Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14 jan 2011, 17:06
door marco
the_destroyers schreef:
koppel schreef:zou gewoon voor 15 euro de juiste gashendel bestellen, ben je van al het gedonder af...


Maar er zit ook en hendel op voor mn schijfrem, dus de gashendel zal in de wegzitten niet?


Zit dat aan elkaar vast dan?

Geplaatst: 15 jan 2011, 18:55
door the_destroyers
marco schreef:
the_destroyers schreef:
koppel schreef:zou gewoon voor 15 euro de juiste gashendel bestellen, ben je van al het gedonder af...


Maar er zit ook en hendel op voor mn schijfrem, dus de gashendel zal in de wegzitten niet?


Zit dat aan elkaar vast dan?


Ik bedoel, op die orri gashendel zit de rem voor de trommelrem vast, gaat dat stuk waar je je remhendel in vast zet niet in de weg zitten van de remhendel voor de schijfrem! ;)

Geplaatst: 15 jan 2011, 19:00
door Yamaha rd50m
waarom zoude da erop laten?
best eens foto posten volgens mij

Geplaatst: 15 jan 2011, 19:05
door the_destroyers
Yamaha rd50m schreef:waarom zoude da erop laten?
best eens foto posten volgens mij


Ja zal ik eens doen, is echt wel moeilijk uit te leggen zo.
:)

Geplaatst: 16 jan 2011, 09:57
door koppel
is toch niet zo moeilijk te begrijpen................hij heeft rechts nu de rempomp inclusief hendel + armatuur om gas te kunnen geven model trommelrem waar de remhendel aan vast zit, dus twee keer remhendel aan één kant.

hij zoekt een gaskabel+splitter voor carburateur/oliepomp voor de DX uitvoering, en die zijn niet of moeilijk te krijgen.

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:10
door the_destroyers
koppel schreef:is toch niet zo moeilijk te begrijpen................hij heeft rechts nu de rempomp inclusief hendel + armatuur om gas te kunnen geven model trommelrem waar de remhendel aan vast zit, dus twee keer remhendel aan één kant.

hij zoekt een gaskabel+splitter voor carburateur/oliepomp voor de DX uitvoering, en die zijn niet of moeilijk te krijgen.


Ja dat is het probleem, maar dan beter uit gelegd! bedankt koppel.

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:12
door Yamaha rd50m
waarom moet da armatuur van uw trommelrem daarop blijven zitten?

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:18
door the_destroyers
Yamaha rd50m schreef:waarom moet da armatuur van uw trommelrem daarop blijven zitten?


Die zit daar vast op. De hendel kan je eruit nemen, maar de armatuur zit vast aan de hendel zelf.
Maar mss is de oplossing om een rd kabel te nemen, en dan in te korten?

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:20
door Yamaha rd50m
the_destroyers schreef:
Yamaha rd50m schreef:waarom moet da armatuur van uw trommelrem daarop blijven zitten?


Die zit daar vast op. De hendel kan je eruit nemen, maar de armatuur zit vast aan de hendel zelf.
Maar mss is de oplossing om een rd kabel te nemen, en dan in te korten?


ik snap het echt nie, ik zou denke da ge gewoon heel het gedoe van trommelrem eraf doe, en alles van schijfrem erop zet.

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:31
door NIX
Een trommelremgaskabel zit met dikke schroefdraad vast in de armatuur. Een DXgaskabel heeft een beugeltje dat met een schroefje aan de armatuur wordt vastgeschroefd. Zie het plaatje dat marco postte. Voor autolube zijn er wel gaskabels voor trommel (2RU) te krijgen, maar geen DX autolube gaskabels. Als er een DX armatuur op ding komt, dan heeft hij sowieso het begin van de DX gaskabel nodig, dus die zou dan van een te lange DX gaskabel zonder autolube moeten komen. Die is 3x zo lang als een DX autolube kabel. In korten dus en zelf een schroeftonnetje maken of solderen. Ingewikkelder is het niet.

Of je autolube eraf slopen en gewoon een lange gaskabel direct naar de carb leiden.

Links is een trommelaansluiting, rechts een DX.

Afbeelding

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:38
door the_destroyers
Yamaha rd50m schreef:
the_destroyers schreef:
Yamaha rd50m schreef:waarom moet da armatuur van uw trommelrem daarop blijven zitten?


Die zit daar vast op. De hendel kan je eruit nemen, maar de armatuur zit vast aan de hendel zelf.
Maar mss is de oplossing om een rd kabel te nemen, en dan in te korten?


ik snap het echt nie, ik zou denke da ge gewoon heel het gedoe van trommelrem eraf doe, en alles van schijfrem erop zet.


Afbeelding

Hetgeen rood omcirkeld is, zit in de weg van de schijfrem, en zit vast aan het handvat.

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:40
door the_destroyers
NIX schreef:Een trommelremgaskabel zit met dikke schroefdraad vast in de armatuur. Een DXgaskabel heeft een beugeltje dat met een schroefje aan de armatuur wordt vastgeschroefd. Zie het plaatje dat marco postte. Voor autolube zijn er wel gaskabels voor trommel (2RU) te krijgen, maar geen DX autolube gaskabels. Als er een DX armatuur op ding komt, dan heeft hij sowieso het begin van de DX gaskabel nodig, dus die zou dan van een te lange DX gaskabel zonder autolube moeten komen. Die is 3x zo lang als een DX autolube kabel. In korten dus en zelf een schroeftonnetje maken of solderen. Ingewikkelder is het niet.

Of je autolube eraf slopen en gewoon een lange gaskabel direct naar de carb leiden.



Ja, ik ga gewoon een dx kabel inkorten dan en met eenschroeftonnentje van de brommerboer het oplossen. Maar zou ik ook een rd kabel kunnen gebruiken, en die dan inkorten?

Bedankt.

Geplaatst: 16 jan 2011, 12:19
door NIX
Het lijkt mij dat er geen verschil zit in RD en FS1 DX kabels. Als het maar bij het armatuur hoort.

Geplaatst: 16 jan 2011, 12:24
door the_destroyers
NIX schreef:Het lijkt mij dat er geen verschil zit in RD en FS1 DX kabels. Als het maar bij het armatuur hoort.


Ok, ga eerst een kabel proberen te bemachtigen, en dan eens uitproberen. Moet wel lukken denk ik.

Geplaatst: 16 jan 2011, 12:26
door NIX
Mogelijk moet je je schroeftonnetje wel smaller maken om goed in de armatuur te passen.