Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:20
door Laars
ginofs1 schreef:
Laars schreef:U
marco schreef:Imi fs1.

Wat krijgt de gene die het goed heeft geraden?


Eeuwige roem!


jij :roll:


Een orri kan ik ook hebben bewaard in een doos Gino :roll:

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:27
door NIX
Dan staan er letters op. Of moeten wij gewoon raden?

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:31
door Laars
NIX schreef:Dan staan er letters op. Of moeten wij gewoon raden?


Ik dacht er aan de poortmap gezien kon worden wat voor een cilinder dit was.
Zo maar voor de fun. :roll:
2 personen wisten het meteen, jij heb het beredeneerd.
Het is een Z1 60 cc nog niet door LTD onder handen genomen.
Sjoerd en Gino hadden het juist.

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:34
door Tombo
Dan nog, imitatie fs1 is in 95% van de gevallen goed als het om een snelle cilinder gaat (en een snelle cilinder herken je direct op een poortmap :P). Ik kan kzo 4 of 5 poortmappen van verschillende imitatie cilinders neerzetten die onderling allemaal verschillend zijn :P

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:34
door NIX
Z1 is imi FS1.

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:34
door Camiel
beter dan ook niet onder handen nemen he LTD :lol: :lol: 8) :twisted:

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:34
door Twowheeler
jeuj :D

maar een Z1 is toch kwalitatief gezien een goede immitatie van een fs1?
dus zelfde poort timing, alleen beter gegoten dan die goedkope immi zooi?

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:35
door NIX
Hele mooie kopie.

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:36
door Tombo
Het gietwerk zal onderling niet veel verschillen. Eerder de afwerking en poorttimingen

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:39
door Laars
Ik heb ook even een voetpakking, die perfect op het blok aansluit, op de cilinder gelegd en deze past precies.
Als je naar het ODP kijkt zie dat die allemaal (behalve de topspoelers) gelijk liggen.
Vanaf ODP blijft er na de slag nog 1mm over als deckheight.
Al met al geen slechte ''immitatie".

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:40
door Laars
Tombo schreef:Het gietwerk zal onderling niet veel verschillen. Eerder de afwerking en poorttimingen


Wat kan je concluderen uit deze poortimingen?

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:43
door Tombo
Geen absurd hoge uitlaatpoort timing, de spoelers zijn niet extreem groot. Geen hele erge hard loper of heel piekerig, denk best prettig rijdbaar.

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:48
door jurgenkalis
Gefeliciteerd Laars,

Dit is een hele mooie snelle cilinder :hands:
Hij lijkt heel veel op een kstar 60cc cilinder die ik heb gehad jaren terug
De uitlaatpoort van deze cilinder is even hoog als een echte fs1 cilinder,
maar de spoelpoorten zitten 1 mm hoger.
Hierdoor is de blowdown wat lager en heeft hij een meer gespreid vermogen.

Dit is een groot voordeel als je met een 4 bak rijdt, een echte fs1 cilinder is dan net wat te piekerig.
Ik zou daarom ook niks aan de poorten gaan veranderen, tenzij je met een goede expansie uitlaat gaat rijden.

Wel moet voor het beste resultaat een afgevlakt kopje gebruiken met een squishrand erin gemaakt.
Die squishrand moet een oppervlak hebben van rond de 40% van het totale oppervlak.
Zorg dat de compressieverhouding niet te veel boven de 10:1 uitkomt, anders wordt het snel warm.
Als je dan toch bezig bent maak je gelijk een sleuf in de cilinderkop voor een o-ring.
Hierdoor kan je makkelijker je squish afstellen op 0,7 mm, je squishruimte valt dan volledig in de cilinder.

Met de gebruikelijke snelle spullen gaat dit zo'n 80-85 maximaal met een behoorlijk felle powerband.
Maar met een goede uitlaat en wat uitlaatpoorttuning kan je wel de 100 halen als je heel erg je best doet.

Ik zou de cilinder zo laten, een mooie kop derop en een immi naad pijp, 16 mm, snelle schijf, 14-44 vertand, NGK b8hs

En dan de hele zomer :car: :bike: :scooter: en dan na afloop :bier: :bounce: :ruk:

Gr. Jerkoff

Geplaatst: 28 apr 2011, 22:57
door ginofs1
Een z1 en een hja hebben een hoge poort met een mooie ronde boven kant.
Zijn alle twee mooie cilinders.

De nieuwe lichting imi 5fb en fs1 cilinder zijn niets.
De poort aansluiting op het blok is 100% waardeloos.
Om dit te bewerken is te veel werk.
Niet kopen dus.
Een oude imi cilinder is bijna net zo mooi als ori.
Echt ik heb hier veel cilinders door mijn vingers gehad.
Vertrouw me.

En wat heb ik verdient laars

Geplaatst: 28 apr 2011, 23:03
door Twowheeler
En ik :lol: