Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16 jun 2011, 16:54
door marco
tim007 schreef:Overigens onderkant zuiger is netjes passend met 1 tiende speling.
Dat is al 2x teveel.
Geplaatst: 16 jun 2011, 19:16
door ginofs1
ja dat gaat niet goed

Geplaatst: 16 jun 2011, 23:33
door tim007
Even voor mijzelf, en voor een ieder die mij helpen kan.
Vandaag de zuiger perfect gemeten bij de matrijzen maker bij mij op het werk.
En de gemeten diameter van de zuiger [onderkant ] is 42,92 . [Bij een cilinderboring van 43mm.] [60cc ]
Boven [top] zuiger en op de plek waar de veren komen is 42,70.
Overigens is het een zuiger met normale veren en geen L veer of iets dergelijks.
Dank Groet

Geplaatst: 17 jun 2011, 00:47
door marco
Wat is de maat van de cilimder dan?
Geplaatst: 17 jun 2011, 12:59
door ginofs1
Een zuiger meet je onder aan haaks op de piston pen.
Dat + 0.04 moet de boring zijn.
Heel soms laat ik ze boren op 0.06 , maar dat is voor de bijzondere gevallen.

Geplaatst: 17 jun 2011, 14:16
door NIX
Meet ze 1000km later maar eens op. Dan is die 5/100 al opgelopen tot 1/10e. Ik zou gewoon die zuiger monteren en eens zien hoe het zich gedraagt.
Geplaatst: 17 jun 2011, 16:08
door ginofs1
ja gewoon proberen.
hij kan hooguit wat gaan rammelen
Geplaatst: 17 jun 2011, 16:48
door marco
ginofs1 schreef:Een zuiger meet je onder aan haaks op de piston pen.
En volgens het werkplaats handboek 1cm van de onderkant.
ginofs1 schreef:Heel soms laat ik ze boren op 0.06 , maar dat is voor de bijzondere gevallen.

Laars??
Geplaatst: 17 jun 2011, 18:42
door koppel
Dat zijn nicasil cilinders, geen gietijzeren. Overigens had ik altijd zuigers met weliswaar 1 veer, maar geen L-veer. En ik heb er ook wel eens een nicasil wandje uit gereden. Vooral bovenaan bij de stootrand wilden ze wel eens gaan brokkelen.
ben ff het magazijn ingedoken en kom nieuwe zeta Z1 sets tegen met L-veer zuiger (1 veer), cylinder is van gietijzer en er staat YAMAHA in de zuiger, zuiger heeft een "hap" uit het zuigerhemd, dat hoort zo, heeft alleen voor een fs1 geen zin, zelfde als twee nutteloze spoelpoorten in de zuiger.
kan mij nog wel herinneren dat ik zulke sets 25 jaar erop schroefde en daarmee heel hard kon rijden..........gemiddeld 90 zonder vast/warmlopers.
Geplaatst: 17 jun 2011, 18:45
door NIX
Klinkt als goede kwaliteit zuigers. Ik ken ze niet. Maar ik weet wel dat bij zuigers met 2 veren waarvan 1 L-veer, de slijtage echt flink was. Zowel de veer als de cilinder.
Geplaatst: 17 jun 2011, 19:02
door koppel
bijna zeker weten Noguchi zuigers.............zal mij niet verbazen als zij de ori yamaha zuigers maakten, want die maakte yamaha vast niet zelf
(heb onlangs genuine parts yamaha bougies gekocht, was gewoon NGK in ander doosje)
Geplaatst: 17 jun 2011, 19:07
door Tombo
Das nogal logisch

yamaha gaat geen speciale bougiefabriek of zuigerfabriek opzetten

Geplaatst: 17 jun 2011, 19:50
door koppel
maar verkopen het wel als originele parts voor originele prijzen
Geplaatst: 17 jun 2011, 19:52
door Tombo
Jep, daar verdienen ze op
Geplaatst: 17 jun 2011, 21:22
door marco
koppel schreef:bijna zeker weten Noguchi zuigers.............zal mij niet verbazen als zij de ori yamaha zuigers maakten, want die maakte yamaha vast niet zelf
(heb onlangs genuine parts yamaha bougies gekocht, was gewoon NGK in ander doosje)
Dat zijn idd die noguchi zuigers met 1 zuigerveer.
Er staat ook yamaha aan de binnenkant van de zuiger.
Het is zeker geen L-veer.

koppel schreef:[b]zuiger heeft een "hap" uit het zuigerhemd, dat hoort zo, heeft alleen voor een fs1 geen zin, zelfde als twee nutteloze spoelpoorten in de zuiger.
Scheelt wel in gewicht.