Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02 feb 2007, 17:19
door Jelle
hoe bedoel je?
als je van neutraal naar 1ste gaat,
dan raad ik je aan om je carb eens af te stellen,
draai je luchtstelschroefje een stoe en dna weer 1.5 open,
dan is het wrs beter
ofwel heb je slechte tandwielverhouding
Geplaatst: 02 feb 2007, 19:07
door edje
hoe bedoel je? dat je tussen de versnelling zeg maar en vrij hebt? dan heb je of niet hard genoeg op je pookje geduwd of zijn een van je veertje bij het schakelmechanisme niet goed.......
Geplaatst: 02 feb 2007, 20:43
door Jelle
of bedoel je dat je , wanneer je net egschakeld hebt, precies nog even in vrij bent...
dan moet je koppeling eens afstellen
Geplaatst: 02 feb 2007, 20:52
door Niels
Ik heb ook wel eens gehad dat je schakelt en dan hoor je zo gggrrrssschhhh en dan loopt ie ook vrij
(dat geluid komt denk ik van de schakelas die dan niet blijft zitten op de wals oid.)
Als je dan verder schakelt staat ie weer gewoon in de versnelling waar je hem in wilde hebben voordat ie in z'n vrij ging, dus hij gaat dan niet naar z'n "echte" vrijstand. Ik denk dat jij hetzelfde hebt.
Geplaatst: 02 feb 2007, 22:46
door edje
soms heb ik dat wel eens met koud weer. dan zijn je benen zo koud (na een lang recht stuk) dat je niet eens fatsoenlijk kunt schakelen.

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:47
door Grimm
Sorry voor dat ik nu pas antwoord , was een paar dagen op reisje .
Het is exact zoals Niels het zegt , :p
Greetz
Grimm
Geplaatst: 07 feb 2007, 18:05
door Niels
Ik denk dat je dan eens moet kijken naar de veertjes op de schakelas en op het armpje die de wals in positie houdt.
Het zit er goed in dat één van die veertjes kapot of versleten is

Geplaatst: 11 feb 2007, 10:50
door Davey
Heb dat ook eens gehad met een 2ru., ik zat al aan ramp senarios tedenken van de kapotte tandwielen enzo. Bleek dat 1 van de veertjes die hem zeg maar "in zijn versnelling houden" kapot was en in het blok lag. Na deze vervangen tehebben schakkelde die weer als een zonnetje.