Pagina 2 van 11

Geplaatst: 23 apr 2011, 22:09
door Jeti
joscabrio schreef:Ja maar vroeger had je metalen regenpijpen das nu plastic.

Klacht indienen!

Geplaatst: 23 apr 2011, 23:19
door wiebo
Kan me idd ook niet meer heugen dat we ooit keken wat voor een bougie erin ging. De meng-olie maakte ook geen bal uit. Inrijden van nieuwe spullen ging zoals het rijden altijd ging, nl. zo hard als het kon. Misschien kon (kan) een RD wat meer hebben dan een FS1, maar toch. En dat het rammelde en nog wat meer, ach...niet belangrijk.

Geplaatst: 23 apr 2011, 23:27
door the_destroyers
Vroeger moet zo een goede tijd geweest zijn, snel rijden zonder problemen met de politie, goeie muziek, ik ben in de verkeerde tijd geboren!!!

Geplaatst: 23 apr 2011, 23:36
door wiebo
the_destroyers schreef:Vroeger moet zo een goede tijd geweest zijn, snel rijden zonder problemen met de politie, goeie muziek, ik ben in de verkeerde tijd geboren!!!

Nou, die politie was er wel degelijk hoor!

Geplaatst: 23 apr 2011, 23:48
door the_destroyers
wiebo schreef:
the_destroyers schreef:Vroeger moet zo een goede tijd geweest zijn, snel rijden zonder problemen met de politie, goeie muziek, ik ben in de verkeerde tijd geboren!!!

Nou, die politie was er wel degelijk hoor!


Ja, maar zoveel als nu, alleszins in belgiƫ niet.
Ik blijf het een geweldige tijd vinden!

Geplaatst: 23 apr 2011, 23:50
door fs1man
ja maar de politie was toen veel socialer als nu, en erg veel verstand van de fs1 hadden ze niet :lol:
Als ze je aanhielden moest je volgas geven, dan trok je de choke er op en 4 takte hij.
ooh niet opgevoerd was dan het antwoord.
Of voelen of er een fietskettingkje op zat dat moest toen he, nou daar ging altijd een lekkere kloder vet op
dat zo zat dat ze de vingers lekker vol hadden :lol:
Ze reden toen nog met kevers, daar gingen ze je dan mee achterna maar in de bochten was je ze meteen kwijt
drempels waren er niet, en voetgangers wisten hun plaats nog dus open dat gas.
Alleen motor agenten waren een probleem :roll:
Maar politie auto,s raakten je meestal wel kwijt 8)
en was je een paar keer ontkomen dan ging je naar je verzekeringsagent en zei ik ben mijn plaatje verloren, dan
kreeg je weer een nieuwe met andere nummers, dus hadden ze je nummer en kwamen ze bij je thuis dan controleerden ze en ja dat nummer klopt niet :mrgreen:

Geplaatst: 23 apr 2011, 23:55
door the_destroyers
joscabrio schreef:ja maar de politie was toen veel socialer als nu, en erg veel verstand van de fs1 hadden ze niet :lol:
Als ze je aanhielden moest je volgas geven, dan trok je de choke er op en 4 takte hij.
ooh niet opgevoerd was dan het antwoord.
Of voelen of er een fietskettingkje op zat dat moest toen he, nou daar ging altijd een lekkere kloder vet op
dat zo zat dat ze de vingers lekker vol hadden :lol:
Ze reden toen nog met kevers, daar gingen ze je dan mee achterna maar in de bochten was je ze meteen kwijt
drempels waren er niet, en voetgangers wisten hun plaats nog dus open dat gas.
Alleen motor agenten waren een probleem :roll:
Maar politie auto,s raakten je meestal wel kwijt 8)
en was je een paar keer ontkomen dan ging je naar je verzekeringsagent en zei ik ben mijn plaatje verloren, dan
kreeg je weer een nieuwe met andere nummers, dus hadden ze je nummer en kwamen ze bij je thuis dan controleerden ze en ja dat nummer klopt niet :mrgreen:


Haha, zalige verhalen.

Geplaatst: 24 apr 2011, 00:06
door NIX
Maar dat gezeik over fietssystemen, gele plaatjes en witte achterspatboarden mis ik als kiespijn.

