Pagina 2 van 4

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:57
door YamaSam
NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.


:lol: kom ik aanzetten met twéé hoge lol

Geplaatst: 28 jul 2011, 00:00
door ginofs1
Laars schreef:Dus.................. :roll:



Als je snel wil moet er een andere pijp op.
ik ga er van uit dat alles goed is dus ook je wiel lagers.
of zitten de oude er nog ik van 1970 :lol:

Geplaatst: 28 jul 2011, 00:03
door YamaSam
ik heb al fs1s geweten waar dat een tien per uur verschil maakte.. dus vond het geen slechte vraag?

ook die schijfremmen zijn soms snoepers..


heb je een ori contactpunt steken?

Geplaatst: 28 jul 2011, 00:06
door ginofs1
YamaSam schreef:
NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.


:lol: kom ik aanzetten met twéé hoge lol


jij moet een geknepen t pijp hebben. anders kan niet

Geplaatst: 28 jul 2011, 00:12
door YamaSam
:shift:




eigenlijk zou ik es een enkele hoge moeten 'doen' hé..

Geplaatst: 28 jul 2011, 00:28
door ginofs1
Eigenlijk moet er een exsamsie op :wink:
ik heb nog niet beter gehad lul :lol:

Geplaatst: 28 jul 2011, 00:50
door YamaSam
:D sniet voor niks dat die niet te koop is hé :lol:

Geplaatst: 28 jul 2011, 09:56
door Laars
ginofs1 schreef:
Laars schreef:Dus.................. :roll:



Als je snel wil moet er een andere pijp op.
ik ga er van uit dat alles goed is dus ook je wiel lagers.
of zitten de oude er nog ik van 1970 :lol:


1969 :roll:
Ze draaien nog steeds de goeie kant op...alleen niet hard genoeg :wink:


YamaSam schreef:ik heb al fs1s geweten waar dat een tien per uur verschil maakte.. dus vond het geen slechte vraag?

ook die schijfremmen zijn soms snoepers..


heb je een ori contactpunt steken?


CDI Gino's shop

Geplaatst: 28 jul 2011, 09:59
door koppel
sommige banden zijn ook "remmers", of versleten ketting/tandwielen, wielen die flinke slagen hebben, niet rond zijn

Geplaatst: 28 jul 2011, 10:03
door Laars
koppel schreef:sommige banden zijn ook "remmers", of versleten ketting/tandwielen, wielen die flinke slagen hebben, niet rond zijn


Ik heb wel een heel lichte slag in het achterwiel wat er niet uit te krijgen is.
Zou dat zoveel invloed hebben :?:

Geplaatst: 28 jul 2011, 10:31
door NIX
Ik heb nu al 2 mensen hun tandwieldragerlager laten vervangen wat een compleet andere brommer opleverde. Je moet niets aannemen, je moet het bekijken en kritisch zijn. Dus geen partsthrowing, wat goed is kun je gewoon laten zitten. Je moet alleen weten wat goed is. Ketting, tandwielen, zijn ze mooi in lijn, lagers, remmen, bandenspanning, etc.

Een klein slagje zou zo goed als niets moeten uitmaken.

Ik heb zelfs meegemaakt dat mensen met hun poot op de achterrem reden. Duurde even voor ik het zag.

Geplaatst: 28 jul 2011, 12:49
door fs1willem
Ja, kan soms aan iets heel niet voor de handliggends liggen.

Maar ik zou eerst eens een lage dikke pijp proberen. Elders op het internet heb ik ooit iemand iets over die hoge pijpen zien schrijven. Dat die niet echt snel was.

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:12
door fs1man
Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.

Geplaatst: 28 jul 2011, 16:34
door marco
YamaSam schreef:
NIX schreef:Een hoge daarentegen staat veel cooler. Zeker als je er ook nog hard mee kunt.


:lol: kom ik aanzetten met twéé hoge lol


:baas:

Geplaatst: 28 jul 2011, 19:41
door Laars
joscabrio schreef:Wiellagers van de tandwieldragers schelen echt veel.
Een van de twee waar nix het over heeft ben ik mijn 378 liep met fs1 cilinder 16 mm dikke uitlaat
twv 12-41 60 in de 3 en in de 4 was ie dood zakte terug naar 35 een zuchtje wind maakten dat ik de 4 helemaal niet kon gebruiken.
Na een nieuw lager had ik ineens weer een 4 bak die op de vlakke weg wel 75 wou en in alle versnellingen wel trekken wil
Maar let op dat lager van de tandwieldrager is een gluipert, op de standaard merk je niks wiel draait soepel rond.
maar bij belasting rijden dus gaat hij zwaar lopen.
mooiste test is een helling af in de vrij en motor uit als je dan goed luistert hoor je het lager gonzen als het slecht is.
als het erg slecht is voel je in gemonteerde situatie speling.
bij twijfel gewoon vervangen doe ik tegenwoordig ook.


NIX en Jos, bedankt voor de tip(s).
Mooi iets voor de aankomende winter.
Vandaag 82 km/uur windje mee en wind tegen 60-62.
Denk ook maar eens om een kg of 10 af te vallen :roll: