Sfeer op het forum..

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Tombo schreef:Ik werk fulltime en heb lang niet zo veel vrije tijd meer als toen ik studeerde, en moet m'n vrije tijd dus goed indelen. En dan ga ik liever rondjes op m'n motor scheuren en minder op de FS1. Maar nu richt ik me vooral op m'n nieuwe hobby, motoren

:bla:
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Het is logisch dat een forum groeit en er steeds meer antwoorden op vragen komen.
Als je dat wilt veranderen zal de de bewaartijd moeten inkorten van de diverse topics.

Ik persoonlijk heb nooit last gehad van vervelende antwoorden, tis maar hoe je de dingen opvat.
En als ik een vraag had (LTD he :roll: ) dan kreeg ik altijd netjes en snel antwoord.

Ik hoop dat dit forum nog een lang leven voor zich heeft(het is het enige echte FS1 forum!!) en we moeten het leven niet zo serieus nemen.

En zoals Camiel schreef, de ritten zijn de vette shit!! Houwe zo (zegt die midlifecrisis man uit Dordrecht!) :wink:
1978 chroom 60 cc
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

@Laars jij vermaakt ons wel met je LTD praktijken :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

De reacties hier vind ik een stuk positiever dan ik gedacht had, doet me deugd! 8)

En inderdaad, denk dat het voor de meesten hier wel geldt dat het vooral een vriendengroep is, en de brommers op de 2e plaats staan. Dat is ook te merken bij meetings e.d. :cheers:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

De meeste mensen die actief zijn op het forum kennen elkaar en snappen de grappen die hier op het forum gemaakt worden.

Dat is voor een nieuwe gebruiker soms moeilijk of niet te begrijpen.
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

marco schreef:@Laars jij vermaakt ons wel met je LTD praktijken :wink:

Wat een rot opmerking, Marco
Ben gelijk van mijn apropohhh

Wat een forum
1978 chroom 60 cc
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

marco schreef:De meeste mensen die actief zijn op het forum kennen elkaar en snappen de grappen die hier op het forum gemaakt worden.

Dat is voor een nieuwe gebruiker soms moeilijk of niet te begrijpen.

IDd, iemand anders met een gare Volvo 360 was allang huilend weg gegaan :lol:
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Ik kan het hier nog wel appreciëren.
Maar idd, hoe langer je er mee bezig bent, hoe minder je moet vragen.

Nu vind ik ook wel dat er soms kort geantwoord wordt op mensen...valt de laatste tijd wel meer op.
Maar het heeft nog lang geen kreidler-forum niveau berijkt, en dat denk ik ook niet dat het gaat worden.
Tenzij de prijzen blijven stijgen natuurlijk...

Maar hier zijn schuurvondsten nog steeds 'nice' en 'tof' terwijl ze op kreidler forum : 'daar is veel werk aan' en 'wat een wrak' antwoorden.
Dus het bewijs is er :lol:

Wel mooi dat je je mening effe zegt Jet :wink:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

jensje36 schreef:Ik kan het hier nog wel appreciëren.
Maar idd, hoe langer je er mee bezig bent, hoe minder je moet vragen.

Nu vind ik ook wel dat er soms kort geantwoord wordt op mensen...valt de laatste tijd wel meer op.
Maar het heeft nog lang geen kreidler-forum niveau berijkt, en dat denk ik ook niet dat het gaat worden.
Tenzij de prijzen blijven stijgen natuurlijk...

Maar hier zijn schuurvondsten nog steeds 'nice' en 'tof' terwijl ze op kreidler forum : 'daar is veel werk aan' en 'wat een wrak' antwoorden.
Dus het bewijs is er :lol:

Wel mooi dat je je mening effe zegt Jet :wink:

Zeker waar.
Maar zoals al een paar andere hebben vermeldt.
Dit forum heeft ook charme, omdat er ook andere dingen dan fs1 worden vermeldt.
Van chique amerikaanse sleeen tot driftvolvo's.
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Ja idd! Hier mag je tenminste met al je oldtimers afkomen :lol:
Zolang er hier geen scooter verschijnt , blijf ik :lol:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Het is ook leuk om hele andere projecten te volgen van mensen die ook met fs1 bezig zijn.
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

idd soms ken je de humor niet omdat je de mensen niet kent .
maar er kan hier wel veel (zeker meer dan op andere forums).
en idd beter in de groep te gooien dan er mee rond te lopen jeti (slijten je schoenen zo van maar ja jij draagt kisten die gaan 3 x zo lang mee :D :D )
gklijnhout
250km gereden
250km gereden

Re: Sfeer op het forum..

Bericht door gklijnhout »

Jeti schreef:Hoi mensen,

Onderstaand bericht verontrust mij behoorlijk..

gklijnhout schreef:Wat ik jammer vindt is dat er op dit forum altijd een paar zijn die een ieder die probeerd te helpen de grond in boren omdat zij denken de macht te moeten hebben op dit forum.
Ten spijt van de goede die ook mij hebben geholpen met problemen waarvoor ik deze zeer dankbaar ben.

In mijn ogen is alle hulp welkom en of je daar iets mee doet is je eigen zaak.
Ik ben blij met mijn Yamaha maar vindt sommige uitspraken die hier gedaan worden erg bruut.
Daarbij vindt ik het absurt dat iemand die om hulp roept met onzinnige opdrachten het bos wordt ingestuurd handiger is dat deze problemen eens professioneel worden beantwoord.

Ik ben geen helderziende en weet zeker niet alles beter en maak daarbij ook mijn fouten.
Maar heb nadrukkelijk moeite met iemand afbekken en katten naar mede hobby fanaten.

