Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26 feb 2007, 20:55
door guido
Nee, ik heb een orginele Yamaha framenummerlijst uitgegeven in 1992; de framenummer-geschiedenis van alle motorfietsen van Yamaha begint in dit boekwerk bij 1969. Inmiddels zijn er al diverse updates geweest.
De Yamaha dealers van het eerste uur hebben deze
documentatie zeker nog voorhanden.
Gr.
Guido.
Geplaatst: 27 feb 2007, 08:24
door Tombo
ZOu het mogelijk zijn dat je die zou kunnen inscannen

dat zou een mooie artikel zijn voor deze site!
Geplaatst: 27 feb 2007, 08:55
door Niels
Oeh ja! Dat klinkt heel makkelijk!

Geplaatst: 27 feb 2007, 09:58
door Davey
Yup kan je veel mensen blij mee maken denk !
Geplaatst: 27 feb 2007, 10:10
door YamaSam
weet ik ook eindelijk hoe het met mn xs1.1 zit qua nummer
Geplaatst: 27 feb 2007, 10:35
door Niels
YamaSam schreef:xs1.1
Noem je hem zo of staat dat in je frame?

Geplaatst: 27 feb 2007, 11:28
door Tombo
Die XS1.1 is z'n grote brommert gok ik, zoek maar eens op yamaha xs1100

Geplaatst: 27 feb 2007, 11:50
door Niels
oooow!!

Geplaatst: 27 feb 2007, 12:46
door YamaSam
Niels schreef:oooow!!

tgaat idd over dit schatje

Geplaatst: 27 feb 2007, 20:06
door guido
Ik heb een word-document waar alle framenummers opstaan die in 1992 bekend waren van de Yamaha FS1; deze lijst is gefilterd uit de complete framenummerlijst van Yamaha.
Heeft iemand een emailadres waar ik dit naar toe kan mailen die het ook kan plaatsen in dit topic?
Staan leuke dingen in!
Gr.
Guido.
Geplaatst: 04 mar 2007, 11:24
door petje
een oud type frame heeft geen 3 gaatjes voor de bobine niels..
het is zo dat de 1e type bobines die er gingen anders waren, de bevestigings punte lagen dichterbij elkaar. nu en misschien zelfs toen al naar enige tijd kon je aleen de laatste type bobines nog maar krijgen..mja dat paste niet...dus gaatje er bij en hij zat goed vast.
dus een oud type frame heeft de gaatjes voor de bobine kort op elkaar zitten.
Geplaatst: 04 mar 2007, 16:25
door Niels
Ik heb anders een splinternieuw FS1 frame gekocht en daar zaten toch echt 3 gaatjes in, met een nieuw type bobine en dan in het middelste gaatje een rubber dopje

Geplaatst: 04 mar 2007, 16:34
door Tombo
dat heeft ben ons toen ook uitgelegd, omdat 't zo'n tussenmodel was toch, dat er 2 bobines op konden
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:38
door GoM!cky
Alleszins kan je al zien aan het kontje van de kader waar de elektra doorgaat vanachter dat dit veel groter gat is dan nieuw type kader. Ik heb gekeken bij de blauwe 1J6 (1976) en naar de grijze van Jerrow en die hebben wel 3 gaatjes voor de bobine dus ik denk ook wel eerlijk gezegd dat er oorspronkelijk 3 gaatjes inzitten...
Aan de flank van de kader , net onder de plaats waar de tank komt zie je idd ook een verschil met een recenter type kader dat klopt.
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:39
door GoM!cky
Correctie, bij oud type kader is dat gat natuurlijk kleiner waar de kabel doormoet...
Ik was abuus, hehehe