/of belasting.

nadeel is dat het brandstofmengsel een weerstand ondervind in de weg van carburateur naar verbrandingskamer.

Geplaatst: 13 dec 2010, 17:55
door marco
Ik blijf het membraam op een fs1 wat aan de kleine kant vinden.