Pagina 2 van 3
Geplaatst: 25 mei 2010, 20:56
door Laars
Tombo schreef:Maakt hij in de 4 net zoveel toeren als in de 3?
Ja, maar doet er wel langer over
BTW: ben zelf ook tegen de 90 kg

Geplaatst: 25 mei 2010, 20:57
door Laars
Wimmel O schreef:ik zou tot de 500km nog niet mijn top gaan opzoeken, eerst maar es netjes inrijden

Dit was uiteraard alleen een piekmoment

Geplaatst: 25 mei 2010, 20:58
door Tombo
Dan draait dat ding verrekt weinig toeren. Met 13/39 reed ik toch echt +80 km/h op m'n digiteller die gelijk loopt met mijn GPS. En dat liep 'ie met gemak.
Tegen de 80 km/h moet er altijd in zitten met een FS1 pijp.
Overigens 90 km/h met een standaard Z1 en FS1 pijp ga je niet redden

dat zijn sterke verhalen
Geplaatst: 25 mei 2010, 21:10
door Laars
Tombo schreef:Dan draait dat ding verrekt weinig toeren. Met 13/39 reed ik toch echt +80 km/h op m'n digiteller die gelijk loopt met mijn GPS. En dat liep 'ie met gemak.
Tegen de 80 km/h moet er altijd in zitten met een FS1 pijp.
Overigens 90 km/h met een standaard Z1 en FS1 pijp ga je niet redden

dat zijn sterke verhalen
Waar zou dat aan kunnen liggen

Geplaatst: 25 mei 2010, 21:12
door Tombo
Staat de ontsteking op tijd? Verder lees ik dat het een imitatie is, die kan natuurlijk slomer zijn als een echte Z1.
Ook lees ik dat het een 60cc is. Als het origineel een 50cc (=40mm) cilinder was, die gewoon opgeboord is naar 60cc (=43 mm) heb je grote kans dat de poorttiming tammer is (de spoelpoorten zijn dan minder hoog), waardoor hij ook langzamer kan lopen
Geplaatst: 25 mei 2010, 21:15
door Laars
Tombo schreef:Staat de ontsteking op tijd? Verder lees ik dat het een imitatie is, die kan natuurlijk slomer zijn als een echte Z1.
Ook lees ik dat het een 60cc is. Als het origineel een 50cc (=40mm) cilinder was, die gewoon opgeboord is naar 60cc (=43 mm) heb je grote kans dat de poorttiming tammer is (de spoelpoorten zijn dan minder hoog), waardoor hij ook langzamer kan lopen
Het zijn de Z1 cilinders van John/Hilversum
Geen opgeboorde.
Ik zal dus wel mijn uitlaatpoort iets kunnen verhogen en verbreden.
Eerst maar eens inijden

Geplaatst: 25 mei 2010, 21:27
door Tombo
Ja ok, maar als ze in de fabriek dezelfde gietmallen gebruiken

en het is imitatie, dan heb je grote kans dat de timingen van een 50cc hoger kunnen zijn als van een 60cc

Geplaatst: 25 mei 2010, 22:32
door Laars
Zal eens een poortmap maken en berekenen of deze te verbeteren is.
Eerst inrijden

Geplaatst: 25 mei 2010, 23:34
door Twowheeler
Heb gedult en u zult plezier terugkrijgen
Amen

Geplaatst: 26 mei 2010, 07:03
door Laars
Twowheeler schreef:Heb gedult en u zult plezier terugkrijgen
Amen

Praise the....Yam

Geplaatst: 26 mei 2010, 08:33
door koppel
met een Z1 reed ik met gemak 90 km per uur, was toen (25 jaar geleden) wel een stuk lichter, rond de 70 kilo...
Geplaatst: 26 mei 2010, 09:06
door Tombo
Op de teller..

Geplaatst: 26 mei 2010, 12:13
door MarcoFs1
Yamaha FS1 2RU
Heb tandwielverhouding 10-41,
Met 60cc immi
stnd caburateur en uitlaat
Trekt als een beest,
maar overtoeren niet normaal:P
1 keer helemaal doorgetrokken toen ging ie 65
Had eerst een 14 voor en ging veel te hard, maar ging ook niet lekker van 3 naar 4..
Tandwiel 13 proberen??
En kunnen jullie mij vertellen wat nou het voordeel is van electronische ontsteking, K hoorde iets van dat t blokje meer toeren aan kan?
Merk je het ook in optrekken/snelheid etc?
Geplaatst: 26 mei 2010, 12:28
door wiebo
MarcoFs1 schreef:Yamaha FS1 2RU
Heb tandwielverhouding 10-41,
Met 60cc immi
stnd caburateur en uitlaat
Trekt als een beest,
maar overtoeren niet normaal:P
1 keer helemaal doorgetrokken toen ging ie 65
Had eerst een 14 voor en ging veel te hard, maar ging ook niet lekker van 3 naar 4..
Tandwiel 13 proberen??
En kunnen jullie mij vertellen wat nou het voordeel is van electronische ontsteking, K hoorde iets van dat t blokje meer toeren aan kan?
Merk je het ook in optrekken/snelheid etc?
10-41 met 60cc is gewoon dodelijk voor je spullen. Of je moet consequent niet harder dan 40/45 gaan, maar dat is onwaarschijnlijk.
Geplaatst: 26 mei 2010, 17:05
door Laars
wiebo schreef:MarcoFs1 schreef:Yamaha FS1 2RU
Heb tandwielverhouding 10-41,
Met 60cc immi
stnd caburateur en uitlaat
Trekt als een beest,
maar overtoeren niet normaal:P
1 keer helemaal doorgetrokken toen ging ie 65
Had eerst een 14 voor en ging veel te hard, maar ging ook niet lekker van 3 naar 4..
Tandwiel 13 proberen??
En kunnen jullie mij vertellen wat nou het voordeel is van electronische ontsteking, K hoorde iets van dat t blokje meer toeren aan kan?
Merk je het ook in optrekken/snelheid etc?
10-41 met 60cc is gewoon dodelijk voor je spullen. Of je moet consequent niet harder dan 40/45 gaan, maar dat is onwaarschijnlijk.
Dit lijkt mij ook KILLING!!!
TW verhouding 1:4 Brrrrrrrr