Pagina 2 van 3
Geplaatst: 19 mar 2012, 15:48
door marki
Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..
Geplaatst: 19 mar 2012, 16:45
door the_destroyers
marki schreef:Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..
Sorry was effe verward met ene ander geval, dacht dat hij niet genoeg optrok.
Kan je proberen, is kwestie van testen.
Geplaatst: 19 mar 2012, 18:03
door YamaSam
marki schreef:Als ik naar een lichtere verhouding ga, gaat hij alleen toch nog sneller optrekken?
Want hij trekt al redelijk snel op nu, het is vooral de snelheid waar ik nog iets aan zou willen doen..
vooraan nen tand bij, en die piept al helemaal anders

Geplaatst: 20 mar 2012, 11:14
door marki
Ik hoop toch dat hij dat zal kunnen trekken ja, een tandje meer van voor
Nog een vraagje over de ontsteking.
Ik wilde nu nieuwe contactpuntjes bestellen maar blijkbaar wordt er hier en daar onderscheid gemaakt tussen contactpuntjes voor een 2RU en alle andere types.. heeft iemand hier ervaring mee?
Geplaatst: 20 mar 2012, 12:11
door YamaSam
bij mijn weten passen ze allemaal op alles, als je hard wil gaan zou ik wel voor originele punten gaan,
een pak duurder, maar ze werken wel veel beter..
over hoe je ze juist moet afstellen hebben we juist een hele boterham geschreven in de FAQ
Geplaatst: 20 mar 2012, 12:27
door marki
Ok, bedankt! dan bestel ik alles wat ik nodig heb maar in één keer.
En de FAQ omtrent het afstellen van de ontsteking heb inderdaad al een keer doorgenomen..
@YamaSam, ik ben momenteel trouwens aan men laatste jaar PO bezig :)
Geplaatst: 20 mar 2012, 12:46
door YamaSam
marki schreef:Ok, bedankt! dan bestel ik alles wat ik nodig heb maar in één keer.
En de FAQ omtrent het afstellen van de ontsteking heb inderdaad al een keer doorgenomen..
@YamaSam, ik ben momenteel trouwens aan men laatste jaar PO bezig

hahhah, serieus? als ge nog ne promotor zoekt ?
op de hogeschool kennen ze mij nog wel denk ik
Geplaatst: 25 mar 2012, 17:01
door marki
Promotor is in orde, juist nog een beetje inspiratie
Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..
En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?
Geplaatst: 25 mar 2012, 17:14
door David
marki schreef:Promotor is in orde, juist nog een beetje inspiratie
Wat m'n FS1 betreft, met een tandje meer vanvoor gaat hij al iets sneller (58-60 km/u)
maar nu vooral wachten tot de nieuwe contactpuntjes hier zijn om de ontsteking dan eens juist af te stellen..
En nog een vraagje wat betreft de uitlaat, toen ik die er vorige week onderuit haalde leken het eerste en tweede deel op één plaats aan elkaar gelast met een puntje (kreeg ze dus ook niet van elkaar). Zou dit kunnen zijn omdat daar toch nog een begrenzer inzit?
Ik zou ze in ieder geval eens van elkaar doen en dat controleren, wieweet wat voor beunconstructie hebben ze erin gestopt

Geplaatst: 26 mar 2012, 01:18
door YamaSam
ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken

Geplaatst: 26 mar 2012, 20:58
door ginofs1
YamaSam schreef:ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken


Geplaatst: 26 mar 2012, 21:23
door wiebo
YamaSam schreef:ja, als je niet weet wat het blokje ervoorheeft getrotseerd, kan je beter gewoon van nul beginnen..
een normale snelheid voor een 16mm carb en doorgang, met ongeremde pijp en juiste ontsteking, is toch wel om en rond de 70km/h.. als je niet met een 378 cilinder rijdt natuurlijk..
het moment van de waarheid is en blijft de vonk, en wanneer die er jist komt,
das't enige punt dat tussen 60 en 80 zit.. richting 90 komt er flow en uitlaat bij, 100plus is alles hermaken

Pure proza Sam!
Geplaatst: 27 mar 2012, 11:53
door YamaSam

hahhah, en de helft rijmt nog ook!
Geplaatst: 02 apr 2012, 21:16
door marki
Update van de situatie:
-16mm carbu, 170 sproeier
-tandwiel voor: 14, achter: 40
-nieuwe B7HS bougie
-cilinder en piston uitgekuisd
-uitlaat nogmaals opengehaald, geen extra begrenzing zichtbaar
-nieuwe (originele) ontsteking
en toch wil hij niet voorbij de 60 km/u..
met de nieuwe ontsteking blijft het probleem dat die maar op een extreme positionering (volledig naar links) ontsteking wil geven, veel afstellen valt er dus niet te doen.
iemand nog suggesties?
Geplaatst: 02 apr 2012, 21:28
door marco
Snelle schijf?
Welke cilinder heb je erop?