Geplaatst: 24 apr 2011, 00:25
door fs1man
Maar ik heb toch liever dat gele plaatje en een verzekeringsplaatje dan dat gezeik met die kentekenplaat.
Maar goed tijden veranderen toen at je jezelf voor 5 gulden rond bij de friettent en had je er nog een pakje shag
bij ook.
Voor 100 gulden gaf je je fs1 een metamorfose.
Daar stond tegenover toen ik ging werken verdiende ik 250 gulden per week.
en een krantenwijk verdiende 275 gulden per maand.
Voordeel was je kon bij alle tankstations mengsmering tanken en ze verkochten ook bougies en lampjes.
Nummers keek je inderdaad niet naar als t maar korte schacht was, hadden ze die niet dan maar lange slag
die draaide je er dan maar een klein stukje in :lol:

Geplaatst: 24 apr 2011, 08:28
door Jeti
the_destroyers schreef:Vroeger moet zo een goede tijd geweest zijn, snel rijden zonder problemen met de politie, goeie muziek, ik ben in de verkeerde tijd geboren!!!

Dat denk ik ook altijd als mijn ouders (uit '48 en '49) weer eens beginnen over vroeger.. Damslaapactie, protesten, hippies, brommers, oude Volvo die we hadden in de jaren '80.. Ze woonden in Amsterdam 8)
Ik zal nog eens foto's opzoeken ofzo.. Eens kijken wat daar voor toffe voertuigen rond reden.

@ Jos: erg leuk verhaal!
Hoort eigenlijk in het nostalgie topic.

Geplaatst: 24 apr 2011, 09:00
door NIX
Je kreeg toen ook regelmatig bekeuringen voor te brede sturen. Die mochten maar 70cm zijn, ofzo. Had je er een nieuw motocrosstuur op zitten, dan was die te breed. Soms meetten ze zelfs op je spiegels, die hufters. Echt pesten.

Geplaatst: 24 apr 2011, 09:51
door Laars
Jeti schreef:Neem jij een motor-bril mee naar de meeting? Dan maak ik de foto van je avatar met jouw hoofd. Kunnen we later wel bewerken in fotosoep. Valt toch niet te verknallen :lol:


Dat lijkt me nou eens een strak (en leuk) plan :wink:

Geplaatst: 24 apr 2011, 09:53
door Laars
marco schreef:
Jeti schreef:Neem jij een motor-bril mee naar de meeting? Dan maak ik de foto van je avatar met jouw hoofd. Kunnen we later wel bewerken in fotosoep. Valt toch niet te verknallen :lol:


:lol: :lol: :lol:


@Laars zie je wel eens een blauwe WRX rijden in Dordrecht?


Is dat zo'n Subaru race monster met van die gouwe wielen en handvat op de kofferbak?

Geplaatst: 24 apr 2011, 09:58
door Laars
joscabrio schreef:ja maar de politie was toen veel socialer als nu, en erg veel verstand van de fs1 hadden ze niet :lol:
Als ze je aanhielden moest je volgas geven, dan trok je de choke er op en 4 takte hij.
ooh niet opgevoerd was dan het antwoord.
Of voelen of er een fietskettingkje op zat dat moest toen he, nou daar ging altijd een lekkere kloder vet op
dat zo zat dat ze de vingers lekker vol hadden :lol:
Ze reden toen nog met kevers, daar gingen ze je dan mee achterna maar in de bochten was je ze meteen kwijt
drempels waren er niet, en voetgangers wisten hun plaats nog dus open dat gas.
Alleen motor agenten waren een probleem :roll:
Maar politie auto,s raakten je meestal wel kwijt 8)
en was je een paar keer ontkomen dan ging je naar je verzekeringsagent en zei ik ben mijn plaatje verloren, dan
kreeg je weer een nieuwe met andere nummers, dus hadden ze je nummer en kwamen ze bij je thuis dan controleerden ze en ja dat nummer klopt niet :mrgreen:


Prachtig verteld Jos,
Krijg weer heimwee, zo herkenbaar :wink:

Geplaatst: 24 apr 2011, 11:06
door Arnoute
ik wou ook wel dat ik die tijd had meegemaakt
en iemand die ik kan reed vroeger met een DT, waarvan als je naar links draaide je gaskabel te kort was en bijgevolg hij volgas naar links draaide,
zo ging elke morgen op het achterwiel door de school omdat hij scherp links moest draaien om de school binnen te rijden :lol:
en mijn nonkel had hier in de garage een eigen zaak, hij dreef de brommers voor zijn vrienden op voor een prijsje :lol: