Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24 sep 2010, 19:56
door rise and shine
the_destroyers schreef:Pipedown schreef:wahha, ik rij nog steeds rond met een slecht werkende voorrem..

wie heeft er nu een voorrem nodig. Op je Fs1 ben je toch de snelste van iedereen.

Dan klap jij toch lekker het hardste tegen een boom
Geplaatst: 24 sep 2010, 20:28
door marco
nieknatuurlijk schreef:dat ding rookte volgens mij minder erg dan die van Marco


Geplaatst: 24 sep 2010, 21:00
door Wimmel O
rise and shine schreef:the_destroyers schreef:Pipedown schreef:wahha, ik rij nog steeds rond met een slecht werkende voorrem..

wie heeft er nu een voorrem nodig. Op je Fs1 ben je toch de snelste van iedereen.

Dan klap jij toch lekker het hardste tegen een boom
remmen is angst ofzoiets toch

Geplaatst: 24 sep 2010, 21:00
door marco
Gang is alles remmen is angst.
Geplaatst: 24 sep 2010, 21:02
door Twowheeler
marco schreef:nieknatuurlijk schreef:dat ding rookte volgens mij minder erg dan die van Marco


hahah ja dat wegrijden bij die friet tent toen

, ik moest vet hoesten ervan

Geplaatst: 24 sep 2010, 21:05
door rise and shine
Wimmel O schreef:rise and shine schreef:the_destroyers schreef:Pipedown schreef:wahha, ik rij nog steeds rond met een slecht werkende voorrem..

wie heeft er nu een voorrem nodig. Op je Fs1 ben je toch de snelste van iedereen.

Dan klap jij toch lekker het hardste tegen een boom
remmen is angst ofzoiets toch

Niet remmen is voor sukkels
Geplaatst: 24 sep 2010, 21:44
door marco
Twowheeler schreef:marco schreef:nieknatuurlijk schreef:dat ding rookte volgens mij minder erg dan die van Marco


hahah ja dat wegrijden bij die friet tent toen

, ik moest vet hoesten ervan

HAHAHA lekkere putoline olie

Geplaatst: 24 sep 2010, 22:47
door NIX
Wat sowieso had moeten gebeuren, was toen de zuiger uit de klauw was, de O-ringen eruit halen en de groeven heelemaal schoonkrabben en dan de -ringen weer terug doen en dan pas weer de zuiger. Paar kleine plekjes op de zuiger maakt n iet zoveel uit. daarna moet je geen ontluchten, wat zoveel betekent als de leiding en klauw weer vullen met olie. Ik denk dat er nu zoveel lucht in het systeem zit, dat er bij loslaten van de handle geen goed vacuum opgebouwd wordt waardoor nieuwe olie vanuit het reservoir aangezogen wordt. Vaak zit er in het reservoir een gaatje maar de rempomp dat wel eens een beetje dicht raakt. Bij een werkend systeen geen ramp, bij een ontlucht systeem ook noet, dat trekt wel open. Nu kun je 2 dingen doen: het gaatje vinden en voorzichtig open maken. Beschadig de remcup die aan de andere kant van dat gaatje zit niet. Pak een stuk ijzerdraad of een vezel uit een koppelingskabel oid, peuter er een beetje in, maar duw hem niet in of door het rubber dat je niet kunt zien. Of schroef de leiding los van de pomp, hou 1 uiteinde van de leiding in de fles remvloeistof, zuig hem vol en monteer alles zonder er wat uit te laten lopen. dan kun je weer ontluchten zoals het hoort.
Dus: nippel op klauw losdraaien, handle inknijpen, nippel vastdraaien, handle loslaten. Soms kun je ook eerst een paar keer flink en snel in knijpen, ingeknepen houden en dan de nippel losdraaien en wer vast. Dan de handle los en weer zoals als eerste beschreven.
Geplaatst: 28 sep 2010, 19:19
door Stephan
degoelaman schreef:Misschien dat het afdichtrubber door het zuigertje beschadigd is tijdens het terug duwen. Want vaak zit er op de zuiger aan het einde een beetje roest omdat hij normaal gesproken nooit helemaal de cilinder in gaat.
Komt er geen olie langs de zuiger naar buiten?
ik denk ook dat het hiermee iets te maken heeft
bob en ik hebben ookj geprobeerd te ontluchten, maar er bleef steeds lucht uitkomen
ik heb nu mijn hele voorrem systeem losgehaald , en die geef ik via camiel aan bob
dan kan hij ermee verder
Geplaatst: 28 sep 2010, 19:21
door Stephan
Brambo schreef:vanuit de MTB wereld heb ik op mijn bike hydraulische velg remmen
deze kan ik vullen met en grote spuit met daarop een mippel die past op de cilinder.
ik heb dit geprobeerd bij mijn schijfrem en ja hoor het werkt.
de ontluchtings nippel eraf en daarde spuit opdraaien (uiteraard gevuld met olie) en dan het systeem vullen van onder af zodat het eventuele lucht in het reservoir uitkomt.
wat ik heb gedaan is het reservoir op een pijpje in de werkbank zetten met een bakje eronder om de overtollige olie op te vangen je blijft er net zo lang olie in spuiten totdat er geen belletjes in de olie zitten .
waarschijnlijk heb je hier wat aan
waarschijnlijk wel
Merci allemaal

Geplaatst: 28 sep 2010, 21:12
door Camiel
Stephan schreef:degoelaman schreef:Misschien dat het afdichtrubber door het zuigertje beschadigd is tijdens het terug duwen. Want vaak zit er op de zuiger aan het einde een beetje roest omdat hij normaal gesproken nooit helemaal de cilinder in gaat.
Komt er geen olie langs de zuiger naar buiten?
ik denk ook dat het hiermee iets te maken heeft
bob en ik hebben ookj geprobeerd te ontluchten, maar er bleef steeds lucht uitkomen
ik heb nu mijn hele voorrem systeem losgehaald , en die geef ik via camiel aan bob
dan kan hij ermee verder
Toppie!!
Alle olie eruit? Liefst in plastic zak
tot morgen