Mijn motto LAAT IEDER IN ZIJN WAARDE EN RESPECTEER HOE HIJ OF ZIJ MET ZIJN HOBBY OMGAAT.

Op mijn teentjes getrapt? JA :oops: helaas al voor de derde keer!
Ik ga bij mooi weer lekker genieten van mijn mijn eigen oldie`s en zal jullie niet meer lastig vallen met mijn onzinnige vrijwillig geboden sugesstie`s cq hulp.

gert.

Wat vinden jullie van de sfeer op het forum van de laatste tijd?

Het valt mij op dat het erg rustig is het afgelopen jaar.. Er is weinig nieuwe informatie, weinig nieuwe mensen.. En op nieuwe mensen wordt inderdaad niet altijd even enthousiast gereageerd. Iedereen moet de zoekfunctie maar gebruiken, en alle informatie is al 1000x verteld (zundappforum-stijl ;)). Is het forum en de informatie verzadigd?
Ik hoopte dat we een zomerdip hadden en de mensen weer gingen sleutelen in de winter, maar helaas.. In de winter is het nog stiller op het forum. Mensen komen nauwelijks meer terug op het forum, blijkbaar.
Er zijn een hoop lezers, maar mensen posten niet. Ik merk het aan mezelf ook. Er is steeds minder om op te reageren. Waardoor je zelf ook niet meer zo snel iets post, omdat er toch niet op gereageerd wordt (cirkel).

Wat gebeurt er met het forum, en wat is het toekomstbeeld?
Hebben mensen (mods, admins) behoefte om hier iets mee te doen, na deze constatering?
Tijd voor nieuwe frisse ideeën, of houden zo, of laten we het doodbloeden?

Ik wil niemand afsnauwen of beledigen, en gewoon mijn constatering delen en meedenken.. Zeker na zulke berichten van redelijk nieuwe leden.
Ik vind dat het serieus genomen moet worden. Gert is namelijk niet de enige die zo denkt of reageert.
En uiteraard vind ik dat geintjes moeten blijven kunnen. Ik ben het met Gert eens dat sommige opmerkingen geen geintje meer zijn, ook niet met verschil in humor. We leven achter computers hier, dingen kunnen anders opgevat worden dan ze bedoeld zijn.

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Geachte Mensen,

Maak er geen drama van, natuurlijk heeft Marco gelijk dat ik best een heftige reactie heb neergezet alleen valt het mij op dat in vrijwel al de berichten die ik plaats bij de vragende houding keurig een antwoord komt waarbij ik al schreef er zeer dankbaar ben voor de hulp die mij al is geboden alleen bij de geplaatste hulp die ik mogelijk kan bieden of eigen kennis inbreng dit behoorlijk vaak de kop wordt ingedrukt.
Bij mij geef dat het gevoel dat er niet open wordt gestaan voor frisse inbreng.
Dit wat waarschijnlijk ook de oorzaak is dat dit geweldige en informatief hoog staand forum rustig is voor nieuwe zaken.
Buiten dit forum ben ik ruim actief op andere bromfietsforum`s en denk nou niet dat het daar altijd geweldig is en nooit iets gebeurd hiervoor zijn voorbeelden legio te noemen.
Maar voordat sommige een reactie geven hoe goed en duidelijk deze ook zijn lees eerst eens de vraag goed en geef dan antwoord hiermee voorkom je onduidelijkheid en ergenis.
Dit soort forums gaan altijd samen met een partij humor wat natuurlijk hartstikke gezond en leuk is maar er zijn ook grenzen.

Als laatste, een ieder heeft zo zijn ervaring en de een kan het beter verwoorden als de ander maar accepteer ook eens de ervaringen van andere mede HOBBYISTEN.

Soms zit het mee en soms zit het tegen.

gert
joosie1234
250km gereden
250km gereden

Bericht door joosie1234 »

Ik ben zelf vrij nieuw hier en ik hoop dat ook mijn mening wordt gewaardeerd.

Ik vind het een zeer tof forum! De tot nu toe genoemde voorbeelden en vergelijkingen kan ik me bij aansluiten. Ik krijg (in mijn visie) altijd positieve antwoorden, net als andere (nieuwere) leden. Wat ik wel vind is dat de zoek functie wat minder is, maar ik hoop dat met de verandering tot een phpbb3 forum het wat beter wordt. Ik doe wel mijn best hoor! Verder een heel tof forum die in een vrij korte periode zeer compleet en functioneel is geworden! Nu nog een geschikte FS1 vinden en dan kan meedoen op een hoger niveau!
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

joosie1234 schreef:Ik ben zelf vrij nieuw hier en ik hoop dat ook mijn mening wordt gewaardeerd.

Ik vind het een zeer tof forum! De tot nu toe genoemde voorbeelden en vergelijkingen kan ik me bij aansluiten. Ik krijg (in mijn visie) altijd positieve antwoorden, net als andere (nieuwere) leden. Wat ik wel vind is dat de zoek functie wat minder is, maar ik hoop dat met de verandering tot een phpbb3 forum het wat beter wordt. Ik doe wel mijn best hoor! Verder een heel tof forum die in een vrij korte periode zeer compleet en functioneel is geworden! Nu nog een geschikte FS1 vinden en dan kan meedoen op een hoger niveau!

Er staat echt al enorm veel op het forum.
Vroeger kon ik ook niet goed werken met die zoekfunctie.
Maar als je eenmaal weet waar te zoeken (in bepaalde delen van het forum) lukt alles wel.
Of in de faq zoeken, daar heeft nix alles ingezet.
Plaats reactie