Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27 jan 2011, 19:19
door koppel
mischien een dronken spleetoog..............er zijn ook 1Z ipv Z1 cylinders op de markt

heb overigens john gevraagd te onderzoeken of het mogelijk is remake F5B cylinders te laten maken, zeg maar zeta kwaliteit.

dus originele poorttiming, nette afwerking icm kwaliteitszuiger..............voor zo rond de 100 euro kosten koper.

wat vinden jullie daarvan?

overigens ben ik van mening dat f5b, 2f2, 257, 3e8, 2ru, etc allemaal min of meer hetzelfde cylindertje is, heb het nooit nagemeten maar hebben allemaal zelfde karakter.

Geplaatst: 27 jan 2011, 19:21
door Camiel
2f2, 2ru, 3e8 kan wel kloppen ja.

Maar een 257 kan echt hard gaan! en een f5b trekt toch beter dan een 2ry cilinder?

Geplaatst: 27 jan 2011, 19:30
door koppel
kleine verschillen zullen meer het gevolg zijn dat de cylinders met uiteenlopende codes op verschillende brommers gebruikt worden die niet allemaal dezelfde conditie en set up hebben.

zou al deze cylinders eigenlijk moeten testen op dezelfde brommer zonder verdere aanpassingen.

met een 2RU cylinder heb ik 70 gereden en trekken als een beer.

Geplaatst: 27 jan 2011, 19:39
door Camiel
Ja idd, dan krijg je een goed beeld :) En ze moeten natuurlijk onbewerkt zijn :P

Ah, niet gedacht van 2ru cilinder :P

Geplaatst: 27 jan 2011, 20:18
door NIX
Een originele F5B heeft grotere spoelpoorten dan alle latere langzame cilinders.

Als je de uitlaatpoorthoogte meteen 3mm hoger maakt heb je uit de doos de meest betrouwbare snelle cilinder aller tijden.

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:18
door ginofs1
vraag dan of ze er voor mij een paar willen gieten zonder poorten

athena

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:39
door evald
en hoe is de 60cc athena ,aluminium

wat vinden jullie daarvan dan

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:47
door Andries
vind ik persoonlijk de lekkerste cilinder voor een fs1
is veel slijtvaster (nicasil wand) en je kan er zowel mee touren als raggen
heb er zelf heel wat kilometers mee afgelegd

Geplaatst: 27 jan 2011, 21:54
door Triforce
Andries schreef:vind ik persoonlijk de lekkerste cilinder voor een fs1
is veel slijtvaster (nicasil wand) en je kan er zowel mee touren als raggen
heb er zelf heel wat kilometers mee afgelegd


Nog steeds niet helemaal tevreden mee, heeft wel een stuk meer prestatie met een homoet uitlaatje maar ik mis onderin nog steeds veel power van wat hij wel zou moeten hebben!

Het heeft wel enorm veel pit als hij in de toeren gehouden wordt!

Geplaatst: 27 jan 2011, 22:07
door Higherking
Athena vindt ik persoonlijk het lekkerst.

ook al is de breidwant die ik nu heb ook wel heerlijk, alleen mis het gejank van de athena

Re: athena

Geplaatst: 27 jan 2011, 22:12
door ginofs1
evald schreef:en hoe is de 60cc athena ,aluminium

wat vinden jullie daarvan dan


kijk hier even voor je alle cilinder af loopt.
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5150

Geplaatst: 27 jan 2011, 23:49
door Tombo
ginofs1 schreef:vraag dan of ze er voor mij een paar willen gieten zonder poorten

Of iets met een écht snelle poorttiming waar een tuner van te voren naar gekeken heeft, die dus zonder problemen 90+ loopt