Pagina 2 van 5
Geplaatst: 15 jan 2007, 18:55
door jerrow
Nieuw vraagje, hoe kun je nu weten of je een goeie sproeier in je carburator steekt?
Als ie een maatje kleiner of groter moet zijn bijvoorbeeld.
Waaraan kan je dit te weten komen?
FS1 Forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 15 jan 2007, 19:24
door Martijn
Dat moet je aan je bougie kleur zien, als hij te licht van kleur is dan is je sproeier te klein, als hij te donker is dan is hij te groot. De kleur moest dacht ik koffiemetmelkbruin zijn:)
Geplaatst: 15 jan 2007, 19:35
door jerrow
Eind deze week kan ik dat allemaal testen.
Ik ga hem ook afstellen volgens hier op deze site verteld wordt.
En dan wordt het afwachten, wikken en wegen.
Hoe heb jij die foto hierop gezet?
Had graag mijn FS1 laten zien.
FS1 forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 15 jan 2007, 19:53
door jerrow
http://be.msnusers.com/YamahaFS1/shoebo ... &PhotoID=1
Hier vind je een foto van m'n FS1.
Luchtfilter moet er nog op en moet nog afgesteld worden. Voor de rest ban ik toch apetrots op m'n oude ros

Geplaatst: 15 jan 2007, 20:11
door Niels
Mooie FS1!

Geplaatst: 15 jan 2007, 20:18
door Martijn
Ik ga denk ik ook een stokstuurtje aanschaffen op mijn fs1 !
Rijdt dat comfi ?
Geplaatst: 15 jan 2007, 20:29
door jerrow
Jaaaaa!!!! Zeker, ideale houding. en ik ben 1,85m groot en het stuur is perfect.
Heb ooit gereden met M-stuur van ne kameraad maar dat rijd niet zo goed en je ligt veel te krom.
Thanks for the respons!
Op de foto is te zien dat de tank eerder blauw-achtig is maar in werkelijkheid is ie mooi paars.
foto is getrokken met gsm, denk daarmee.
Zal binnenkort foto's trekken met digitale camera.
FS1 Forever!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 17 jan 2007, 14:04
door Jasperb
Waarom stel je je punten eerst nog eens af voordat je kloten met sproeiers? Knallen komt niet door de sproeier, sputteren zou kunnen maar wanneer hij knalt is hij niet goed afgesteld en is de verbranding niet volledig en daardoor gaat hij pruttelen.
Geplaatst: 25 jan 2007, 16:23
door jerrow
Hey iedereen,
Groot probleem!!!
Ik heb m'n nieuw contactpunt gezet.
Alles geregeld zoals hier op deze site staat bij "regelen van de ontsteking".
Alles prima teruggezet.
Probleem; Heb geen ontsteking meer.
Ik hou m'n bougie tegen m'n cilinderkop zodat ik kan zien of ik ontsteking heb en.....niks meer.
Hoe in godsnaam kan zoiets?
Ik heb bijna alles geprobeerd maar ik vind de oorzaak niet.
Andere bougie geprobeerd, ook niks.
Andere bobine geprobeerd, niks.
Oude bobine terug ingezet, nog altijd niks.
Vraag me echt af hoe dit komt.
Zou het aan m'n ontstekingsspoelen hangen?
Of aan m'n nieuw contactpunt?
Geplaatst: 25 jan 2007, 16:53
door Jelle
heb je je nieuwe contactpunt wel goed gemonteerd?
aan je oude puntjes hing een draadje, dat moet je ook overzetten naar de nieuwe, kijken eens of ze wel goed is aangesloten ofzo, haal je punten er eens af en zet ze er opnieuw op
heb je trouwens het laagje op de puntjes eraf gehaald met een ontvetter?
even wat ontvetter op wattenstaafje doen en dan tussen d epuntjes ronddraaien...
Geplaatst: 25 jan 2007, 17:36
door jerrow
Nee, heb ik niet gedaan, zal ik zeker doen.
Ik heb nog wat anders gevonden.
Op de linkse ontstekingsspoel was de draad over...
Die zal ik dan ook maar in ene keer terug in mekaar smelten met tin.
Morgen proberen, zal resultaat zeker doorgeven.
Geplaatst: 25 jan 2007, 19:50
door edje
dat is het, links is je onsteking, rechts je lichtspoel. denk niet dat je het kan solderen, aangezien je dan ook dat laagje van je spoel af brand....
Geplaatst: 26 jan 2007, 18:27
door jerrow
Heb m'n draadjes samen gesmolten.
Contactpunten met onvetter behandeld.
Alles terug gemonteerd.
En toen.....
Ja hoor, blauw-gele vonken op m'n bougie.
Meteen gestart, ging prima!
Toen lekte m'n carburator
Daar nieuwe kering op m'n bakje gezet en nu loopt ie goed.
Hij gaat vlot 55 bijna 60.
Geen gepruttel meer, trekt goed op.
Ik lees op m'n sproeier 60...kan dat?
Is vaag te lezen maar dat haal ik er toch uit.
Moet er nu een grotere sproeier in voor iets sneller te doen gaan?
3F2, snelle uitlaat, carbu 16mm, sproeier 60???
Geplaatst: 26 jan 2007, 18:38
door Tombo
staat er op je cilinder 3F2?
Geplaatst: 26 jan 2007, 19:12
door jerrow
Ja 3F2